Vypadá to na krásný záříjový den, ideální čas na horskou túru. Vycházím z Videlského kříže po žluté turistické značce strmým stoupáním na Černík a dále pak na chatu Švýcárna. Odtud jdu po červené magistrálou směrem na Praděd. Tam na rozcestí můj výstup na vrchol Pradědu končí, protože od parkoviště na Ovčárně se po asfaltce valí davy lidí / pejskaři, paničky v sandálech a další "turisté"..... :-(( /. Vracím se tedy zpět na Švýcárnu, doplňuji vodu a po modré mířím k Vysokému vodopádu. Po prudkém sestupu jsem u 28 m vysokého vodopádu, nejvyššího v Jeseníkách. Další cesta vede po Miliónové cestě zpět do Videlského kříže, kde si dopřávám občerstvení. Poté pokračuji po Silonové trase ke Královskému vodopádu. Voda tu padá ze skalní stěny vysoké 12 metrů a vytváří opravdu krásný vodopád. Dále pokračuji po modré turistické značce po proudu Střední Opavy do Videl. Zde mám v plánu prohlédnout si dřevěný kostelík sv. Hedviky, bohužel je zamčený. Přesto to byla parádní túra za krásného počasí.

Poslední aktualizace: 11.9.2020
Túra v Jeseníkách - Videlský kříž - Švýcárna - Praděd - Vysoký vodopád - Královský vodopád - Vidly. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Túra v Jeseníkách - Videlský kříž - Švýcárna - Praděd - Vysoký vodopád - Královský vodopád - Vidly.

Videlský kříž
Videlský kříž je rozcestí a orientační místo na žluté turistické trase a…
Videlské sedlo, které se nalézá mezi Malým Dědem a Osikovým vrchem…
 Pro mnohé poněkud skrytý vodopád za známějšími Vodopády Bílé Opavy u Karlové Studánky. Pokud popojedeme pár km z Karl. Studánky…
Turistický rozcestník, který se nachází v prostoru viselského sedla,…
Vyrazili jsme za proměnlivého počasí po žluté turistické značce z Videlského sedla směr Švýcárna. V cca půli cesty (docela mě překva…
Černík je rozcestí žluté a modré turistické trasy a najdeme jej severním …
Pohoří na území Čech a Moravy nepřesahují žádných závratných výšek a povětšinou ty nejvyšší řadíme do kategorie středohor. Tím i díky zeměpisné poloz…
Střední Opava je orientační místo a rozcestí na modré turistické značce a…
Že v horách prší je celkem známá věc. A oproti nížinám tam prší v…
Tento „pozdně jarně vycházkový“ cestopis z milovaných Jeseníků může –…
Kdo se kdy pohyboval na vrcholu Pradědu a pozorně si prohlížel…
Jeseníky jsou krásné v každé roční době, podzim nevyjímaje. Proto…
Už nějakou dobu zdobí prostranství před chatou Švýcárnou na…
Na nejfrekventovanější části hlavní hřebenové trasy Jeseníků, mez…
Kdo nebyl na Švýcárně, nebyl v Jeseníkách. Asi poněkud neoriginál…
Horská osada v údolí Střední Opavy na komunikaci Karlova Studánka - Horní…
Ráno vstáváme před pátou. Protože při každé návštěvě Jeseníků musíme nav…
Asi 4km dlouhý levobřežní přítok Bělé. Pramení v oblasti pod Velkým Jezerníkem, v oblasti Slatí, které jsou jeho zdrojnicí ve výšce přes 1220 m. …
Jedeme autem na Hvězdu, buď z Karlové Studánky nebo z Malé Morávky.…
Praděd
Nejvyšší a nejnavštěvovanější vrchol Moravy určitě upoutá svou výškou (1492 m) a možnostmi vyžití, hlavně sportovními. Poskytuje podmínky pro pěší…