Zlín - příměstská turistika 4

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

Dnes máte možnost podívat se na část nejjižnějšího hřebene Hostýnských vrchů.

Vycházku započneme v Holešově. Pokud přijíždíte autobusem ve směru od Zlína, je možné vystoupit na zastávce Masarykova ( u starého pivovaru), ušetříte si minimálně kilometr chůze městem.

Červená tiristická značka nás provede starou vilovou čtvrtí, přejdeme železniční trať, projdeme pod nově vybudovaným silničním obchvatem města a vcházíme do obce Žopy. Pokračujeme po značce proti proudu potoka Žopka, opouštíme obec a stoupáme k lesu. Poměrně dlouhou dobu budeme mírně stoupat úboční cestou nad údolím potoka (chatová oblast) až téměř na vrchol kopce Lysina. Pod vrcholem cesta zabočí mírně Doprava a klesá k turistiskému rozcestí Pod Lysinou. Máme za sebou přibližně 5 kilometrů. Zde se napojují další turistické trasy - modrá směrem od Přílep (obdobný nástup z údolní roviny na hřeben po druhé straně údolí, než jsme šli), červená a modrá nás mohou zavést hlouběji do Hostýnských vrchů, do údolí Rusavy, na Hostýn nebo ke zřícenině hradu Křídlo.

My ale pokračujeme po žluté turistické značce směrem na východ. Přibližně po kilometru narazíme na rozcestí Pod Javorčím a na modrou turistickou značku. Pokračujeme dál po modré přes vrchol Hrubé Malíkové směrem k rozcestí U dubu. Rozhled do okolí je poměrně zřídka, nejlepší příležitost je až v okamžiku sestupu z Malíkové, v místech kde končí listnatý porost a objeví se paseka s mladým smrkovým porostem. Tady je kruhový výhled na údolní osídlení (Fryšták, Žeranovice, Lechotice, Otrokovice, hřeben Mladcovských kopců i zadní hřeben kopců nad Zlínem spolu s vysilačem na Tlusté, směrem k jihu potom severní část Chřibů včetně Buchlova). Místo k výhledu je nutno hledat - přece jen smrkové mlází roste poměrně rychle :-)

Pokračujeme v cestě, narazíme na asfaltovou cestu od rusavské Ráztoky na Hadovnu, odbočíme po ní vlevo a po několika minutách už jsme na rozcestí U dubu.

Po zelené značce sestupujeme směrem na Lukoveček, kde značená trasa konči.

Zbývá nám už jen něco přes kilometr po silnici směrem na Fryšták. Na začátku obce je autobusová zastávka, odkud je možné vrátit se zpět směrem na Zlín (nutno předem ověřit, že vybraný spoj tady zastavuje - jinak nezbývá než pokračovat až na náměstí ve Fryštáku, kde je další zastávka autobusu).

V případě, že půjdete popsanou variantu z Holešova od pivovaru k zastávce na kraji Fryštáku, máte za sebou necelých 14 kilometrů.

Tipy na další výlety v oblasti Zlína můžete najít na turistickém webu CHATOCHA.

Poslední aktualizace: 25.6.2014
Zlín - příměstská turistika 4 na mapě
Autor: trpo1

Příspěvky z okolí Zlín - příměstská turistika 4

Fryšták  - náměstí Míru
Fryšták - náměstí Míru
   Město Fryšták bývalo v minulosti součastí lukovského panství a to část…
Ve Fryštáku se nachází nejen dům, pojmenovaný po tomto prvním našem salesiánovi, ale také muzeum a nově i busta před kostelem sv…
   Město Fryšták, vzniklé připojením Horní a Dolní vsi a dědiny Vítová …
Není záchod jako záchod a platí to i o těch veřejných. Docela unikátní…
Bratři Slováci by řekli, že se u nás soch tohoto světce náchází „neurekom“… a mají pravdu. Mnohé z nich ale zrobili skuteční mistři …
  Nachází se pod centrem města ve svahu nad vedlejší silnicí vedoucí na…
Dnešní výlet předpokládá hodně odvahy k orientaci v terénu a běžky na…
Hlavní „iniciátorkou“ díla se stala kniha pověstí Fryštácká brázda…
  Při cestě od rybníka Vylanta a spodního okraje Nové Vsi do centra Fryš…
   Město Fryšták se zrakům veřejnosti může pochlubit větší vodní nádrží, v…
  Jen něco málo přes 400 obyvatel žije v maličké dědince, ležící pod…
Bus-zastávka Lukoveček, malá, ale hodně zajímavá a činorodá obec. Třeba:…
  Fryšták je zvláštním sídlem. Jeho nejužšší částí s historickým centrem, náměstím a kostelem prochází napříč hlavní silnice ze Zlín…
Svůj výlet (viz předchozí část Z Lukova na skály PP Velá) jsem tedy nakonec na silničce klesající hvozdem do Fryštáku neukončil, ale…
  Den předtím jsem si v domnění, že bude na zítřejší červencový čtvrtek pěkné počasí, v práci nahlásil dovolenou. Původně jsem počí…
Čertovy skály u Fryštáku
   K Čertovým skalám u Fryštáku nevede žádná značená trasa a turistické v…
Jedeme téměř na nejnavštěvovavnější zoo v české repulice.Od holešova…
Tuto ZOO rádi s manželem   navštěvujeme, nachází se  kousek od našeho b…
  Že máme my, Valaši, velmi kladný vztah ke zvířátkům, je jevem všeobecně…
Chsete - li se podívat do tropického pralesa, nemusíte ani do Ameriky,…