U Bobřího potoka

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Do přírody

Míříme do Českého Středohoří, konkrétně do obce Verneřice, kterou protéká Bobří potok.
Bobří potok pramení na úbočí Bukové hory, protéká Verneřicemi, Kravaři a u Zahrádek se vlévá do Novozámeckého rybníka. Voda z Bobřího potoka následně přes Robečský potok a Ploučnici končí v Labi. Celková délka toku je asi 28 kilometrů, ale náš výlet směřuje pouze do jeho první čtvrtiny.

Přijíždíme do Verneřic a odtud přes přilehlou obec Loučky se dostáváme do míst, kde se Bobří potok zanořuje do lesního porostu a protéká úžasnou Bobří soutěskou. Bobří soutěska vznikla erozivní činností čedičového podloží. Největší turistickou atraktivitou jsou zdejší dva vodopády. První je přímo na toku Bobřího potoka. Není sice moc vysoký, ale svou šíří a mohutností průtoku vody ohromí. Další vodopád v soutěsce se nachází asi o sto metrů dál po toku. Napájí jej voda z prameniště u bývalé osady Starosti a se svou výškou více jak šesti metrů vytváří krásnou přírodní scenérii.

V Bobří soutěsce u jejích vodopádů je tak krásně, že se odsud člověku ani nechce odejít. Po asi hodině a půl strávené v soutěsce sedáme do auta a proti toku Bobřího potoka směřujeme do míst, kde potok pramení. V obcích Loučka a Verneřice určitě stojí za pozornost krásné kamenné mostky postavené přes potok. Přijíždíme po obce Příbram, na jejímž horním okraji necháváme zaparkované auto a vydáváme se do míst, kde by měl Bobří potok pramenit. Prameniště se nachází na lučním mokřadu nad Příbramí. Značně podmáčený terén v době naší návštěvy nám nedovolil místo detailně prozkoumat a tak se vydáváme na Bukovou horu.

Buková hora se svojí výškou 683 metrů, ale hlavně díky 180 metrů vysokému televiznímu vysílači je ve zdejší krajině nepřehlédnutelná. Na vrcholu Bukové hory stojí i Děčínská bouda, dříve sloužící turistům, dnes v soukromých rukách a tudíž nepřístupná. Největší krásu však Buková hora nabídne svým návštěvníkům až kousek za vrcholem. Tím místem je Humboldtova vyhlídka, pojmenovaná po německém přírodovědci, který toto místo v roce 1873 navštívil. Z Humboldtovi vyhlídky je krásný výhled na přilehlou část Českého Středohoří a kdyby nám více přálo počasí, tak možná ještě dál.

Možnost občerstvení je ve Verneřicích. V rohu náměstí se nachází restaurace Luka, kde jsme se občerstvili a zakoupili zde i turistické známky.

Vodopády v Bobří soutěsce, to byl ten TOP při tomto výletě.
Líto nám bylo to, že Děčínská bouda na vrcholu Bukové hory již neslouží svému původnímu účelu.

Nikde žádné vstupné, ani žádné parkovné. Jedinými výdaji bylo občerstvení a nákup turistických suvenýrů.
Všechna navštívená místa jsou volně přístupná, i když v zimním období asi se značně zvýšenou opatrností.

Poslední aktualizace: 6.8.2017
U Bobřího potoka na mapě
Autor: neratovak

Příspěvky z okolí U Bobřího potoka

Českým středohořím 2006  II. Ústí n.L.-Větruše, Bobří soutěska, Úštěk
Českým středohořím 2006 II. Ústí n.L.-Větruše, Bobří soutěska, Úštěk
Minipivovar s výborným pivem v Ústí n.L. ještě v době naší návš…
Bobří soutěska s vodopády je od roku 1968 přírodní památkou. Protéká tudy Bobří potok, který pramení na východn…
Bobří soutěska je romantická skalnatá rokle na Bobřím potoce. Tato…
Do Bobří soutěsky jsme se šli podívat, když jsme byli na výletě v Úštěku. Jeli jsme do obce Verneříce, otamtud je to kousek. Mapka…
Malebná chráněná část Bobřího potoka se nachází asi 4 km východně od Verneřic ve východní části Českého Středohoří. Bobří potok vytvořil hloubkovou e…
Jedna z nejznámějších přírodních památek východní části Českého s…
Nízké zalesněné návrší, které ohraničuje Verneřickou ko…
Do severočeského městečka Verneřice, které se nachází na pomezí Ústeckého…
Město Verneřice se rozkládá v kopcovitém terénu náhorní…
V dnešním výletu se vydáme za poznáním Bobřích vodopádu. Vodopády se nach…
pohodová procházka po zelené značce z obce Velká Javorská směrem k Havranímu vrchu , od kterého pak klesáte po modré přes zaniklou…
Zřícenina zvonice.
Na okraji vesničky Mukařov, v areálu neudržovaného hřbitova stojí torzo…
Mezi Žandovem a Verneřicemi na hranicích bývalého českolipského a děčínského okresu se nachází rozhledna, která svojí stavbou patří mezi ty…
Výlet na rozhlednu v Českém středohoří, na Dubí horu a vrch Ronov. Z Ústí nad Labem jedu autobusem do zastávky Mukařov rozcestí. Odt…
Ruiny kostela Svatého Havla, Bílý Kostelec, Litoměřicko, Ústecký kraj. Kostel byl postaven roku 1733 z financí hraběnky Šporkové. Dnešní podobu…
Nově postavená rozhledna nad obcí Merboltice,nedaleko Žandova. …
Víťovu rozhlednu nalezneme nedaleko obce Náčkovice, tyčí se v nadmořské výšce 616 m.n.m a z jejího Ochozu se nám naskytne krásný…
Kdo na sebe chce nechat dýchnout atmosféru barokní Čechie, padesátého…
Rozhledna se nachází na bezejmenném kopci nedaleko Náčkovic u…
Konojedy leží na hranicích okresů Litoměřice a Česká Lípa. Jde o…