Cesta k jezírku pod Líšnou.

Tipy na výlet Romantika Vycházka - půldenní Do přírody

Líšná ( 539 m.n.m.) je hora v Budětické vrchovině a ta je jednou z částí Bavorovské pahorkatiny. Vypíná se západně od Hradu Rabí a na jejím jižním vrcholu je zřícenina kaple. Jejím kouzelným a romantickým místem je jezero pod východním svahem hory v místech bývalých vápencových lomů. To je také cílem tohoto malého výletu. Ten začíná na nádraží v Žichovicích, odkud se jde po svých.

Z nádraží jdeme pěšinkou přes louky k řece Otavě a po jejím pravém břehu se dostáváme na most pod hradem Rabí. Za mostem se dáváme do protisměru a po druhém břehu procházíme až k soutoku s Budětickým potokem. Odtud míříme k nedaleké silnici, která spojuje Horažďovice se Sušicí. Jsme na malém parkovišti a nad námi se tyčí bílá vápencová stěna. Bývalé lomy jsou oploceny, ale plot na několika místech je buď poškozen nebo zcela chybí. Z parkoviště vede cesta pod skály. Po ní procházíme mezi lesíkem břízek a borovic, kterým, jak se zdá toto prostředí změněné člověkem přímo svědčí. V kamenité zemi se začínají usazovat i trsy trav a sem tam něco i kvete. Především mateřídouška, chrpa a jestřábník jsou druhy, které zaplňují spodní patro. Docházíme na svah, pod kterým se leskne hladina jezera. Není to žádný drobeček. Má kruhový tvar a jeho šíře je jistě kolem 100 metrů. Sestupujeme k hladině, která s narůstající hloubkou mění barvu. Kolem břehu pluje hejno dosti zvědavých pstruhů a někteří jedinci jsou skutečně nádherní. Na koupání to dnes není a tak vylézáme na první stupeň stěny a jezero obcházíme. Pod východní stěnou nás zastavuje proud zřícených kamenů a tak cestu kolem jezera dokončujeme z druhé strany. Odtud se také otevírá hezký pohled na nedaleký Chanovec ( 555 m.n.m.). Stejnou cestou, bohatší o hezký zážitek, se vracíme na nádraží.

Občerstvení jsme si nechali do hospůdky nedaleko žichovického nádraží. Lze také zajít do nedalekého Rabí, kde je možností daleko více. Ani s ubytováním tady nejsou žádné potíže, od kempů až po hotely.

Nelíbil se nám nepořádek kolem parkoviště, ale to je v této zemi celkem běžný jev. Jezírko vše vynahradí a je to tady přímo učebnicový příklad, jak dokáže příroda poměrně rychle zacelit jizvy po lidech.

Celá cesta tam i zpět se vejde do tří kilometrů. Každý by měl počítat s tím, že jde do míst, kde skály nejsou dost stabilní a často dochází k uvolnění i většího množství kamení. Vše je na mapě KČT č. 68 Pootaví. Žichovické nádraží je na trati č. 185 z Horažďovic předměstí do Klatov.

Poslední aktualizace: 14.8.2012
Cesta k jezírku pod Líšnou. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Cesta k jezírku pod Líšnou.

Lom Rabí
V lomu Rabí se dříve těžil vápenec. Těžba však komplikovala život…
Když se v mapě objeví něco nového, vzbudí to zvědavost. Navíc tak…
 Patnáctou etapou  Putování po stopách Ladislava Stehlíka jsme se…
Kamenná zvonička je nejnovější památkou města. Je dílem sochařské…
Kapličku najdeme na západním okraji městečka, pod svahem hory Líš…
Autem přijíždíme do obce Žichovice, která leží nadohled největší hradní…
Čtrnáctý díl střípků vás zavede na zříceniny hrad…
Renesanční zámek se nachází v obci Žichovice na Klatovsku v Plzeňském…
Pohled do údolí řeky Otavy z oken vlaku je příjemným podíváním. P…
Dodnes si pamatuji, jak jsme se ve škole učili, že Rabí je druhou…
Na mostě přes řeku Otavu v Čepicích u Sušice byla odhalena unikátní skleněná socha. Jde o sochu vodáckého patro…
Nacházíte se v podhůří Šumavy a máte chvíli času. Zapomeňte na návštěvu…
Listopad občas nabídne i den, kdy je možné vyrazit do přírody. Cí…
Čepice jsou malou vískou v údolí Otavy, nedaleko známého městečka Rabí. Obec dobře znají vodáci, kteří využívají místní kemp. Kdysi…
"Pozůstatky" Hradu Rabí (jádro hradu pochází z počátku 13. stolet…
Hrad Rabí bývá označován jako největší hradní zřícenina v České republice. Nachází se v okresu Klatovy, asi 8 km severovýchodně od…
Naše společná cesta začíná v Horažďovicích na silnici č. 22 (Vodňany,…
Jakožto milovníci hradů, zámků a zřícenin navštěvujeme další česk…
Na ostrohu nad řekou Otavou, nedaleko Sušice, nalezneme jednu z…
Kostel se nachází pod první hradní branou a byl postaven v roce 1498 v gotickém slohu Na tomto místě stál kostel, který byl postaven kolem roku 1300.…