Lázně Kyselka.

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Při našem pobytu na Karlovarsku jsme měli vybráno několik zajímavých míst. Jak to tak bývá, plán se občas neplní. Příčinou byla směrovka před křižovatkou s nápisem Kyselka. Hlavou proběhne, že je to vlastně místo, které se objevuje na televizních obrazovkách, v rozhlase a také v novinách a časopisech. Bohužel jde o zprávy, které vykreslují tuto obec jako bývalé lázně, které se mění v rozvaliny. Je jasné, že si nemůžeme nechat ujít příležitost přesvědčit se osobně jaké to tam je ve skutečnosti. Je také nutné seznámit se s minulostí a tak se dostáváme na první stránku, na které se píše jak to tady všechno začalo. Při několika minerálních pramenech bylo mezi roky 1792 – 93 založeny malé lázně, které se v roce 1829 staly majetkem Viléma z Neuburgu. S výstavbou objektů, které vidíme dnes se začalo v roce 1850. Největší rozvoj začal od roku 1873, kdy se stal vlastníkem lázní Jindřich Mattoni.

Začínáme s vycházkou na malém parkovišti nedaleko mostu přes řeku Ohři. Pod novou halou od které vyjíždějí kamiony s „Matonkou“ je několik objektů v horším stavu. Ještě před mostem je pomník obětem ve druhé světové válce. Přecházíme most a jdeme parkem, kolem menšího parkoviště proti proudu řeky. Je tady několik opravených objektů a docela hezká je budova kina. Hlavní část bývalých lázní je na pravém břehu. Řeku přecházíme po lávce, která ale nevzbuzuje moc důvěry. Na druhé straně je řada lázeňských domů, které by mohly sehrát roli ve válečném filmu. Je těžké určit, který objekt je Vilemínka, Švýcarský nebo Jindřichův dvůr. Hezká jména a hrůzný stav. Pravdou ale je, že na několika domech je lešení a jeden je již dokonce opraven. Dokonce tu jsou i dva dělníci. Přicházíme k Ottovu prameni a jeho voda je velmi chutná minerálka. Nedaleko je Ottův pavilon, Mattoniho umělý vodopád a Mattoniho pomník. Uvádí se, že autorem je sochař E. Hellmer. Zbývá ještě Mattoniho vila na nedalekém návrší. Ta je v lešení a za plotem. Stejnou cestou se vracíme na parkoviště. Na skále nad řekou je novorománská kaple sv. Anny. Možná, že světice bude držet ochranou ruku nad tímto kdysi hezkým místem a Lázně Kyselka se stanou znovu obdivovaným místem.

Při našem pobytu jsme byli ubytováni nedaleko Ostrova, kde jsme se i stravovali. V Kyselce jsme žádnou restauraci nenašli.

Tady je odpověď jasně daná, současný stav je katastrofální a to se nikomu líbit nemůže. I když údolí řeky je tady docela hezké.

Parkování je možné na dvou místech a nic se neplatí. Byla to jen krátká odpolední vycházka. Jde se po rovině a celá cesta se vejde do 3 kilometrů. Díky vedru jsme chodili raději kolem řeky.

Poslední aktualizace: 9.12.2020
Lázně Kyselka. na mapě
Autor: Bohumir

Příspěvky z okolí Lázně Kyselka.

Původní společenský dům v Kyselce
Výstavní lázeňský dům původně sloužil pro společenské a kulturní vyžití…
Krušné hory (Ostrov u KV, Klínovec, Národní park Stráž nad Ohří). Okruh…
Ottův minerální pramen sloužil od roku 1867 jako zdroj minerální vody Mattoni, ale dnes již průmyslově využíván není. Místo, kam je…
Mattoniho vodopád
První zmínky o lázních Kyselka jsou z roku 1834. V roce 1852 navštívil…
Socha zakladatele lázní Kyselka pana Jindřicha (Heinricha) Mattoniho stojí v Kyselce v parku u silnice, kousek od místa, kam je…
Na rozhlednu Bučina u Kyselky u Karlových Varů Po náročném vystoupání na rozhlednu, nádherný výhled na řeku Ohři a Krušné hory,…
Rozcestník na červené turistické trase z Lázní Karlovy Vary do Kadaně označuje nad Kyselkou místo začátku červeně značené odbočky k…
Inspirováni seriálem ČT Já Mattoni jsme vyrazili do míst při březích řeky…
Když jsme zjistili, že po deštivých a chladných dnech bude pondělí asi…
Lázně Kyselka leží na pravém břehu řeky Ohře poblíž jejího soutoku s lomn…
Mattoni muzeum je muzeum stáčení minerálních vod a minerálky Mattoni, kde mohou návštěvníci nahlédnout do histo…
Muzeum Mattoni se nachází na adrese: Kyselka č.p. 64, Löschner, 362 72…
Kamenná rozhledna v jihozápadní části Doupovských hor na vrcholu Bučiny (582 m) je 11 m vysoká svyhlídkovou plošinou ve výšce 10 m.…
jedeme z Bečova přes Karlovy Vary do obce Kyselka v obci Kyselka je podnik…
Na trasu se lze vydat od autobusové zastávky Dubina po červené tur. značce…
Obec známá především unikátním dřeveným krytým mostem přes Ohři z 18…
Pomník Obětem 1. světové války se nachází v Radošově nedaleko Kyselky. …
Radošovský dřevěný most - je historická památka, zapsaná v rejstříku…
Krytý most v Radošově má značně zajímavou a pohnutou historii. Že…
Pomník obětem 1. světové války stojí v centru Radošova v horní části malé návsi kousek od kostela sv. Václava (více o kostelu zde).…