Návštěva Vlastivědného Muzea v Šumperku 2008

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Za kulturou

I když máme už polovinu měsíce listopadu a počasí k výletům zrovna moc nevybízí, nedokážeme už déle odolávat nešťastnému fňukání našich " toulavých" bot a vyrážíme na výlet. Tentokráte je to zase po delší době vlakem a naším prvním cílem se stává překrásné Město Šumperk.

K naší cestě využíváme levnou jízdenku SONE na osobní vlaky. Tím pádem nás v Přerově čeká půlhodinka čekání na další spoj, ale to vůbec nevadí - člověk má čas si v klidu vypít kávičku a navíc v trafice objevujeme DVD podle pohádek Jana Wericha - " Fimfárum 1" ... no nekupte to !!

V Zábřehu máme hned přípoj a tak jsme v Šumperku už v 9.15. Od nádraží se přes hezký park i s "kašňou" - ( vše podbarveno nostalgickou náladou pochmurného podzimního dne ) - dostáváme k výstavné budově v empírovém slohu z pol.19.století. Toto stavení bylo v minulosti součástí velkostatku rodu Chiari - ( označuje se též názvem Pavlínin dvůr ) - a nyní je sídlem Vlastivědného Muzea.

Naštěstí mají otevřeno, kupujeme si lístky a hurá dovnitř na prohlídku !! Napřed nás čeká expozice s přehlídkou stavebních slohů památných budov na celém Šumpersku a je to dokonce i s promítáním.

Poté trochu udiveni dostáváme od správce Muzea každý krabičku, kterou si zavěšujeme i se sluchátky na krk a sami vystupujeme po schodišti do patra, kde je umístěna stálá výstava. Ze sluchátek nás už na schodech vítá líbezný ženský hlas - je to jakoby "duch" šlechtičny Paulíny Chiari. Její hlas nás v jednotlivých výstavních sálech a místnostech neupozorňuje jen na jednotlivé exponáty, ale dozvídáme se od jeho prvopočátku i historii Města Šumperku,jeho obyvatel a taky zajímavosti z okolí - a to vše je podbarveno dobovou hudbou !!!

Kromě exponátů s nábytkem a uměleckými řemesly v sálech obdivujeme také unikátní tkalcovskou dílnu s dokonalou figurínou člověka, seznamujeme se též s geologií a faunou a flórou Jeseníků. Kromě vycpaných zvířátek, pohybujících se po pevné zemi, tu mají také veliké akvárium s říčními rybami, které bychom v této horské oblasti viděli ...

Po prohlídce těchto nádherných exponátů zestupujeme opět dolů po schodišti, "duch" Pauly se s námi loučí a my celí rozesmátí odevzdáváme audiopříslušenství dolů v pokladně a loučíme se též ...

( Před odchodem se ještě dozvídáme informaci, že tento unikátní automatický audio průvodce se jmenuje Guide PORTTM, v našich zemích je - na rozdíl od vyspělejších států - jeho použití zde v Šumperku vůbec 1."vlaštovkou" u nás a to od jara letošního roku ( 2008 ) ! Od jiných audioprůvodců se tento systém vyznačuje plnou automatikou, nemusíte s ním nijak manipulovat a též vám umožňuje volný pohyb po všech prostorách Muzea s expozicí ...)

Byl to moc pěkný zážitek, ale protože nás už trošičku tlačí čas, tak honem na Hlavní třídu a procházka nádherným historickým centrem města. V Infocentru si kupujeme DVD o Králickém Sněžníku a pak už máme hrozný hlad a tak hledáme nějakou restauraci, přiměřenou našim peněženkám ...

Příjemné posezení a dobrý oběd si dáváme v poněkud zastrčené restauraci poblíž centra pod "Komínem". Že je oblíbeným místem zdejšího domorodého lidu, tak o tom svědčí fakt, že jsme si na nějaké volné místo u stolu museli chvilku počkat ...

Vlastivědné Muzeum je svou expozicí a navíc s použitím automatického průvodce nečekaně vynikajícím a příjemným zážitkem a vy byste toto místo rozhodně neměli při návštěvě Šumperka vynechat ...

Vstup na stálou expozici činil r.2008 rovných 40 kč, za prohlídku další výstavy byl příplatek 20 kč. Horší ale je, že ačkoliv je Muzeum ve všedních dnech přístupné každý den od 9.00 - 17.00 hodin, o sobotách je přístupné jen v čase od 9.00 - 13.00 hod a v neděli pro změnu zase od 13.00 - do 17.00, což je škoda a mělo by se s tím něco udělat ...

Poslední aktualizace: 19.12.2011
Návštěva Vlastivědného Muzea v Šumperku 2008 na mapě
Autor: Franta

Příspěvky z okolí Návštěva Vlastivědného Muzea v Šumperku 2008

Park U Pekárny
O poctivosti, bezúplatnosti a mravní čistotě politiků všech stupňů v naší…
Jak už to bývá, když je zima blbá v měsících, kdy má panovat, otravuje pak…
Kdo v létě projížděl okrajem Vikýřovic, vlastně i přes Šumperk po hlavní…
Tento tip na výlet nabízí nedlouhou trasu, která může být velmi příjemnou…
Šumperk - Hrad marnosti a pýchy aneb i Šumperk má svou vilu Tugendhat (Sieglova vila)
Soutěž 2 body
Titulek tohoto článku – jak se vzápětí přesvědčíte sami - opravdu nelže.…
Jakožto domácí nikam daleko, přesněji do Vikýřovic, na rozhraní se Šumperkem, kde může kolemjdoucí i jedoucí potkat již vcelku…
Do Vikýřovic, muzea silnic. Už jsem o muzeu psal vícekrát, protože to nemáme ze Šumperka daleko, kousek od výpadovky na Rapotín (a dál …
Jeden z  Jarních prodloužených víkendů jsme strávili na Šumpersku. První…
Tato trasa je více než výletem v pravém slova smyslu spíše příjemnou…
Muzeum silnic ve Vikýřovicích u Šumperka je dnes již institucí zav…
Informační centrum Šumperk se nachází se v centru města v budově di…
Šumperské vlastivědné muzeum dokáže čas od času připravit svým…
Úkolem tohoto tipu na výlet určitě není někoho přesvědčovat o tom, že…
Je až s podivem, jak občas dokáže být člověk slepý, zapomnětlivý a…
Legiovlak se stává na celém území bývalého Československa stále…
Možná můj příspěvek bude vypadat jako ono tradiční nošení dříví do…
Šumperk není jen vstupní bránou do – snad nejkrásnějších našich hor…
Ve čtvrtek 5. března 2015 byla v Galerii Šumperska slavnostní vernisáží zahájena d…
Více než dva roky tu šumperáci museli vydržet na suchu, tedy přesněji řečeno ti, kteří holdují celoroční možnosti plavání, tedy v létě i zimě. No, on…
V úterý 10. prosince zahájilo šumperské Vlastivědné muzeum slavnostní…
Je to vlastně takové věčné deja vu. Návštěvy zajímavých výstav šu…
Šumperk leží na Severní Moravě, severozápadním směrem od města Ol…
Již nějaký týden inzeruje web města a sdružení cestovního ruchu…
Pro název tohoto článku jsem si vypůjčil jména dvou dlouhodobých výstav, k…
Všichni je známe, mnozí je nenávidíme, a přesto jsme nuceni do nuch občas…
Jedno z šumperských náměstí nese jméno prvního československého prezidenta, Tomáše Garigue Masaryka. Jakožto pravé náměstí musí mít nějakou ozdobu, m…
Šumperský kotel je dalším místem tohoto okresního města v podhůří Jeseníků, které se – pomalu, ale jistě – stává zapomínanou…
Hlavní vchod do areálu a parkoviště do Zemědělského skanzenu se nachází v ulici U Splavu.  Skanzen se nachází v Rapotíně mezi…
Kdysi výstavní zdravotnické zařízení, pocházející z konce 19. století, s…