Úvalno a rozhledna Hanse Kudlicha

Tipy na výlet Rodina s dětmi Vycházka - půldenní Do přírody

Vlakem do stanice Úvalno / kousek od Krnova / a pěšky na rozhlednu Hanse Kudlicha.

Foto: stparak

Jeli jsme vlakem do Úvalna a z nádraží dále pokračovali po modré značce přes obec Úvalno.Naproti kostela se nachází kontribučenská sýpka ze 17 století,která byla 13 září 1993 prohlášena za kulturní památku.Místní znají sýpku pod jménem Rychta.V sýpce nebo taky na Rychtě je část muzea,část galerie a zrcadlové bludiště.V galerii jsou kromě obrazů taky staré fotografie od místních obyvatel,které ukazují život v Úvalně a její historii.Vstupné je dobrovolné.Doporučuji návštěvu.
Dále jsme pokračovali po modré značce k rozhledně Hanse Kudlicha,která byla postavena v roce 1913 podle návrhu arch.Oskara a Eugena Felgelových.Rozhledna byla postavena na počest Hanse Kudlicha,jako památku Úvalného rodáka,lékaře a politika,který prosadil osvobození sedláků od roboty.Výška rozhledny je 22m.
Po roce 1945 rozhledna chátrala a až v roce 2000 byla zrekonstruována a znovu otevřena.
Od rozhledy máte dvě možnosti,kam se vydat.Buď se vrátite zpátky do Úvalna na vlak /cca 4,5km /a pokračujete vlakem nebo autem do Krnova na další rozhlednu Cvilín.Nebo se vydáte po zelené značce směrem ke zřícenině hradu Šelenburk a dále k rozhledně Cvilín a do Krnova na vlak. /cca 9km./
Pokud pojedete autem,doporučují nechat auto v Úvalně,jít po modré a potom po zelené značce na Cvilín a vlakem se vrátit z Krnova zpátky do Úvalna.Vlaky jezdí každou hodinu.

Jídlo jsme měli s sebou ale u rozhledy je občerstvení.

Rozhledna byla v době naší návštěvy zavřena i když podle otevírací doby měla být otevřena.
Doporučuji se nejdříve informovat telefonicky o otevření rozhledny.Telefonní číslo najdete na strankách obce Úvalno.

Vstupné na rozhlednu bylo 20,-Kč.Vstupné do Sýpky je dobrovolné.

Poslední aktualizace: 13.5.2022
Úvalno a rozhledna Hanse Kudlicha na mapě
Autor: stparak

Příspěvky z okolí Úvalno a rozhledna Hanse Kudlicha

Úvalno - retro muzeum na faře - vzpomínky 20 st.(okres Bruntál, Moravskoslezský kraj)
Do retro muzea v obci Úvalno, okres Bruntál, Moravskoslezský kraj…
Rozhledna Hanse Kudlicha - Úvalno
Nově zrekontruovaná rozhledna postavená v roce 1913 opavskou firmou Julia Lundwalla podle projektu bratrů Oskara a Eugen Felgelů na počest poslance H…
Úvalno najdeme jihovýchodním směrem od města Krnov a nedaleko hra…
Návštěva Úvalna,sýpky a u rozhledny Hanse Kudlicha.Posílám dva od…
Jeli jsme autem směrem z Opavy na Krnov a zastavili jsme se ve Strážišti nad obcí Úvalno, kde se nachází rozhledna Hanse Kudlicha. …
15.8.2020 Letos mám jakýsi skluz ve psaní o tom co bylo v létě, které se zdálo tak bezstarostné a pohodové. Takže v době kdy se na nás ze sdělovacích…
Kopec Strážiště ( 395 m.n.m.) se zvedá od severního okraje obce Úvalno.…
Z obce Úvalno - pokud pojedete vlakem - trasa se prodlouží k rozh…
Hájnické rybníky se rozkládají ve východní části lesa…
Šelenburk je rozcestí a orientační místo na zelené turistické značce a jak název napovídá nachází se nedaleko zříceniny hradu Šelenburk, která je…
Zřícenina středověkého hradu Cvilín též nazývaný Lobenstein nebo Šelenburk…
Osada Pocheň je místní částí obce Brumovice a leží severozápadním…
Na jihovýchodním okraji města Krnova, na takzvaném předním cvilínském…
Naučnou stezku Cvilín najdeme u jihovýchodního okraje města Krnov. Počet…
Vysoko nad slezským městem Krnov tyčí se vrch Cvilín. Již při průjezdu…
Neděle 27. 6. 2021 - dopoledne V noci bylo příjemně, ráno je opět jasno,…
Cvilínská rozhledna - Krnov
Tato kamenná rozhledna byla otevřena 11. června 1903 dle projektu architekta Ernesta Latzela. Původní stavba měla 35,2m, jelikož…
Kamenná rozhledna se nachází na jihovýchodním okraji Krnova na vrcholu …
Cvilínská rozhledna se nechází na stejnojmenném kopci, nad městem Krnovem. Historie rozhledny: Na začátku 20. století ji…
Na vrcholu nízkého kopce nad vsí Úvalno stojí zřícenina hradu Cvilín,…