Z Hlavňova do Slavného a zpět

Tipy na výlet Celodenní výlet Do přírody

Poslední den dovolené, poslední procházka, už mi taky pomalu docházel film. Už od rána bylo pěkné vedro. Vydali jsme se po žluté, směrem východním, cestou, které se říká Pánova. V údolí, ve kterém začíná, byl příjemný chládek. Kolem nás skály, dnem zurčel potůček a u něj na balvanech rostlo kapradí.

Po kilometru Pánova cesta z údolí odbočuje a poměrně přijatelným stoupáním míří na hřeben. Skalní věže jsou i tady působivé.

Na hřebeni už chládek nebyl, zato tu příjemně pofukovalo. Vedro se tedy dalo snést. Žlutá značka se napojila na červenou. S údivem jsem zjistil, že i na tak úzkém hřebeni, jako jsou Broumovské stěny, se vyskytují rašelinná jezírka. Skály teď byly pod námi.

Odbočili jsme z červené, a prošli skalní bludiště Ovčín. Je tam i vyhlídka, ale pod hřebenem byl opar a tetelení z horka. Moc toho vidět nebylo. Cesta zpátky na červenou byla sice značená, ale vedla rašeliništěm. Za jiného počasí bych ji nedoporučoval. Vyšli jsme z lesa na planinu, kde byl výhled na protější stolovou horu a hlavně tam rostly houby. A ne ledajaké. Došel mi tu film.

Od skalních hřibů jsme sešli k vesničce Slavný, kde za chvíli otvírali hospodu. Pivo bylo dobré, ale limonáda teplá. Pavlína ji sice vypila, ale pak si dala pivo. Od Slavného jsme prošli po silnici k Suchému Dolu. Jakmile jsme opustili hřeben stěn, bylo vedro úmorné. Po modré značce jsme se okrajem lesa dostali k Hlavňovu. Bylo kolem páté a teploměr ukazoval 34oC.

Ráno si hospodský ještě naposledy zažertoval s Pavlínou a jelo se domů.

Asi je to méně známá a poněkud delší trasa, kterou lze z Hlavňova projít kus stěn, ale líbila se nám možná i o fous víc, než populární Kovářská rokle.

Ubytování v penzionu U Doležalů bylo skromné, leč vyhovující a asi tu ani špatně majitel nevařil. A snídaně byly vynikající. Ale ty klobásky tenkrát Pod platanem byly neodolatelné.

Vedro bylo, zvlášť cestou ze Slavného pekelné, ale to se v létě stává. Kromě toho se tu milovníků pískovců musí líbit snad všechno.

Vstupné tu nikdo nechce, i za plné sezóny jsme potkali jen pár lidí, prostě naprostá pohoda.

Poslední aktualizace: 17.12.2011
Z Hlavňova do Slavného a zpět na mapě

Příspěvky z okolí Z Hlavňova do Slavného a zpět

z Hlavňova na Hvězdu a kolem Laudonových valů zpět (retro)
První procházka Broumovskými stěnami vedla na poutí místo Hvězda.…
Hlavňov je malá vesnice, spadající pod město Police nad Metují…
Na okraji Ticháčkova lesa nad Suchým Dolem stojí osamocená skalní věž zvaná Čertova skála. Je tvořená hrubozrnnými arkózovitými pískovci jizerského …
Dřevěná kaple v Ticháčkově lese u Suchého Dolu byla postavena z darů poutníků v r. 1897 jako připomínka 23 mariánských zjevení v letech 1892 – 1895,…
Dřevěná kaplička byla vybudována v letech 2011 – 2012 a její stavba byla z převážné části financována z výtěžku veřejné sbírky. …
Zastřešená studánka na spodním konci Kovářovy rokle. Ve štítě stříšky…
Dřevěná kaple v Ticháčkově lese byla postavena z darů potníků v r. 1897 jako připomínka 23 mariánských zjevení v letech 1892 - 1895, které…
Historie studánky je pevně spjata s Ticháčkovou kaplí (viz https:/…
Turistický rozcestník v severní části Hlavňova (foto 1 – 3, viz https://www.turistika.cz/mista/hlavnov-obec-pod-broumovskymi-stenami …
Suchý Důl leží v údolí potoka Ledhujka, východně od Police nad…
Lurdská kaple u Suchého Dolu
Lurdská kaple (kaple Marie Lurdské) se nachází u obce Suchý Důl v údolí potoka Ledhujky v Ochozském lesíku. Postavena byla roku 1883 a vysvěcena …
Edit: Původně jsem v tomto článku psal o Hruškově rokli. Zda se jedná o rokli Hruškovu nebo Hájkovu, nebylo dlouho jasné. I od místních jsem dostáv…
     Broumovské stěny jsou dalším skalním městem, které vytvořila…
   Brzy ráno si jdeme do středu Náchoda na teplou polévku, ale není. Pr…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky,tentokrát Vás pozvu do Broumovských…
Budete-li někdy projíždět či procházet územím mezi Broumovem a Policí nad…
Hvězda je vyhledávané výletní místo v oblasti Broumovských stěn,…
Rozcestí (foto 1) leží v horní části Kovářovy rokle (foto 2) těsně…
Pátek:  Konečně pojedu vyzobávat kousky přírody, které jsem kdysi…
Skalní vyhlídka o nadmořské výšce 702 m se nachází nedaleko horní…