Ze Zboží do Zboží přes Kumburk a Bradlec

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Celodenní výlet Do přírody

Kumburk
Kumburk  •  Foto: správce

Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád bych vás pozval na výlet, který vede hned přes dvě zříceniny. Vycházíme z obce Zboží, konkrétně od rozcestníku Zboží-Okraj. Vyrážíme po zelené turistické značce, směr Skalka pod Kumburkem,, kde změníme barvu značky na červenou a vystoupáme ke zřícenině hradu Kumburk. Jedná se o momentálně ke konzervaci zříceninu, jelikož nedaleká obec Syřenov pracuje na její záchraně. Z Kumburku je velice krásný rozhled. Po prohlídce, se vrátíme na rozcestí Kumburk zřícenina odbočka a pokračujeme dále po červené značce, až do obce Klepanda, kde se nachází super vesnická restaurace Na Klepandě, kde i vaří. Po občerstvení pokračujeme po modré značce, směr rozcestí Bradlec a vystoupáme do kopce, ke zřícenině hradu Bradlec. Ta je o poznání v horším stavu a je tu vlastně jen několik zdí, ale ta atmosféra rozhodně stojí za tu námahu, kterou absolvujeme při výstupu. Zřícenina se dá obejít a tak uvědomíme, jaká to musela být kdysi šichta, tu hrad postavit. Sestupujeme dále po žluté značce do obce Tužín a cestou potkáme Smírčí kříž a přímo v Tužíně, kde změníme barvu značky na modrou a jdeme po ní směr  doporučuji odbočit několik desítek metrů, ke kapličce Anděla strážce, která je opravená a nádherná. Vrátíme se zpět na značku a pokračujeme kolem studánky Stříbrnice, kde doplníme tekutiny do obce Zboží, což je výchozí bod dnešního výletu. V nohách máme 13,5 kilometrů a v hlavě krásný pocit z příjemného výletu do přírody i za poznáním historie.

Jdeme do přírody a za dvěma zříceninami hradů, z nichž jedna( Bradlec), spěje k zakonzervování a tudíž i k záchraně.

Restaurace Na Klepandě, která je pod zříceninou Kumburk, v osadě Klepanda.

Příroda je zde nádherná a obě zříceniny mají své kouzlo.

Do přírody se vstupné neplatí, na akce na Kumburku se platí vstupné. www.kumburk.cz

Poslední aktualizace: 19.9.2022
Ze Zboží do Zboží přes Kumburk a Bradlec na mapě
Autor: správce

Příspěvky z okolí Ze Zboží do Zboží přes Kumburk a Bradlec

Úbislavice
Úbislavice, obec pod Kumburkem, je prvně připomínaná roku 1357. V obci…
Pondělí 18. 10. 2021 V noci klesla teplota v autě pod 7 stupňů, ale když…
Východní výspa Českého ráje nabízí mnoho nádherných zákoutí. Osobně mohu…
Míříme za historií a za výhledy na rozhraní Podkrkonoší a Českého ráje,…
Výchozí bod je hospoda Na Klepandě na okraji obce Syřenov…
V sedmém putování po vrcholcích jičínska Vás oklikou zavedu na kopec…
Pokud přemýšlíte, kam vyrazit za krásným západem slunce, zkuste navšítivit…
Vzpomínám si na tu noc, jako by to bylo včera. A přit…
Zřícenina hradu Kumburk stojí na výrazné osamělé homoli jihovýchodně od…
Úbislavický gotický Kostel Narození Panny Marie je připomínán ve 14.…
Turistický rozcestník, který se nachází severně, cca 300 metrů pod zříceninou hradu Kumburk, ukazuje turistům cestu do dvou směrů.…
Česká Proseč - obec západně od Nové Paky. Název obce je zřejmě odvozen od osady vzniklé na místě vysekaného lesa. Na západním okraji…
Zimním Novopackem. Je sám začátek února, mám zase jednou možnost zajet s kolegou Karlem do okolí Nové Paky. Rád přijímám jeho…
Obec Újezdec se nalézá na jižním úpatí Bradla, cca 500 metrů pod říceninou…
Předností Českého ráje je množství památek, které jsou snadno pří…
Stav - obec historicky doložená roku 1545. Nad obcí se nachází zbytky valů…
Syřenov - obec na severním úpatí Kumburku. První písemná zmínka o vsi je doložena roku 1533. Obec je rodištěm MUDr. Františka Cyrila…
Obec Krsmol se nachází na severním úpatí Kumburku nedaleko Staré Paky. V…
Cílem našeho, cca 17 km dlouhého, pěšího výletu je rozhraní českého ráje a…
Turistický rozcestník, který se nachází u známé výletní restaurace…
Naším cílem je vrch, cca 7 km severně od Jičína v Kozákovském hřbetu mezi…
Restaurace Na Klepandě, dříve zájezdní hostinec, který byl postaven…
Zřícenina hradu Bradlec stojí na čedičovém suku (557 m)…
Dominantou obce Radim je barokní kostel sv. Jíří, který nechal postavit převor P. Diviš v letech 1708-09 na místě kostela dřevěného.…
Valdice - kartuziánský klášter (Kartouzy)
Valdice - obec severně od Jičína „proslavená" věznicí. Barokní…
Při příjezdu, nebo příchodu, k vrcholu Tábora nás zaujmou tři objekty, kostel Proměnění páně, křížová cesta a Tichánkova rozhledna.…
Jičín leží v Severních Čechách, východním směrem od Mladé Boleslavi. Město Jičín proslavil spisovatel Václav Čtvrtek ve svých…
Jičín - Valdická brána
Valdická brána - dominanta Valdštejnova náměstí v Jičíně. Je jedinou dochovanou z původních tří bran, které byly součástí původních…
Prachovské skály
Přírodní rezervace vyhlášena v roce 1933. Skalní město vzniklo usazením pískovců a slínovců na dně druhohorního moře a stalo se tak…