Šumava - pokračování - 5. - poslední den - tvrz Drslavice

Pondělí 24. 6. 2024
V noci bylo srovnatelně se včerejškem, takže žádná zima nebyla. Spalo se krásně. Vstáváme po 8. hodině. Houby hned dávám na sluníčko, ať trochu proschnou. Snídáme, balíme věci, které chceme vzít domů. Tak moc toho není, počítáme, že za necelý týden zase vyrazíme. Odjíždíme.

Směřujeme už skoro přímo do Plzně. Jen se chceme zastavit v Drslavicích, kde je tvrz, která se prý opravuje. První písemná zpráva o této vsi je z r. 1348. Pravděpodobně koncem 14. století zde byla založena i tvrz. Majitelé se střídali. V 16. století za Viléma z Rožmberka byla tvrz přestavěna v renesanční zámek. R. 1619 byla zámek i se vsí císařskými vojáky vypálen, ale pravděpodobně nový majitel ho obnovil. R. 1777 ho Schwarzenberkové přestavěli jeho část na sýpku. V této podobě se to zachovalo do dnešních dnů, samozřejmě v silně chátrajícím stavu. Tři přízemní a patrové budovy jsou vzájemně stavebně propojené, uvnitř je menší průjezdní dvůr. Od r. 1963 je objekt chráněn jako kulturní památka. V současnosti ho soukromý majitel postupně rekonstruuje.

Je tam vidět kus práce, ale také další práce je čeká. Procházeli jsme okolo tvrze, nakoukli jsme dokonce i dovnitř - do klenutých prostor sklepa. Když jsme se chystali odjet, vyšla majitelka a moc se omlouvala, že nás dnes neprovede, že odjíždí, ale ať zavoláme a že se určitě na společném termínu domluvíme. Telefon máme (731416111), tak pokud nezapomene, určitě se sem někdy vypravíme. Zajímalo by nás si s nimi o jejich práci popovídat a také se podívat do interiéru. Naposledy jsme byli v tvrzi v Mladějovicích v jižních Čechách, kterou také noví majitelé opravují. Ti jsou sice asi už dál, ale rozhovor s nimi byl také moc zajímavý.

A pak už jedeme skutečně rovnou domů. No rovnou, je léto, začínají objížďky, takže na trase jsme měli dvě. Přijeli jsme však domů v půl druhé, což je slušná doba na to, abychom zaparkovali blízko našeho domu. Nebyl problém to tedy vynést domů. Ota skočil koupit knedlík, já k obědu udělala houbovou omáčku. Skoro celý zbytek dne jsem se věnovala houbám, podušené jsem dala do mrazáku, předsušené jsem dosoušela na sluníčku, některé už zcela doschly. Ty čerstvé ještě rozdělila. Část jsem podusila - zítra bude smaženice, další ještě nakrájela na sušení. Má být ještě hezky, předpokládám, že už dosuším vše. A bude konečně klid.
Samozřejmě už se těšíme na další výjezd. Však se už Ota v autě ptal, kam pojedeme příště.
Poslední aktualizace: 16.8.2024
Šumava - pokračování - 5. - poslední den - tvrz Drslavice na mapě

Příspěvky z okolí Šumava - pokračování - 5. - poslední den - tvrz Drslavice

Drslavice
Tvrz je klenotem vsi Drslavice na Prachaticku v Jihočeském kraji. Tvrz…
Potřebujeme do své sbírky navštívených památek dostat také tvrze,…
Muzeum či výstava „Zábrdské betlémy“ Jedná se o trvalou výstavu…
Tentokrát jsme se vypravili autem na půldenní výlet do přírody. P…
Bývalé městečko, dnes víska Záblatí leží asi 5 km západně od okresního města Prachatice na toku řeky Blanice na hranici Chráněné kra…
Náš poslední šumavský výlet, který jsme chtěli věnovat ještě dalším…
Údolní přehrada na řece Blanici mezi Husincem a Prachaticemi (asi 5…
Víska Lštění s nadmořskou výškou 890 m leží 7 km východně od města Vimperka…
Jet přes městečko Husinec nebo v jeho blízkosti a nezastavit se zde…
Husinec leží v Jižních Čechách, severním směrem…
Rčení kde se pivo daří, tam se dobře daří je sice otřepané, ale vlastně pravdivé. Stačí si vzpomenout na vypaseného Pandrholu a věčně nuzujícího Kubu…
Listopad na výlety není zrovna tím správným obdobím. Mlhy nás trápí po…
Spíš než o kašnu by mělo jít o fontánu, rozměrem spíš fontánku. Relativně nenápadné dílko, skládající se ze světlého kamenného válce, po bocích drážk…
Prachatice leží v Jižních Čechách, západním směrem od Českých Budějovic. Město s…
Bývalé Lázně sv. Markéty se nacházejí na okraji města Prachatic, na úpatí…
Přírodní památka Mařský vrch
Mařský vrch je přírodní památka na vrcholku stejnojmenného kopce …
Mářský vrch, nazývaný někdy též Brdo, ční asi 5 km severovýchodně od…
Jedeme vlakem na střechu českých železnic, do nejvýše položené železniční stanice u nás, do Kubovy Huti (995 m.n.m.). Výlet bude…
Poznáváme Prachaticko a jedeme na zříceninu hradu Hus, která je vysoko na ostrohu řeky Blanice. Jedeme z Prachatic směrem na…
Zřícenina hradu Hus stojí na strmém ostrohu ze tří stran obtékaném řekou…