Loading...
U adamovského nádraží, které se nachází na hlavní železniční trati Brno-Česká Třebová asi 20 km severně od Brna, vedla v minulosti přes trať o pěti kolejích železná lávka s přístupem po schodišti a s nízkou mostovkou, pod níž nebylo možné vést novou trolej elektrifikované trati. Zbudované schodiště též bránilo přístupu invalidních spoluobčanů na vozíčcích. Proto v roce 1994 bylo rozhodnuto postavit lávku novou, která by spojovala přes železniční tratě bezbariérově obě protilehlé adamovské čtvrtě (Adamov II a Adamov III). Konstrukci lávky o délce téměř 50 metrů vyrobily a za půl roku smontovaly ostravské Vítkovické železárny. Konstrukce pak byla zvláštními železničními jeřáby osazena na opěru a ocelový pilíř, k němuž vedou čtyři ramena lomené rampy. Lávka byla stavěna v době výluky na trati, kdy zde probíhala rekonstrukce železničního svršku i řady železničních mostů.
Současná lávka sestává ze dvou 2,5 metrů vysokých příhrad rozdělených do dvou polí, která se lomí ve slabém stoupání přibližně ve středu lávky. Oběma sklony lávky je zároveň zajištěno odvodnění mostovky. Souběžně s pěší lávkou, která má živý modrý a červený nátěr, překlenuje kolejiště ještě průmyslový most z kotelny Adastu. Lávka byla dána do provozu v roce 1996, jak je vyznačeno na štítku osazeném na jednom z pilířů. Přes lávku přechází žlutě značená turistická cesta, která vede jedním směrem přes Hrad Ronov do Útěchova a druhým směrem pak do Babic a k jeskyni Býčí skála.
Nové informace: V rámci celkové přestavby stanice v roce 2022 byla snesena stará lávka a nahrazena novou, ze které je přímý přístup na jednotlivá nstupiště.
Turistické mapy: KČT 1:50 000 č.86 Okolí Brna-Moravský kras/D1, GOL 1:25 000 Moravský kras, GOL 1:20 000 Adamov a okolí