Loading...
Při letmém pohledu by se zdálo, že v Borové Ladě mají také Rechle. Pro vysvětlení, jedny Rechle můžeme vidět poblíž Modravy nad řekou Vydrou. Rechle jsou hradlový most, který svou konstrukcí umožňují odklon části toku do jiného místa, v tomto případě do vodního přepadu Vchynicko-tetovského kanálu, který sloužil k plavení dříví a toho vzedmutí hladiny se používalo k nalepšení toku při nižších hladinách v kanále.
Falešné rechle v Borové Ladě jsou ovšem jen jednoduchou komunikační stavbou k překonání vodní překážky. Tou překážkou je naštěstí celkem úctyhodná říčka, tedy konkrétně Teplá Vltava ve svém horním toku. Teplá Vltava se považuje za hlavní zdrojnici naší největší řeky, která se ovšem za Mělníkem jmenuje Labe, do té doby Vltava (to je v případě, kdybychom se drželi současné praxe, že za hlavní tok se považuje ten delší a vodnatější).
Stavba je umístěna v blízkosti sportovního areálu a jedním z účelů bylo zklidnit dopravu a odklonit pohyb školáků od průjezdních cest obcí. Most je definován jako lávka pro pěší a cyklisty. Celková délka stavby je 32,7 m, v místě příčníků je široká 7,6 m, průchozí šířka je 3,2 m. Rozpon nad krajními betonovými nosníky je 20,4 m, přesahující části jsou dlouhé 6 a 6,4m. Hlavní konstrukční materiál je modřínové dřevo s ocelovými spojovacími prvky. Trámová mostovka je tvořena obdélníkovými hranoly pokládané s 40 mm mezerou kvůli odtoku srážek.
Kvůli působení dřevokazů je materiál ošetřen tlakovou impregnací. Konstrukce lávky je navržena pro prostředí v oblasti NP Šumava, tak, aby odpovídala přírodnímu prostředí i zdejší stavitelské tradici. Na stavbě se podílela firma Lekon TSK s.r.o., která se specializuje na dřevěné konstrukce. Samotnou stavbu provedla firma Skanska a.s. Dílo bylo realizováno v létě 2013 a stálo necelých 6 mil. Kč. A jak to tak chodí, kromě obce se na prostředky složil ROP Jihozápad a občané Evropské unie.