Loading...
Turistické cíle • Technické zajímavosti • Most
Jednoobloukový železný most přes řeku Labe je nejstarším silničním mostem v Hradci Králové. Most byl postaven v roce 1910 s využitím krajních pilířů původního pevnostního mostu. Konečnou podobu mostu vtiskl architek Jan Kotěra. Most byl doplněn o oblouky s osvětlením a pylony se žárovkami, o praporové stožáry s městskými znaky. Na každém rohu byly postaveny dva páry kiosků, dva obloukové a dva oválné.
Architektonické zvýraznění stávajícího Pražského mostu objednal u předního českého architekta Jana Kotěry r.1912 tehdejší starosta dr.Ulrich. Bylo to v době, kdy se dokončovala významná Kotěrova stavba hradeckého muzea na Eliščině nábřeží.
Procházíte - li Gočárovou třidou v Hradci Králové, vidíte na místě původního pevnostního mostu stát nový jednoobloukový železný most. Tento Pražský most vedoucí přes řeku Labe, má typické kamenné zábradlí, konstrukce mostu je opatřena osvětlovacími stožáry a oblouky nad vozovkou. Jako kiosky slouží čtyři kruhové stavby na předmostích mostu umístěné po jeho stranách.
Železný secesní most byl postaven roku 1910 a je nejstarším secesním silničním mostem v Hradci Králové. Byl doplněn o oblouky s osvětlením a pylony se žárovkami, o praporové stožáry s městskými znaky.