Loading...
Během jarních a letních měsíců přibyla na hranici katastrů sousedních obcí Petrova nad Desnou a Rapotína nová lávka pro pěší a cyklisty. Přesněji v podstatě celá lávka je už v Petrově, hranice katastru leží na pravém břehu Desné.
Před časem vzbudila světový ohlas vědecky řízená demolice mostu na silnici č. 11 (ev.č. 11-097). Světový ohlas byl vybuzen zejména v okolích obcích a v Šumperku. Demolice se projevila vlastně faktem, že se nepovedla. Počítalo se, že původní železný most z železáren bratří Kleinů totiž nespadl a i nápor zátěže 160 tun vydržel. Ovšem k poškození samozřejmě došlo a s odstraněním konstrukce se beztak počítalo. Původní most byl ryze silniční a pro přechod chodců byla vedle něj původně úzká lávka.
Nově vystavěný most ovšem žádný prostor pro chodce neobsahoval a chodilo se tak nějak na divoko, nebo jinudy. V předchozím období se začala budovat smíšená stezka od železničního přejezdu v Petrově směrem k Rapotínu, ulici Na Soutoku. Stezka j e určena pro pěší i cyklisty, ale co si budeme povídat, obce využily dotace ke stavbě chodníku, který podél dopravně vytížené silnice 11 chyběl. Chyběl jen přechod přes Desnou. Tím se stala nová trošku na šikmo umístěná lávka vedle silničního mostu. Ocelová lávka je cca 22 m dlouhá, široká 2,5 m. Na svědomí ji má firma Kareta s.r.o. Bruntál. Stavba přišla na 16 021 368,- Kč s dph (rozpočet). Dotace EU 13 724 180,39 Kč (přepočteno z kurzu €). Celá smíšená stezka má délku něco přes 600 m a je vyvedena z betonové dlažby. Pro dálkové cyklisty asi moc lákavá není, jde v podstatě o chybějící chodník. Asi větší význam by mělo pokračování za železničním přejezdem směrem k rybníčku a dál až do části Petrova u bývalé Velamosky. Tam se prozatím připravuje stezka od ObÚ k mostu přes Mertu, to je asi 500 m. K přejezdu v Petrově chybí pořád asi 2 km. Kdysi se tam už sice objevily nějaké výtyčka, ale teď po povodni asi dostanou přednost jiné stavby, ačkoliv tam by se ta stezka (cyklostezka) více než hodila.