Police

Turistické cíle Města, obce, vesnice Vesnice

Police leží jihovýchodním směrem od města Kelče, na okraji vrcholků Kelčské pahorkatiny. Jižní část obce zasahuje do pohoří Hostýnské vrchy. Nejvýše položeným vrcholem nad obcí je Hůrka ( 557 m.n.m.). Obec se rozkládá v údolí tvořeném říčkou Loučkou, která u Valašského Meziříčí ústí do řeky Bečvy. Zástavba v obci je situována severním směrem od silnice spojující Valašské Meziříčí s Bystřicí pod Hostýnem. Kolem obce prochází železniční trať vedoucí z Ostravy do Kojetína. V okolí obce se rozprostírají lesy, které jsou vhodné k relaxačním procházkám, pěším túrám a také k výletům na kole. Vydáme-li se jihozápadním směrem z obce Police přes obce Loučka a Podolí dojedeme do obce Lázy. Tady si můžeme prohlédnout dřevěnou zvoničku z počátku 20. století. Obec Láza je také křižovatkou značených tuirstických tras vedoucích do Hostýnských vrchů. Vypravit se můžeme přes vrchol Kuželek ( 568 m.n.m.) na vrchol Hůrku. Západním směrem z rozcestí v obci Lázy dojdeme do obce Rajnochovice, odkud můžeme pokračovet ke zříceninám hradu Šaumburk a Zubříč. Jižním směrem z rozcestí Lázy půjdeme přes vrchol Čečetkov ( 687 m.n.m.) a přes vrchol Končiny ( 637 m.n.m.) do obce Hošťálková. Vydáme-li se z obce Police podél toku potoka Loučka východním směrem navštívíme město Valašské Meziříčí. Severozápadním směrem z Police dojedeme do města Kelč.

Historie

První písemná zmínka o obci je z roku 1383. Obec patřila do majetku olomouckého biskupství a k panství města Kelče. V Polici byl vrchnostenský dvůr, kde poddaní museli pracovat. Začátkem 17. století poddaní z obce utíkali a tím hospodářství zpustla. V roce 1788 byla vybudována kolem pustého dvora obec s názvem Vrchovec, která se v pozdějších letech s Policemi spojila. V 19. století byly v obci při archeologických vykopávkách nalezeny pravěké bronzové předměty. Kaple Božského srdce páně byla v obci postavena v roce 1933.

Poslední aktualizace: 30.8.2006
Nadmořská výška:
390 metrů nad mořem
Police na mapě

Příspěvky z okolí Police

Police u ,,Valmezu,, - Kaple Božského srdce Páně
Obec Police sa nachádza v okrese Vsetín medzi mestami Kelč a Valašské…
Branky u Valašského Meziříčí v okrese Vsetín sa prvýkrát spomínajú v písomnej zmienke v roku 1307. Sú menšou obcou s troma väčšími p…
Obec Branky neďaleko od Valašského Meziříčí ležiaca v zalesnenom údolí…
Valašská obec Branky v okrese Vsetín s približne 920 obyvateľmi l…
Vyrážíme z Bohumína zájezdovým autobusem.Možné jet samozřejmě také třeby…
Svatý Hostýn – významné poutní místo Moravy. Svatý Hostýn je viditelným již zdaleka.Zastavují se tu poutníci a jezdí sem aby na…
Farma Vystrkov se rozkládá na kopci Vystrkovská Strážka nad Poličnou a je z ní výhled do…
Loučka leží jihozápadním směrem od města Valašské Meziříčí. Loučka je složena z…
Kladeruby leží západním směrem od města Valašské Meziříčí. Kladeruby se rozkládají v odl…
Jednou z dvoch hlavných sakrálnych pamiatok mesta Kelč je farný kostol…