Rešovské vodopády v Jeseníkách

Turistické cíle Vodopád

Video vzniklo díky projektu Jesenickénávraty.cz.

Rešovské vodopády jsme navštívili během dovolené v Jeseníkách. Jako výchozí bod jsme si vybrali obec Rešov, kde jsme v občerstvení u bezplatného parkoviště koupili turistickou známku a také jsme zde získali razítko do památníku s motivem vodopádů.

Poté jsme se již vydali k vodopádům po červené trase, které jsme se drželi celou cestu. Do údolí říčky Huntavy , která pramení pod Dobřečovskou horou někde za vsí Skály, jsme z Rešova sestoupili prudkým klesáním v délce 1,5 km. Po cestě jsme minuli bývalý Fialův mlýn a po pohodlné cestě došli za chvíli k spodnímu stupni vodopádů, které byli v roce 1989 vyhlášeny za národní přírodní památku. Dolní stupeň má výšku cca 10 m. Odtud je asi nejpůsobivější pohled na tento nejvyšší stupeň vodopádů. Krásný pohled z ptačí perspektivy se nám ještě otevřel, když jsme po asi 100 metrech vystoupali k dřevěnému altánku postavenému na skále Nad vodopády.

Naše cesta pokračovala po dřevěných schodech nad spodní vodopád. Horní stupeň je asi 5 m vysoký. Chvíli jsme se zde zdrželi a obdivovali poletující motýly, kteří se nebáli usednout neznámé turistce na ruku. Poté, co jsme dost pokochali pohledem dolů na padající vodu, jsme pokračovali stále po červené značce po dřevěných lávkách a schodech. Zde cesta vedla po okraji skal a některé úseky bylo obtížné zdolat. Vše jsme samozřejmě zvládli a pokračovali již po lepší cestě okolo potoka. Cestou jsme ještě viděli četné kaskády. V jednom místě se vysoko nad námi nacházely zbytky hrádku Rešov, ke kterému vedla zelená trasa. Písemné prameny mlčí o jeho původu. Vznikl pravděpodobně v 2. polovině 13. století k ochraně okolních dolů. Na skále je patrný příkop, který chránil hrádek na západě a zbytky základových zdí. Ke hradu jsme se ovšem nevydali.

Dále jsme pokračovali po pohodlné lesní cestě, romantika údolí již zmizela v lese za námi. Přidali se k nám dvě další turistky a naše početná skupina pokračovala dál podél potoka. Cesta se změnila v pěšinu a šlo se nám dobře až do chvíle, než jsme zjistili, že jsme sešli z červené trasy. Značka nikde a tak jsme prostě šli dál po cestě, která nás také určitě jistě někam zavede. Objevili jsme se u chat mezi obcemi Tvrdkov a Horním Městem. Po 2 km jsme došli do obce Tvrdkov, kde jsme nechali zaparkované jedno auto - to druhé na nás čekalo v Rešově. Ideální kombinace, protože jsme se nemuseli vracet prudkým stoupáním do Rešova. Následně jsme jeli do Pradědovy galerie v Jiříkově.

Celkem 5 km dlouhá trasa, vedená krásným údolím říčky Huntavy - to vše zde na Vás čeká , pokud se sem vydáte - jednoznačně Vám doporučuji toto místo navštívit. Pojedete-li k vodopádům na kole, doporučuji přijet po pohodlné asfaltce s mírným stoupáním z Valšova dolu ( za Dlouhou Loučkou ). Výchozí bod je u soutoku říčky Huntavy s Oslavou , kde najdete také informační tabuli. K vodopádům je to asi 5 km.

Poslední aktualizace: 13.6.2019
Nadmořská výška:
541 metrů nad mořem
Rešovské vodopády v Jeseníkách na mapě
Autor: jirkacek

Příspěvky z okolí Rešovské vodopády v Jeseníkách

V Jeseníkách společně poprvé  ( 2006) - 1.Rešovské vodopády a Špičák u Dobřečova
V Jeseníkách společně poprvé ( 2006) - 1.Rešovské vodopády a Špičák u Dobřečova
    Ráno na nás mobil řve už v pět. Před 7.hodinou usedáme do dálkového busu a necháme se jím unášeti vstříc neznámu... Napřed  jedeme přes…
Rešov, stará hornická osada v Nízkém Jeseníku /první zmínka r.1350/, dnes…
Obec Rešov, místní část Horního Města 10 km jz. od Rýmařova. Do Rešova se …
Rozcestí Rešovské vodopády je křižovatkou zelené a červené turistické tra…
Nad vodopády je rozcestí zelené a červené turistické trasy a nachází se v…
Toto romantické místo se nachází pod obcí Rešov na říčce Huntavě. Přijeli…
Protože jsem si přála vidět nějaké vodopády, vybral nám…
Z Rýmařova se vydáme autem do nedaleké obce Rešov. Cílem je…
Nedaleko obce Tvrdkov u města Rýmařov na Bruntálsku vymodelovala říčka…
Naše putování směřovalo k Rešovským vodopádům. Vyrazili jsme z Dobřečova, obce vzdálené 2,5 km od Horního Města u Rýmařova. Šli jsme pěšky v …
Nízký Jeseník: Rešovské vodopády, Ruda - Křížový vrch (05/2021)…
Polovina ledna je vlastně i kalendářně v podstatě polovina zimy. Jestliže…
Tvrdkov leží jihozápadním směrem od města Rýmařov. Severovýchodním směrem…
Kamenný kostel byl postaven v l. 1611-12 stavitelem Ondřejem Hofmanem z Grünbüchlu a Střekova. Styl stavby se řadí k tzv. severské renesanci. V r. 1…
Osada Ruda je místní částí obce Tvrdkov a leží jižním směrem od obce. Rud…
Rudská křížová cesta je skutečným unikátem a nádhernou sochařskou…
Dominantou je významná kulturní památka, ojedinělá barokní křížová cesta …
Pozoruhodná barokní Křížová cesta (možná spíš už rokoková) od kostela v Rudě k vrcholu Křížového vrchu (589 m). S budováním cesty bylu započato r. 17…
Hrad Sovinec se nachází v Moravskoslezském kraji, jihovýchodním směrem od Města Bruntálu. Hrad tvoří komplex budov, hradeb, věží a 7 bran…
Hrad Sovinec
Hrad Sovinec a stejnojmenné městečko se nacházejí 13 km jižně od Rýmařova…