Loading...
Turistické cíle • Žel. stanice
Nádraží v Šatově bylo zbudováno roku 1870, vzdálené téměř 2 km jihovýchodně od středu obce. Provoz stanice byl pak zahájen 1. listopadu 1871. Původně malé nádraží, které spojovalo Moravu s Rakouskem se postupem času zvětšovalo, v roce 1909 projíždělo denně stanicí již více jak 40 pravidelných vlaků. Umístění nádraží daleko od centra Šatova bylo dáno velkým odporem šatovských formanů, kteří cítili v dráze silnou konkurenci. Uvádí se, že dobré šatovské víno pak bylo příčinou klikaté dráhy na úseku 11 km, jen aby se zde stavělo co nejdéle. Optimální trasa by nebyla delší jak 9 km. Po únoru 1948 a vzniku železné opony byla na trati osobní přeprava zastavena. Nákladní doprava byla provozována výhradně rakouskými vlaky. Po listopadových událostech došlo již 22. prosince 1989 k jednorázovému otevření osobní dopravy přes šatovský přechod do rakouského Retzu. Ve stanici byla zřízena celní a pasová kontrola a začala nová etapa přeshraniční spolupráce. Její význam vzrostl po nákladné rekonstrukci a elektrifikaci tratě, která pak umožnila spojení z Vídně do Šatova a následně i do Znojma.
Turistická mapy: KČT 1:50 000 č.81 Podyjí a Vranovská přehrada, GOL 1:25 000 Národní park Podyjí-Thayatal