Loading...
Původně byly za sebou dva takřka identické mosty (na první pohled), zbyl už jene jeden. Ten zmizelý stával blíže k Postřelmovu a překlenoval tok řeky Moravy. V letech 2012–13 byl nahrazen mostem delším i širším, ale asi ne tak půvabným. Současný most je dlouhý 25,5 m, široký 11,67. Nosnou konstrukci tvoří vodorovné ocelové nosníky a kromě zábradlí nad mostovku nic nevyčnívá.
Naproti tomu ten druhý stávající most naštěstí stále stojí. Je blíže Sudkovu a překonává přítok Moravy, Desnou. Protože je Desná přeci jen o něco menší řeka, rozměry mostu jsou skromnější.
Most je umístěn v říční kilometráži na 0,6 km.
Pokud jde o říční kilometry, nepočítají se od začátku, ale od konce. To tedy znamená, že pokud řeka Desná končí soutokem s Moravou, most na ř.km. 0,6 je zhruba 600 m nad soutokem. Železobetonový most na silnici III/3703 překonává řeku Desná v úseku mezi Sudkovem a Postřelmovem.
Jedná se o obloukový železobetonový most, který překonává vzdálenost cca 15 m, na mostovce široké 7m. Pos stranách vedle oblouků jsou užší chodníky pro pěší a zůstanou i pro cyklisty.
Hlavní nosníky jsou mohutné železobetonové oblouky se štíhlými žb příčníky. Most je typickou konstrukcí 30. let 20. století. Oblouky jsou zajištěny mohutnými koncovými patkami.
Podobných mostů je u nás po vícero, některé se dočkaly i památkové ochrany. Mostu v Sudkově se to bohužel netýká, takže zůstane-li zachován je otázkou. Aktuálně (v červnu 2022) je totiž na most umisťována konstrukce ženijního mostu. Důvod je prostý, v blízkosti probíhá výstavba obchvatu blízkého Bludova. Jde o silnici dálničního typu, po které svede provoz současné silnice č. 44 a č. 11. Protože se počítá, že přes Desnou bude projíždět více těžkých kamionů, na jejichž tonáž není původní most stavěn, měl by tento nedostatek vyřešit právě most z vojenských skladů. Zúžená vozovka zřejmě neumožní provoz v obou směrech, takže provoz bude řídit k nemalé radosti řidičů semafor.