Loading...
Turistické cíle • Žel. stanice
Nádraží se nachází v severovýchodní části města. Při pohledu do minulosti se dozvíme, že první vlak projel nádražím již 1. října 1888 a tím došlo k propojení Klatov se železnicí z Českých Budějovic do Plzně. Tehdy byla železnice v majetku společnosti BMTB ( Českomoravská transverzální dráha) . Samotná nádražní budova byla postavena podle vybraného vzoru, dle kterého se stavěla všechna nádraží v majetku výše uvedené společnosti. I dnes můžeme říci, že se stavělo dobře. Nádražní budova je jednopatrová a v nedávné době byla opravena. Zajímavá jsou také dvě hradla při vjezdu na nádraží z obou směrů. To na západní straně je stále v provozu a obsluha má na starost mimo jiné i závory. To na druhé straně je již prázdné a navíc, ke škodě vzhledu, zde byl zbourán menší přízemní objekt. Minulost také připomíná stará pumpa na vodu pro parní lokomotivy. K nádraží patří i rozlehlá budova skladiště, bohužel ta je v dosti špatném stavu. Nádraží má pět kolejí a dvě zvýšená nástupiště. Nepřehlédnutelné jsou staré duby a bříza. V hale u pokladny se najde automat na kávu a je tady hezký koutek s květinami.
K občerstvení lze využít i kiosek na nástupišti a také nedalekou restauraci u Šálů. Jižně před nádražím je nádraží autobusové, odkud se lze dostat jak na Šumavu tak i do blízkého okolí. Na opačné straně ulice je zastávka městské dopravy. Autobusy do města jezdí od každého vlaku. Je zde také budova pošty a najde se tu i mapa okolí. Od nádraží do města je hezká cesta po žluté při řece Otavě. Ale je to něco přes tři kilometry. Na opačnou stranu žlutá vede do Chmelné, kde prochází zelená a modrá odtud směřuje do Budětické vrchoviny. Severně od nádraží je silnice do Horažďovic a o něco dále teče říčka Ostružná. Z nádraží je hezký výhled na Svatobor a na opačné straně je kopeček Chocholka. Sušické nádraží je poměrně hodně využívané, kromě současných dnů. Dnes zeje prázdnotou a tak si lze přát, že se vše opět vrátí do doby před nouzovým stavem.