Loading...
Turistické cíle • Ostatní • WebKamera
Soubor webkamer zabírán postup prací na městském okuruhu v Praze - Malovanka - Prašný most - Hradčanská - Letná - Pelc Tyrolka. Stavba je zajímavá tím, že téměř celý úsek je vedený v podzemí a je stavěn za plného provozu. Jde o velice technicky zajímavé dílo.
Stavba městského okruhu Malovanka - Pelc Tyrolka (známá jako tunel Blanka) začíná u severního portálu Strahovského automobilového tunelu (SAT) pod hotelem Pyramida na Břevnově. Úsek pokračuje stavbou MÚK Malovanka (není součástí stavby Tunel Blanka), realizovanou od roku 2005, dále pak hloubeným tunelem pod ulicí Patočkova (stavba SAT 2B), která byla 10. března 2010 uzavřena a ihned rozkopána. Tunel překračuje ulici Patočkovu v místě křížení tramvajové trati a ulice Myslbekova. Dále pokračuje pod bývalou záhrádkářskou kolonii, zde se tunel Blanka raženým úsekem (tunelový úsek Brusnice) dostává až do prostoru MÚK Prašný most. Vznikne zde mimoúrovňová křižovatka, podzemní garáže a podchod pro chodce. Od Prašného mostu tunel vede pod současnou tramvajovou tratí a severním pásem vozovky pro směr Vypich (tunelový úsek Dejvice). Úsek od Prašného mostu až k Letenské pláni je hloubený, žádá si značné omezení provozu tramvají, metra A a silniční i železniční Dopravy. U výstupu z metra A - Hradčanská tunel vede mezi tramvajovou a železniční tratí. Dále pokračuje na Letnou, kde vzniká mimoúrovňová křižovatka U Vorlíků a velké podzemní garáže, v místech které bylo dříve místem cirkusů a demostrací. Na Letenské pláni tunel Blanka pokračuje dvou kilometrovým raženým úsekem pod Stromovkou a Vltavou až do Troje (ražené tunely Královská obora - STT proražena v lednu a JTT v únoru 2010). V Troji bude v rámci stavby vybudován nový silniční a tramvajový most a mimoúrovňová křižovatka. Tam tunel Blanka končí. Komunikace pokračuje několikaset metrovým úsekem k mostu Barikádníků, kde úsek Malovanka - Prašný Most - Hradčanská - Letná - Pelc Tyrolka končí.