TURISTIKU PODPORUJÍ
61 587 turistů a cestovatelů
112 493 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 401 872,- odměny za články

Beroun

Město Beroun leží na soutoku řek Litavky a Berounky v kopcovité krajině na rozhraní chráněných krajinných oblastí Český kras a Křivoklátsko. Beroun má přibližně 20 tis. obyvatel.

Tip:  
Turistika & volný čas Oblíbená místa a aktivity Doporučujeme
Tipy na výlety / Trasy / Cestopisy Hrad Karlštejn / Lom Velká Amerika Ubytování Beroun
Turistické cíle / Mapa Beroun Svatý Ján pod Skálou / Koněpruské jeskyně Bubovické vodopády
Kladensko Rakovnicko
Cestování a výlety
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Kladensko Rakovnicko
Tipy na výlet vybrat: vše / nic
 ↓ 
Druh vybrat: vše / nic
Do přírody
Na golf
Na hory
Na kole
Se psem
Vinařská turistika
Za gastronomií
Za kulturou
Za sportem
Náročnost vybrat: vše / nic
Pro zdatnější
Romantika
Rodina s dětmi
Délka vybrat: vše / nic
Vycházka - půldenní
Celodenní výlet
Putování (více dnů)
Turistické cíle vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava vybrat: vše / nic
Autobusová zastávka
ŽST
Letiště
Žel. stanice
Města, obce, vesnice vybrat: vše / nic
Vesnice
Městečko
Město
Osada
Samota
Městská část
Hlavní město
Přístav
Místní část
Náměstí
Ulice
Městys
Ostatní vybrat: vše / nic
Bivak
Hraniční přechod
Infocentrum
Nordic walking point
Ostatní
Turistická známka
WebKamera
Zajímavost
Památky a muzea vybrat: vše / nic
Hrad
Zámek
Zřícenina
Trosky
Kaple
Klášter
Pomník
Kříž
Chata
Muzeum
Bouda
Kostel
Památník
Měšťanský dům
Salaš, koliba
Letohrad
Farma
Hřebčín
Zámeček
Tvrz
Skanzen
Hradiště
Rotunda
Statek
Dům, budova
Chrám
Hřbitov
Hradby
Lapidárium
Kašna
Socha
Boží muka
Hrádek
Panský dvůr
Rychta
Pevnost, opevnění
Radnice
Drobné památky
Mešita
Synagoga
Příroda vybrat: vše / nic
Hora
Kopec
Štít
Vrchol
Jezero
Potok
Pleso
Rybník
Vodopád
Propast
Minerální pramen
Jeskyně
Krasový útvar
Údolí
Skalní útvar
Jezírko
Řeka
Říčka
Pohoří
Údolí, dolina
Kaňon
Sedlo
Travertíny
Planina
Hřeben
Louka
Pramen
Kámen
Zahrada
Rašeliniště
Slatě
Památný strom
Přírodní park
Ostrov
Sopka
Pobřeží
Poušť
Park
Rokle
Přírodní památka
Vodní nádrž
Studánka
Soutěska
Tůň
Pláž
Poloostrov
Bažina, mokřady
Sport a rekreace vybrat: vše / nic
Lázně
Rekreační oblast
Koňská stezka
Aquapark
Letovisko
Koupaliště
Ledovec
Ski areál
Golf
Půjčovna lodí
Cyklo bar - hospůdka
Cyklo shop - servis
Potápění
Zábava, atrakce
Půjčovna kol
Vinařský cíl
Technické zajímavosti vybrat: vše / nic
Důl, štola, šachta
Elektrárna
Jez
Lanovka
Mlýn
Most
Přehrada
Rozhledna
Technická památka
Zvonice
Výletní místa a parky vybrat: vše / nic
CHKO
Chodník, naučná stezka
Národní park
Odpočinkové místo
Orientační bod
Poutní místo
Rezervace
Rozcestí
Turistická trasa
Turistické destinace
Vyhlídka
Výletní místo
ZOO a botanické zahrady vybrat: vše / nic
Arboretum
Botanická zahrada
ZOO
Trasy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Typ vybrat: vše / nic
Autem
Balónem
Běžecká trasa
Běžky
Cyklotrasa
Golf
In line brusle
Pěší trasa
Po vodě
Ski areál
Náročnost vybrat: vše / nic
Malá náročnost
Střední náročnost
Velká náročnost
Cestopisy vybrat: vše / nic
Tipy a novinky vybrat: vše / nic
Rady a tipy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava
Jídlo a ubytování
Ostatní
Peníze a ceny
Práce a život
Zdraví a bezpečnost
Moje dovolená vybrat: vše / nic
 ↓ 
Kdy jsme jeli vybrat: vše / nic
Jaro
Léto
Podzim
Zima
Délka dovolené vybrat: vše / nic
Méně než 1 týden (do 6 dní)
1 týden (7-9 dní)
Delší než 1 týden (10-12 dní)
2 týdny a více (13 a více dní)
S kým vybrat: vše / nic
Rodina s dětmi do 5-ti let
Rodina s dětmi do 10-ti let
Rodina s dětmi 10-18 let
S partnerem
S přáteli
Typ vybrat: vše / nic
Pobyt
Aktivní dovolená
Poznávací dovolená
Eurovíkend
Plavba
Prodloužený víkend
Zaměření vybrat: vše / nic
K moři
Na lyže
Za zábavou a poznáním
Do přírody
Na hory
Cyklo
Se psem
Na vodu
Aerobic
Golf
Wellness
Potápění
Za kulturou
Zábavné parky
Aquaparky
Gastronomie
Jak jsme jeli vybrat: vše / nic
Autem
Autobusem
Letadlem
Lodí
Jinak
Jak a kde jsme bydleli vybrat: vše / nic
Dům / rekreační objekt
Kemp
Apartmán
Hotel / Penzion
Stravování na dovolené vybrat: vše / nic
Vlastní
Snídaně
Večeře
Polopenze
Plná penze
All Inclusive
Ultra all inclusive
Fotogalerie vybrat: vše / nic
zobrazit výsledky

Zdice - muzeum železniční a silniční techniky ve Výtopně

Turistické cíle Památky a muzea Muzeum

Muzeum železniční a silniční techniky, které sídlí ve výtopně ve Zdicích, jsme navštívili první den dovolené v Západních Čechách. Navigace navedla naše auto nejdříve na vlakové nádraží Zdice, kde jsme se výpravčí zeptali, jak se do výtopny dostaneme. Když jsme se dozvěděli potřebné informace, nasedli jsme do auta a za chvíli jsme do muzea dorazili.

V pokladně jsme koupili vstupenky v podobě vlakových jízdenek a turistickou známku. Překvapilo nás dvanáct razítek, které jsme poctivě nasázeli do památníků. Potom jsme se sami vydali na prohlídku exponátů.

Jako první jsme shlédli lokomotivu typu BN 60, které se používaly pro službu na vlečkách v průmyslových závodech. Svým vzhledem nám připomínala parní lokomotivu, ale zjistili jsme, že ji poháněl čtyřdobý řadový vznětový motor Škoda. Dočetli jsme se, že v letech 1955 - 1957 bylo vyrobeno celkem 68 strojů. Docela nás překvapilo, že takhle malá lokomotiva vynikala až překvapivě velkou tažnou silou. Neodolali jsme a na černé motorové lokomotivě jsme se vyfotili.

Vedle jsme si pak prohlédli malý autobus Avia-Ikarus 543.20, které byly montovány v maďarském závodě v Szekesfehéváru. Dle názvu nás napadlo, že byl vyráběn ve stejném závodě jako legendární autobusy Ikarus, ale podvozek zase pocházel z nákladních vozů Avia. Dočetli jsme se, že se dovnitř vlezlo 19 pasažérů a řidič, který s minibusem nemohl jet více než osmdesáti kilometrovou rychlostí.

S malým autobusem sousedila červená cisternová automobilová stříkačka ZIL-131, která se vyráběla v letech 1967 - 1991 v bývalém Sovětském svazu. Dozvěděli jsme se, že nádrž na vodu má objem 2400 litrů a dále se sem vejde 150 litrů pěnidla. Zjistili jsme také, že posádku tvořil řidič a šest členů hasičského sboru. Neuvěřitelná nám připadla spotřeba 100 litrů na 100 kilometrů a zřejmě i proto do roku 1989 tyto nákladní vozy sloužily výhradně v armádě a teprve po sametové revoluci byly přidělovány do soukromého sektoru.

Dalším zástupcem červených hasičských vozů byla Škoda 706 RTH, který jsme si vzápětí prohlédli. Udivilo nás, že se jedná o jediný dochovaný exemplář s práškovou nástavbou, který sloužil na přelomu osmdesátých a devadesátých let.

Hned vedle jsme viděli další požární osmimístný automobil Škoda 706 RTH, který byl tentokrát vybaven běžnou stříkací pistolí. Všimli jsme si, že se jednalo o vůz se starší maskou s chromovým fousem na chladiči a hliníkovou svisle žebrovanou mřížkou.

Potom jsme shlédli slavný vůz Tatra 111, který si svou spolehlivostí a dobrými jízdními vlastnostmi v terénu rychle získal oblibu jak u německé armády, pro kterou byl vyvinut, tak později i u československé armády a u civilních řidičů nejen v Československu, ale i v zahraničí, především v drsných podmínkách Sibiře v tehdejším Sovětského svazu. Překvapilo nás, že v sibiřském Magadanu jí byl dokonce postaven pomník. Před sebou jsme měli jeřábovou verzi Tatry 111, která byla vyráběna od roku 1942 až do roku 1962.

Z osobních automobilů jsme ve výtopně našli původní verzi Škody Octavia z roku 1959, která se přestala vyrábět o pět let později. Dozvěděli jsme se, že se octavie staly velmi oblíbenými nejen v Československu, protože se na svou dobu jednalo o levný, spolehlivý a dobře ovladatelný vůz. Nepředstavitelné nám ale připadlo, že se tehdy ještě nové osobní automobily prodávaly pouze na příděl, například úderníkům.

Jakoby hasičských vozů nebylo dost, narazili jsme na další, tentokrát bílo-červený automobil. Před námi stála speciální auto cisterna na vodu a pěnidlo, postavená na podvozku Tatra 138 z roku 1971. Dočetli jsme se, že podvozek byl vyráběn v Kopřivnici, ale karoserie pocházela z podniku Karosa ve Vysokém Mýtě. Zaujala nás spotřeba 32 litrů nafty na 100 kilometrů při běžné rychlosti vozu, která činila 55 km/h.

Maďarský městský kloubový autobus Ikarus 280 stál hned vedle a protože se do něj dalo vlézt, neodolali jsme a vyzkoušeli si, jak se sedělo řidiči v uzavřené kabině za volantem. Dočetli jsme se, že tento legendární autobus byl vyráběn v letech 1971 až 1997 a byl dodáván do všech zemí RVHP, takže je bylo možné potkat téměř v polovině světa. V České Republice už Ikarusy nejezdí od roku 2012, ale stále si dobře pamatujeme, jak se v nich kdysi člověk natřásal v MHD.

Následně jsme si krátce prohlédli tři osobní auta Wartburg 311, které se vyráběly v letech 1956 - 1965 ve východním Německu ve městě Eisenach. Dozvěděli jsme se, že Wartburg je jedna z nejstarších automobilových značek a nese jméno podle stejnojmenného hradu tyčícího se nad městem. Dobře jsme si pamatovali z běžného provozu na jejich smradlavý dvoutaktní tříválcový motor, který měl objem 900 cm³ a výkon pouhých 27 kW.

Potom si synek vyzkoušel, jak se sedí na nádražním elektrickém vozíku. Pak jsme hangár opustili a šli se podívat do jedné místnosti muzea, kde jsme viděli jak se bydlelo za dob socializmu a jaké technické zařízení tenkrát bylo v domácnostech běžné. Viděli jsme zde starý bílý nábytek, plechové umyvadlo, elektronkové rádio, kulatou pračku Běla, starou kuchyňskou linku i s plechovými dózami na potraviny.

Když jsme si socialistický byt prohlédli, vyšli jsme z budovy muzea a ve venkovní expozici jsme pokračovali v exkurzi. Jako první jsme shlédli nákladní automobil Praga S5T, na kterém jsme se také vyfotili. Viděli jsme, že tento vůz byl hodně podobný staré známé V3S, ale S5T měla větší rychlost a automobil byl hospodárnější. Dočetli jsme se, že Praga S5T byla vyráběna v letech 1956 - 1961 v AZKG Praha-Vysočany, poté v Avii Letňany do roku 1972, kdy byla její výroba bez náhrady ukončena.

Poté přišly na řadu exponáty, pohybující se po kolejích. Nejkrásnějším exponátem, který jsme zde viděli, byla parní lokomotiva řady 555 z roku 1943, jenž jezdila rychlostí 80 km/h. Zaujalo nás, že po válce docházelo u těchto lokomotiv ke změně pohonu, když uhlí nahradil mazut. A tak i černá krasavice před námi byla přestavěna, přičemž k tomu došlo roku 1964 v Sovětském Svazu.

Na vedlejší koleji jsme uviděli motorovou lokomotivu řady T 212.0 (702), která se vyráběl od roku 1967 do roku 1971 v Martině na Slovensku. Zjistili jsme, že byly navrženy pro lehkou staniční posunovací službu, posun v depech a vlečky velkých průmyslových podniků, kde se tyto lokomotivy v hojné míře používají dodnes.

Do třetice jsme na točně viděli unikátní železniční posunovalo, vzniklé někdy v 60. letech minulého století. Dočetli jsme se, že tehdy byl značný nedostatek malých posunovacích lokomotiv a tak vzniklo na místních vlečkách několik malých unikátů.

O kousek dál vedle sebe stály dvě Karkulky, tak jsme se za nimi vydali a hned se s nimi vyfotili. Nejednalo se však o žádné pohádkové postavy. Pod tímto názvem se skrývá motorová lokomotiva z počátku šedesátých let minulého století, která se používala pro vození lehčích osobních a nákladních vlaků na vedlejších tratích a v neposlední řadě pro staniční posun. Dozvěděli jsme se, že v osobní Dopravě se příliš neosvědčily, protože měly velkou spotřebu nafty a také slabé vytápění od motoru do vagonů, takže v zimních měsících bylo cestujícím chladno. Nepřekvapilo nás tedy, že této řadě T 444.0 ČSD (725) nebyl dopřán příliš dlouhý život a smrákat se nad ní začalo již v osmdesátých letech v souvislosti s příchodem novějších lokomotiv.

Od lokomotiv jsme se přesunuli přes koleje k různým vagonům, krytým i otevřeným, dále jsme shlédli budku na točně a pak jsme se vrátili zpět k budově muzea. Dovnitř jsme nešli, ale prohlédli jsme si další venkovní exponáty.

Nejdříve jsme narazili na dvě Tatry 138. Jedna byla v provedení jako autojeřáb a druhá jako lanový autobagr. Zjistili jsme, že se jedná o československý těžký nákladní automobil s nosností 12 tun, vyráběný v letech 1959 až 1971 v Kopřivnici. Dále jsme se dočetli, že v kabině mohli sedět dva závozníci a řidič. Zaujalo nás, že vozidlo dosahovalo maximální rychlost 72 km/h při průměrné spotřebě 36 litrů nafty na 100 kilometrů.

O chvilku později jsme prošli okolo nákladního vozu Avia 30 s plachtou, která parkovala u vchodu do muzea. Pak jsme již vyšli ven z areálu a zamířili jsme zpět k našemu autu. Cestou jsme minuli řadu zaparkovaných aut. Vedle sebe stály vyrovnaní jako vojáci Mercedes W115, Škoda 100, dva Moskviče 412 a Škoda 120 L. Pak jsme již dorazili k našemu Citroenu Picasso a shodli se na tom, že celkově jsme byli zklamáni z úrovně i počtu exponátů v muzeu. Prohlídka nám zabrala sotva dvacet minut. Spokojeni jsme byli s přístupem lidí v pokladně, ale na druhou stranu byla škoda, že nás muzeem nikdo neprovedl.

Poté jsme výtopnu definitivně opustili a odjeli do Stodu na pozdní oběd, po němž jsme již odjeli do Staňkova, kde jsme byli ubytováni.

Muzeum Výtopna Zdice je veřejnosti otevřeno vždy první víkend v měsíci od dubna do října, tedy v průběhu turistické sezony, a to od 10 do 17 hodin, není–li uvedeno jinak.

Vstupné 50,- dospělí, 25,- kč platí dítě 6–15 let, důchodci nad 60 let, ZTP, ZTP/P.

http://www.saxi.cz/index.php?page=exponaty&list=1

Fotogalerie

Nejsou zde žádné fotografie, jestli k tomuto příspěvku nějaké vlastníte, nahrajte je.
Nadmořská výška:
259 metrů nad mořem
GPS souřadnice:
uložit .gpx soubor (49.907, 13.974)
Poslední aktualizace: 21.5.2015
Vyhledání vlakového spojení na výlet
Datum a čas:
Odkud:
Kam:
Autor: jirkacek
Kvalita příspěvku:    
Hodnotit kvalitu příspěvku
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat

Zdice

Vyhledání vlakového spojení
Datum a čas:
Odkud:
Kam:
0,4km od místa

Příspěvky z okolí Zdice - muzeum železniční a silniční techniky ve Výtopně

Vozíčkáři -  Muzeum Výtopna Zdice
Vozíčkáři - Muzeum Výtopna Zdice
Tipy na výlet
Popisovaná trasa začíná na sjezdu z dálnice D5, Exit 28 Bavoryně, kde směřujeme na obec Zdice. Po průjezdu kolem kopaliště se dostaneme ke středu města. Před námi se nachází náměstí, kterému vévodí kostel. Náměstí…
0.5km
více »
Zdice - Žebrák - Zbiroh
Zdice - Žebrák - Zbiroh
Trasa
Pokud hledáte způsob, jak se zbavit přebytečných kalorií získaných vánočním hodováním, zkuste vyrazit k hradům Točník a Žebrák. Trasu jsme si s kamarádem prošli v lednu roku 2011 a je…
0.6km
více »
Zdice
Zdice
Městečko
Zdice leží ve Středních Čechách, jihozápadním směrem od města Beroun. Městečko se rozkládá u jihovýchodního okraje chráněné krajinné oblasti Křivoklátsko a nedaleko soutoku Stroupinského potoka a říčky Litavky. …
0.6km
více »
Zdice - železniční stanice
Zdice - železniční stanice
ŽST
Zastávka vlaku. Zde nebo v nejbližším okolí jsou k dispozici tyto služby:vnitrostátní pokladní přepážkačtečka in-karetvýdej in-karetplatba v eurechúschovna KolWCprostory pro cestující
0.7km
více »
ZDICE 90
ZDICE 90
Tipy na výlet
                                            Z D I C E   90   Klub českých turistů Zdice vyzval příznivce turistiky na akci  při příležitosti 90. výročí založení turistiky ve Zdicích. Vydali jsme se na kratší dev…
0.9km
více »
Novoroční Saxíkův vandr - výlet historickým vlakem na Studený Vrch
Novoroční Saxíkův vandr - výlet historickým vlakem na Studený Vrch
Tipy na výlet
Vypravte se s námi 1. ledna 2014 na celodenní výlet vhodný pro celou rodinu zvláštním historickým vlakem Výtopny Zdice, který spojí Zdice s Litní a naopak. Vybrat si můžete m…
1km
více »
Hájemství zelené 2014
Hájemství zelené 2014
Tipy na výlet
                               Hájemství  zelené 2014   V sobotu 12. dubna se naše skupina vypravila jako v loňském roce na turistický pochod, který pořádal klub českých turistů Zdice.…
1.3km
více »
Přes kopečky křížem krážem
Přes kopečky křížem krážem
Tipy na výlet
                                   Přes kopečky křížem krážem   Zajímavý název pochodu a ještě ve Zdicích, kam je dobré spojení vlakem, to dohromady nás zlákalo k jeho absolvování. Ve Zdicích byl start na …
1.4km
více »
Kopec Tkalce na Křivoklátsku
Kopec Tkalce na Křivoklátsku
Kopec
Jednoho dne jsem se zatoulal na okraj CHKO Křivoklátsko poblíž vesnice Svatá. Nacházím se podél jihovýchodního okraje Křivoklátské vrchoviny, kde se táhne úzký pruh silně zvrásněných…
1.9km
více »
Hájemství zelené
Hájemství zelené
Tipy na výlet
                            Hájemství zelené   Ještě před dnem D, tedy 16. 4. 2011 jsme se dohodli, že se podíváme do hezké přírody kolem Zdic. Právě tady byl odborem Klubu českých turistů organizován pochod pod …
2.6km
více »
Vraní skála
Vraní skála
Vrchol
Představujeme vám nejvyšší vrchol buližníkového hřebene, dosahující do výšky 536 metrů nad mořem. Leží severně od Zdic v okrese Beroun. Pro fyzicky i orientačně zdatné turisty je vrchol…
2.8km
více »
Buližníkový skvost Vraní skála na Berounsku
Buližníkový skvost Vraní skála na Berounsku
Skalní útvar
Nedaleko Berouna, asi 10 km od obce Zdice se nachází kopec Vraní skála (536 m.n.m.) a na jeho vrcholu jeden zajímavý skalní útvar. Sice na něho navazují další skalky, ale tento je dominantní.   Tento nepříliš zn…
2.8km
více »
Vraní skály u Zdic
Vraní skály u Zdic
Skalní útvar
Vraní skály nedaleko Zdic Poslední dobou vzniká hodně nových rozhleden vhodně i méně vhodně umístěných. Chcete-li si ale…
3.2km
více »
Hruška zachránkyně v Hředlích
Hruška zachránkyně v Hředlích
Drobné památky
V obci Hředle na Berounsku si uchovávají krásnou památku na hrušku zachránkyni. V květnu roku 1972 postihla obec velká povodeň. Zahynulo zde tehdy 29 lidí a z toho jen 13 osob bylo nalezeno a důstojně pohřbeno. Z 75 domů jich 10 úplně zmizelo a 25 jich bylo zdemolováno, ostatní byly různě poničené. A právě v koruně mohutné hrušně u místní kovárny našlo spásu 9 lidí a dokud hruš…
3.6km
více »
Z Roztoků do Berouna loďmo
Z Roztoků do Berouna loďmo
Řeka
Berounka je největší řekou Plzeňska a zajímavá je tím, že nemá žádný pramen, vzniká soutokem Mže, Radbůzy, Úsalvy a Úhlavy. Je to klidná a tichá řeka bez nebezpečných míst, sjízdná prakticky celý rok. Její údolí …
3.8km
více »
Axamitová brána
Soutěž 10 bodů
www.turistikaprozivot.cz
Axamitová brána
Skalní útvar
Axamitová brána je skalní útvar na území CHKO Český kras, přibližně kilometr západně od Koněpruských jeskyní, na severním okraji NPP Kotýz. Největší skalní most Českého krasu vznikl zříce…
5.6km
více »
Hudlice – rozhledna Máminka a naučná stezka Krušná hora – Hudlický vrch
Hudlice – rozhledna Máminka a naučná stezka Krušná hora – Hudlický vrch
Tipy na výlet
Projíždíme CHKO Křivoklátsko a na dnešek máme v plánu ještě jednu rozhlednu. Víc toho už nestačíme. Obec Hudlice se rozkládá přibližně 10 km na západ od Berouna na jihovýchodním okraji Křivoklátské vrchoviny. První písemná zpráva o obci je z r. 1341. Když r. 1348 založil Karel IV. Karlštejn, připojil Hudlice ke karlštejnskému panství. V letech 1425 -1437 zde byl…
5.7km
více »
Berounsko a Český kras II. (romantika mezi rozhlednami, hrady, zámky a vyhlídkami)
Berounsko a Český kras II. (romantika mezi rozhlednami, hrady, zámky a vyhlídkami)
Cestopisy
Náš třetí den na Berounsku měl být zcela zasvěcen pěší turistice. Už jen proto, že všichni meteorologové slibovali velmi slušné počasí a že i řidič mívá žízeň. V programu dne tak byly…
6.2km
více »
Žebrák a Točník
Žebrák a Točník
Tipy na výlet
Z Berouna vyrážíme po silnici E 50 ze které po pár kilometrech sjíždíme na Městečko Žebrák, kterým projedeme až na konec a pokračujeme dál do obce Točník. V Točníku pokračujeme pořád po hlavní silnici až se po pře…
6.8km
více »
Žebrák
Žebrák
Zřícenina
Zřícenina hradu Žebrák se nachází ve Středočeském kraji, stojí na úzkém zalesněném ostrohu…
7km
více »
Listopadový výlet na Žebrák a Točník
Listopadový výlet na Žebrák a Točník
Tipy na výlet
Listopadový výlet do české přírody nemusí nutně být jen pochod nebarevnou krajinou po blátivých cestách a v dešti. Jeden moc zajímavý výlet, který vymyslela opět kamarádka Jarmila, mě svou malebností doslova…
7km
více »
Na návštěvě v Českém krasu.
Na návštěvě v Českém krasu.
Cestopisy
Po několika letech jsem se opět rozhodl, že se pojedu podívat do údolí malebné řeky Berounky a jejího okolí. Před necelými šesti roky jsem už asi po třetí navštívil hrad Karlštejn a od této doby jsem v krásném kra…
7.1km
více »
Koněpruské jeskyně
Soutěž 1 bod
www.turistikaprozivot.cz
Koněpruské jeskyně
Jeskyně
Koněpruské jeskyně vznikly činností vody ve vápencích starých přibližně 400 milionů let. Koněpruské jeskyně se nalézají uvnitř návrší Zlatý kůň nad obcí Koněprusy v CHKO Český kras as…
7.7km
více »
Hořovice
Hořovice
Zámek
Významný zámecký areál stojí ve známém brdském městě Hořovicích na Berounsku ve Středočeském kraji. Starý zámek je trojkřídlá patrová budova na půdorysu písmene U s téměř hladkými fasádami, doplněná o hospodářsk…
9.2km
více »
Zámek Hořovice
Zámek Hořovice
Tipy na výlet
K hořovickému zámku se dostanete pochopitelně nejednodušeji pochopitelně autem. Orientace není složitá. Z dálnice D5 vás vyvede směrovka na Hořovice. V městě Vás k zámku dovede směrová tabule. Do Hořovic se můžete dopravit pochopitelně i autobusem nebo vlakem        Je u nás řada památek, které mají co nabídnout a také každoročně přilákají davy návštěvníků. Jsou tu však i…
9.3km
více »
Beroun
Beroun
Město
Beroun leží jihozápadně od Prahy na soutoku řek Litavky a Berounky. Beroun se rozkládá na pomyslné hranici mezi Pražskou kotlinou a západními Čechami. Kolem Berouna prochází silniční tah dálnice D5 z Prahy do Pl…
9.3km
více »
Plešivec
Plešivec
Hora
Plešivec, samotář, vystupující z táhlých hřbetů Brdské vrchoviny. Tato hora dostala název podle protáhlého hřbetu, který nesl staročeský název plechý. Tento vrchol je opředen řadou bájí a pověstí, má mnoho skalníc…
11.1km
více »
Bubovické vodopády
Soutěž 1 bod
www.turistikaprozivot.cz
Bubovické vodopády
Vodopád
Krásné vodopády, které se nacházejí na turistické stezce z Berouna do Svatého Jana pod Skalou a potom na Karlštejn. Je to jedno z nejznámějších a turisticky nejdéle zpřístupněných míst v NPR Karlštejn. Jsou tvořeny až dvoumetrovými vápencovými schody pokrytými mechem a řasami. Napájí je Bubovický potok, který teče v běžných letech pouze v jejich okolí. Před vodopády se…
14km
více »
Malá Amerika
Malá Amerika
Jezero
Nachází se v oblasti Českého krasu poblíž Karlštejna. Jde o bývalý lom, nyní zatopený. Umělý původ není nijak do očí bijící, místo působí velice romanticky. Nevede sem žádná značená cesta…
15.6km
více »
Křivoklát
Soutěž 2 body
www.turistikaprozivot.cz
Křivoklát
Hrad
Hrad Křivoklát je jedním z nejstarších a nejvýznamnějších hradů u nás, ve středověku byl oblíbeným sídlem mnoha českých knížat a králů. Hrad je významnou kulturní památkou na Rakovnicku v…
15.8km
více »