Loading...
Turistické cíle • Technická památka
Železniční společnost Rakouská severozápadní dráha při stavbě železniční trati z Ústí nad Labem do Lysé nad Labem nesměla vést koleje trati podél břehu Labe v hustě zastavěné části Litoměřic.
Byla proto nucena prorazit tunel pod historickým centrem Litoměřic.
Jednokolejný železniční tunel dlouhý 350 metrů mezi stanicemi Litoměřice město a Litoměřice dolní nádraží byl zprovozněn v roce 1874.
S nárůstem přepravy po II. světové válce byla potřeba modernizace trati. Byla postavena nová dvojkolejná trať po pravém břehu Labe.
Provoz v tunelu byl ukončen v roce 1958 a byla také zrušena stanice Litoměřice dolní nádraží.
Tunel byl potom využíván jako sklad ovoce a zeleniny, nebo jako příležitostný výstavní prostor. Dnes je zde zastávka pro motorkáře.