Zlín, Malenovice - soubor barokních soch a Pomník padlým u kostela sv.Mikuláše
Kostel stojí na konci návrší, svažujícího se dolů k nové zástavbě Malenovic a nivě řeky Dřevnice. Původně gotický svatostánek byl roku 1845 přestavěn a dnes je z něj jednolodní objekt s průčelní hranolovou věží. Směrem k blízkému Jarolímkovu náměstí od něj vede krátká rovinatá alej přizdobená několika barokními sochami světců.
Přímo u chrámu stojí kamenný kříž upravený na Pomník padlým I.světové války. Pochází z roku 1929 a vznikl přičiněním malenovických manželů Čeleďových. Na podstavci krucifixu jsou umístěny keramické medailony s portréty a jmény válečných obětí z Malenovic, Lhotky, Chlumu a Tečovic. V minulosti je poničili vandalové, nedávno byly obnoveny. Na čelní straně jsou podobenky 18 padlých z Malenovic, na levé straně 14 z Tečovic a na pravé devíti válečných obětí z Luk a malé Lhotky.
Poblíž kostela sv.Mikuláše se nachází zajímavý soubor barokních soch od neznámých tvůrců, které sem byly svezeny z různých míst Malenovic.
Přímo u chrámu stojí skulptura sv.Jana Nepomuckého z roku 1731, kterou nechal anonymním sochařem zhotovit místní obchodník Johann Dittrich.
V aleji jsou naproti sobě umístěny sochy sv.Jana a sv.Pavla.
Zatímco se český svatý „Honza“ stal naším nejpopulárnějším světcem a s jeho sochami se setkáváme i v nejzapadlejší končině, výskyt skulptur s dalším známým Janem – sv.Janem Křtitelem, je už mnohem řidší a se sochami toho (dle bible) nejslavnějšího, se příliš často nesetkáme.
Přitom byl právě tento svatý Jan apoštolem a evangelistou, podle sv. Pavla patřil spolu s Jakubem a Petrem k hlavním pilířům církve a kvůli své oblíbenosti u Ježíše býval označován za „Miláčka Páně.“
K jeho atributům patří orel a číše s vínem, jímž byl otráven.
Svatý Pavel z Tarsu (též Šavel) byl na rozdíl od něj mnohem významnější muž. Ačkoliv bývá řazen k apoštolům, ve skutečnosti k nim nepatřil a dokonce se ani nikdy osobně nesetkal s Kristem. Po své cestě do Damašku, kdy zažil zjevení a obrátil se k nové víře, proslul jako největší šířitel křesťanství mezi pohany, jež se hlavně díky němu stalo rozšířeným náboženstvím. Právě on byl skutečným zakladatelem církve a sepsal 14 listů Nového zákona.
Mezi jeho atributy patří nezbytný meč, kniha a tři prameny.