Loading...
Rady a tipy • Jídlo a ubytování
Náš svět se mění ještě rychleji, než jsme si dosud dokázali představit, ne však vždy k lepšímu. O to víc si začínáme vážit toho, co nám dává pocit jisté stability a relativního bezpečí. I přes dramaticky nepříznivý vývoj vstupních nákladů a rekordní inflaci patří naše potravinářství mezi sektory, kterým se daří dopady na občany alespoň poněkud mírnit, i když stále více kupujících bude i tak mnohem pečlivěji zvažovat, čím naplnit svůj nákupní košík, aby za přijatelnou cenu získali i patřičnou kvalitu. Jedním ze způsobů, jak vyjít s rodinným rozpočtem, je i významné omezení dosud poměrně velkého plýtvání potravinami v našich domácnostech – chutné potraviny se totiž tak lehce nevyhazují. Spotřebitelé se sice již naučili sledovat složení potravin, to jim ale spolehlivě nezaručí, že jim budou také chutnat. Ne vše, co je takzvaně „zdravé“, se totiž musí zároveň snoubit s lahodnou chutí.
Naštěstí je tady už čtrnáctým rokem soutěž o značky ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA, do níž čeští výrobci přihlašují to nejchutnější, co svým zákazníkům chtějí nabídnout. Není tak nic jednoduššího, než si takto označené výrobky vyhledat a udělat radost nejen sobě, ale i svým blízkým. Opravdu už je z čeho vybírat! Značku ČESKÁ CHUŤOVKA získalo dosud celkem 227 českých firem pro1381svých výrobků a DĚTSKOU CHUŤOVKUjiž 97 českých výrobců pro celkem 223 potravin. Význam obou značek pro české spotřebitele nyní ještě vzrůstá právě v souvislosti s měnící se situací ve světě, která nekompromisně obnažila limity bezbřehé globalizace. To nepochybně povede ke stále větší orientaci ekonomiky i spotřebitelské poptávky na domácí výrobky a značky. Nelze však spoléhat na to, že toto očekávané posilování poptávkového trendu po českých potravinách se projeví automaticky, Spotřebitel se bude zároveň stále více orientovat i podle dalších informací. Kritérium vynikající chuti potravin je bezesporu jedním z nejdůležitějších. Prozíraví výrobci tak stále častěji přitahují pozornost spotřebitelů ke svým výrobkům tím, že se logy ze soutěže ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA chlubí ve své propagaci a umísťují je i přímo na obal výrobku. Všechny úspěšné potraviny si navíc mohou spotřebitelé jednoduše vyhledat i na webu www.ceskachutovka.cz .Vzhledem k tomu, že se v posledních letech stále více zákazníků uchyluje k nákupům potravin on-line, navázali jsme nově partnerskou spolupráci s největším e-shopem potravin u nás Rohlík.cz. To držitele značek Česká chuťovka a Dětská chuťovka ještě více na trhu zviditelní.
Vysokou prestiž značce ČESKÁ CHUŤOVKA zajišťuje od počátku skutečnost,,že ji uděluje zcela nezávislá hodnotitelská komise renomovaných potravinářských odborníků, kteří vznik soutěže před 14 lety iniciovali a stále dbají na její objektivitu a regulérnost. Nad 14. ročníkem soutěže o značku „Dobrý tuzemský potravinářský výrobek Česká chuťovka 2022“ převzala i letos odbornou garanci renomovaná Vysoká škola chemicko-technologická v Praze společně sVOŠ, SPŠ a SOŠ PODSKALSKÁ, kde budou na podzim opět probíhat i veškerá hodnocení přihlášených výrobků. Odborným patronem soutěže je rektor VŠCHT prof. Dr. RNDr.Pavel Matějka. Značku DĚTSKÁ CHUŤOVKA bude již podvanácté udělovat dětská porota složená z členů Dětské tiskové agentury, studentů 1. ročníku střední potravinářské školy „PODSKALSKÁ“ a žáků ZŠ Londýnská v Praze 2. Jen výrobky, označené touto značkou, se mohou chlubit tím, že ji získaly v senzorickém testování přímo dětmi a odrážejí tak věrně dětské chuťové preference, které jsou často jiné než u dospělých. Organizátoři se snaží propagací této značky podpořit zájem mladé generace o uplatnění v potravinářském průmyslu.
Čtrnáctý ročník soutěže proběhne tradičně pod záštitou Stálé komise Senátu pro rozvoj venkova a ministra zemědělství Zdeňka Nekuly a nově i pod záštitou prezidenta Agrární komory Jana Doležala. Předávání ocenění se uskuteční tradičně v Rytířském sále Valdštejnského paláce, v sídle Senátu, 31. října 2022. I letos se počítá s tím, že tři něčím výjimečné výrobky získají Cenu novinářů – Česká chuťovka 2022. V pořadí již dvanáctá výrazná osobnost českého potravinářství bude slavnostně poctěna titulem „Rytíř české chuti“. Uzávěrka přihlášek výrobců do letošní soutěže je 15. září. Přihlášku i pravidla soutěželze nalézt nawww.ceskachutovka.cz . Českou chuťovku je možné také sledovat na facebooku, kde jsou uveřejňovány aktuální informace a novinky, mj. i od výrobců nejchutnějších českých potravin. Tradičními partnery soutěže jsou Albert (generální partner) a Hasičská vzájemná pojišťovna, která poskytne jejím účastníkům zvýhodněné podmínky při sjednávání pojištění a Národní zemědělské muzeum. Váženými partnery České chuťovky jsou rovněž renomovaná společnost Český porcelán Dubí,Česká marketingová společnost a osvědčený marketingový pomocník MarkAs. Hlavními mediálními partnery soutěže jsou vydavatelství AGRAL, vydavatelství RIX a Regionální televize CZ. Partnerem Dětské chuťovky je tradičně Dětská tisková agentura.
Přejme si, aby podzimní slavnostní setkání nejlepších českých potravinářů – vítězů 14. ročníku soutěže ČESKÁ CHUŤOVKA 2022 probíhalo i v příznivější společenské a ekonomické atmosféře, než v jaké nás zastihlo letošní jaro. Pozitivních jevů v těchto dnech není nadbytek…
Miroslav Navara