TURISTIKU PODPORUJÍ
61 576 turistů a cestovatelů
112 432 výletů, turistických cílů, tras a cestopisů
1 400 839,- odměny za články
Vyberte, co Vás zajímá v oblasti Svět
Tipy na výlet vybrat: vše / nic
 ↓ 
Druh vybrat: vše / nic
Do přírody
Na golf
Na hory
Na kole
Se psem
Vinařská turistika
Za gastronomií
Za kulturou
Za sportem
Náročnost vybrat: vše / nic
Pro zdatnější
Romantika
Rodina s dětmi
Délka vybrat: vše / nic
Vycházka - půldenní
Celodenní výlet
Putování (více dnů)
Turistické cíle vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava vybrat: vše / nic
Autobusová zastávka
ŽST
Letiště
Žel. stanice
Města, obce, vesnice vybrat: vše / nic
Vesnice
Městečko
Město
Osada
Samota
Městská část
Hlavní město
Přístav
Místní část
Náměstí
Ulice
Městys
Ostatní vybrat: vše / nic
Bivak
Hraniční přechod
Infocentrum
Nordic walking point
Ostatní
Turistická známka
WebKamera
Zajímavost
Památky a muzea vybrat: vše / nic
Hrad
Zámek
Zřícenina
Trosky
Kaple
Klášter
Pomník
Kříž
Chata
Muzeum
Bouda
Kostel
Památník
Měšťanský dům
Salaš, koliba
Letohrad
Farma
Hřebčín
Zámeček
Tvrz
Skanzen
Hradiště
Rotunda
Statek
Dům, budova
Chrám
Hřbitov
Hradby
Lapidárium
Kašna
Socha
Boží muka
Hrádek
Panský dvůr
Rychta
Pevnost, opevnění
Radnice
Drobné památky
Mešita
Synagoga
Příroda vybrat: vše / nic
Hora
Kopec
Štít
Vrchol
Jezero
Potok
Pleso
Rybník
Vodopád
Propast
Minerální pramen
Jeskyně
Krasový útvar
Údolí
Skalní útvar
Jezírko
Řeka
Říčka
Pohoří
Údolí, dolina
Kaňon
Sedlo
Travertíny
Planina
Hřeben
Louka
Pramen
Kámen
Zahrada
Rašeliniště
Slatě
Památný strom
Přírodní park
Ostrov
Sopka
Pobřeží
Poušť
Park
Rokle
Přírodní památka
Vodní nádrž
Studánka
Soutěska
Tůň
Pláž
Poloostrov
Bažina, mokřady
Sport a rekreace vybrat: vše / nic
Lázně
Rekreační oblast
Koňská stezka
Aquapark
Letovisko
Koupaliště
Ledovec
Ski areál
Golf
Půjčovna lodí
Cyklo bar - hospůdka
Cyklo shop - servis
Potápění
Zábava, atrakce
Půjčovna kol
Vinařský cíl
Technické zajímavosti vybrat: vše / nic
Důl, štola, šachta
Elektrárna
Jez
Lanovka
Mlýn
Most
Přehrada
Rozhledna
Technická památka
Zvonice
Výletní místa a parky vybrat: vše / nic
CHKO
Chodník, naučná stezka
Národní park
Odpočinkové místo
Orientační bod
Poutní místo
Rezervace
Rozcestí
Turistická trasa
Turistické destinace
Vyhlídka
Výletní místo
ZOO a botanické zahrady vybrat: vše / nic
Arboretum
Botanická zahrada
ZOO
Trasy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Typ vybrat: vše / nic
Autem
Balónem
Běžecká trasa
Běžky
Cyklotrasa
Golf
In line brusle
Pěší trasa
Po vodě
Ski areál
Náročnost vybrat: vše / nic
Malá náročnost
Střední náročnost
Velká náročnost
Cestopisy vybrat: vše / nic
Tipy a novinky vybrat: vše / nic
Rady a tipy vybrat: vše / nic
 ↓ 
Doprava
Jídlo a ubytování
Ostatní
Peníze a ceny
Práce a život
Zdraví a bezpečnost
Moje dovolená vybrat: vše / nic
 ↓ 
Kdy jsme jeli vybrat: vše / nic
Jaro
Léto
Podzim
Zima
Délka dovolené vybrat: vše / nic
Méně než 1 týden (do 6 dní)
1 týden (7-9 dní)
Delší než 1 týden (10-12 dní)
2 týdny a více (13 a více dní)
S kým vybrat: vše / nic
Rodina s dětmi do 5-ti let
Rodina s dětmi do 10-ti let
Rodina s dětmi 10-18 let
S partnerem
S přáteli
Typ vybrat: vše / nic
Pobyt
Aktivní dovolená
Poznávací dovolená
Eurovíkend
Plavba
Prodloužený víkend
Zaměření vybrat: vše / nic
K moři
Na lyže
Za zábavou a poznáním
Do přírody
Na hory
Cyklo
Se psem
Na vodu
Aerobic
Golf
Wellness
Potápění
Za kulturou
Zábavné parky
Aquaparky
Gastronomie
Jak jsme jeli vybrat: vše / nic
Autem
Autobusem
Letadlem
Lodí
Jinak
Jak a kde jsme bydleli vybrat: vše / nic
Dům / rekreační objekt
Kemp
Apartmán
Hotel / Penzion
Stravování na dovolené vybrat: vše / nic
Vlastní
Snídaně
Večeře
Polopenze
Plná penze
All Inclusive
Ultra all inclusive
Fotogalerie vybrat: vše / nic
zobrazit výsledky
Změnit oblast
Vyhledat oblast:

Cestujeme vlakem

Rady a tipy Doprava

Regionova
Regionova  •  Fotografie (62)  • Foto: klana

  1. Vážení turisté, tento příspěvek je věnován cestování vlakem. Občas cestuji za prací na trati Kladno Praha. Na této trati jsou tři typy vlakového spojení :

tzv. courák staví všude a je určen pro ty z menších vsí a pro ty, kteří nikam nespěchají a chtějí si za své jízdné užít. Není problém aby vlak stál i 15 minut v jedné zastávce. To je způsobeno tím, že tzv. buštěhradská dráha je jednokolejná,

spěšný vlak, staví jen ve větších zastávkách a trochu cesta ubíhá,

rychlík, staví jen v největších žel. zastávkách, Praha Masarykovo nádr., Dejvice,Kladno,Kačice,Stochov,Nové Strašecí, Lužná u Rakovníka a Rakovník.

City Elefant
City Elefant  •  Foto: klana

První dva typy zajišťují převážně vozy Regionova, zrepasované staré motorové vlaky, úrověň dobrá, sice podvozky jsou ty samé, ale interiéry jsou pohodlné.Jenom si dejte pozor při návštěvě WC, dveře se ovládají elektricky, a když jste uvnitř musíte zmáčknout tlačítko blokace, jinak si může dveře zvenčí kdokoliv otevřít.

Rychlíkové spoje zajišťují motorové soupravy sestávající se ze třech velkých vagonů s prostorným interiérem i 1. třída je tu(což mi připadá zbytečný luxus a myslím, že pracujícím lidem není moc využívána). Letos jsem cestoval do Berouna a tam jezdí moderní vlakové soupravy City Elefant, klimatizované patrové vlaky a opět 1. třída.

Ciity Elefant
Ciity Elefant  •  Foto: klana

Loni jsem cestoval Pendolinem do Ostravy a pěkný zážitek, sedadla pohodlná,jednou během cesty projede stevardka s občerstvením jako v letadle. Klasické drncání vlaku zde nezažijete. Jenom vlak zvenku nepatřil k nejčistějším. České dráhy se určitě za poslední dobu zlepšily, ale zůstaly nádraží v zoufalém stavu, i když některá se opravují. Co opravdu nepochopím jsou WC na nádražích, pokud jsou v provozu, tak na některých je vybírán poplatek až 8 Kč, což mi připadá za jejich kvalitu silně přemrštěné. Na hlavním kladenském nádraží se klíče od WC půjčují proti vratné záloze 50 Kč.

V letošním létě jsem na dovolené ve Vysokých Tatrách jel několikrát jel tzv. eletričkou, která zajišťuje ekologické spojení mezi tatranskými letovisky. Úroveň perfektní a zastávky zde hlásí z reproduktoru trojazyčně.

I přes některá negativa na našich železnicích cestuji vlakem rád a někdy se i zasměju a dokonce jsem v říjnu 2009 potkal revizora, jeho přístup byl velice korektní.

Jak jsem se dočetl v novinách Mf Dnes ze dne 29. 10. 2009, bude rok 2012 revoluční na železnici v osobní Dopravě na regionálních tratí. Na regionálních tratích se mají objevit nové moderní železniční soupravy. V roce 2010 má proběhnout výběrové řízení, které soupravy to budou.

Nádraží Praha Radotín

Pardubický hejtman Radko Martínek prohlásil,"Já jsem dokonce pevně přesvědčen o tom, že  železnice jednou převálcuje automobilovou Dopravu. Ale k tomu jenom krásné vlaky nestačí, je to i o nádražích a prostorách před nimi, kde by se dalo zaparkovat nebo cestovat dál autobusy." Ve všem s panem hejtmanem souhlasím a snad se toho dožiju. Moji příbuzní z Kanady mi vyprávěli jak tam cestují za prací. Autem dojedou na vlakové nádraží a zde je na odstavném parkovišti zaparkují a dál pokračují do centa Montrealu vlakem. A to jsou jsou zaměstnaní na managerské pozici. Jet do centra autem je pro ně i finančně drahé za poplatek na parkovišti.

Při nedávné jízdě vlakem z Prahy Veleslavína jsem si vzpomněl na vtip.Jak se pozná, že se Japonec naučil správně česky? Že porozumí hlášení v nádražním rozhlasu. Nejsem Japonec a nerozuměl jsem ani slovo.

Za současné vlády se tzv.rychlodráha Praha Kladno stavět nebude a to z důvodu finanční krize. Uvidíme po volbách, jak ODS tak ČSSD to měli v plánu svých priorit.

Električka ve Vysokých Tatrách

18. 11. 2009 jsem cestoval za kulturou do Prahy, jel jsem rychlíkem. Pěkné svezení, o hodně pohodlnější než Regionova a hlavně ta rychlost. Vlak stavěl jen V Hostivici, v Dejvicích a na Masaryčce. Rychlík doslova profrčel do Prahy.Z Kladna do centra Prahy za 37 minut, to je bezkonkurenční! Když jsem v noci odjížděl z Prahy tak jsem musel konstatovat, že jedině do Kladna jezdí motoráky. Ostatní linky odjíždějící z Masarykova nádraží jsou převážně soupravy City Elefant, pro příměstské linky a na delší vzdálenosti klasické rychlíkové soupravy. Masarykovo nádraží by zasloužilo rekonstrukci, stará dřevěná konstrukce je na několika místech podepřena a nátěr střechy už taky něco pamatuje.

28. 11. 2009. Asi před 14 dny jsem četl článek v MF Dnes článek o cestování vlakem. Redaktor v něm popisoval, že chtěl na státní svátek v červenci použít slevu ČD So+Ne a nebyla mu poskytnuta, to mi připadá jako nesmysl, ČD nabízely tuto slevu i ve všední dny po celé prázdniny a i na podzim ve všední dny. Musím, ale s autorem článku souhlasit, že slevy u ČD jsou hrozně nepřehledné a komlikované a jak jsem slyšel, že záleží na koho narazíte na pokladně na nádraží a jak vám slevu vypočítá či jaké Vám poskytne informace. Lepší je prostudovat stránky ČD http://www.cd.cz/. ČD slibují na svých webových stránkách od nového jízdního řádu od 13.12 2009 přehlednější aplikaci na výpočet ceny jízdného.

Vlak v Častolovicích, který Vám neujede

15.12. 2009 ,ČD  od 13. 12. 2009 zprovoznily nové webové stánky jsou přehlednější, ale kdo se chce trochu zorientovat v v  tom co ČD nabízí, je nejlepší navštívit nějaké větší nádraží a nabrat si letáčky s nabídkou ČD.

17.12. 2009 S novým jízním řádem nastaly na trati Praha Kladno změny.Většina vlaků jedoucí na Kladno končí ve stanici Kladno Ostrovec a některé jedou dokonce přímo do Kralup nad Vltavou přes Kladno.Ubyly  přímé vlaky do Rakovníka. Na Masarykově nádraží nástává trochu zmatek, že vlaky do Kralup odjíždí ze dvou nástupišť. Jednou přes Kladno a podruhé přes Roztoky u Prahy. Stačilo by na tabuli na nístupišti napsat, vlak jede přes......

Jednoduché poznávací znamení , přes Kladno vlaky motorové Regionova, přes Roztoky elektrické City Elefant.

I na železnici je veselo

29. 12. 2009 ČD vždy překvapí !, cestoval jsem z Prahy do stanice Kladno Město a pochvaloval jsem si, že jedu přímo, vlak měl konečnou v Kralupech. V klidu si čtu a na kladenském hlavním nádraží přišla průvodčí s tím, že vlak jede do Rakovníka ať přestoupíme, ale neřekla srozumitelně kam,"jen dopředu".Vystoupil jsem společně s jednou paní a šli jsme do jiného vlaku. Usadili jsme se a já jí ujistil, že to znám, že to je přípoj do Kralup. Za chvilku přišel strojvůdce, že je manipulační vlak a nikde nezastavuje. Nakonec jsme přesedli do správného vlaku, trochu udýchaní a zmatení. Asi jsme si měli přestoupit do předních vagonů toho samého vlaku. Občas na Kladně vlak rozdělí a každá půlka pokračuje jinam. Z toho plyne ponaučení, až Vám průvodčí řekne "dopředu" ať to upřesní. I kdyby ČD JEZDILY VE ZLATÝCH VLACÍCH je to pořád jen v lidech jak dělají svoji práci. Na druhou stranu takové dobrodružství při jízdě autem nezažijete, jako při cestování vlakem.

leden 2010 Při cestováním nejen vlakem, ale i autobusem se rozšířil hrozný zlozvyk, odkládání tašek vedle sebe na sedadlo. Když je vlak či bus poloprázný budiž, ale ve špičce se doprošovat spolucestujících, aby  tašku dali stranou mne a určitě i ostaní nebaví. prosím buďte trochu ohleduplní ke svému okolí.

5. 2. 2010  Od 10. února do 15. března bude výluka na trati Kladno Praha.  Vlaky nepojedou na nádraží Praha Dejvice, ale budou končit v provizorní zastávce Gymnasijní, kterou ČD zřídily už při letní výluce. Některé vlaky budou končit na smíchovském nádraží, nebo na hlavním pražském nádraží. Výluku si vyžádaly práce na výstavbě pražského tunelu Blanka http://www.tunelblanka.cz/.

Bližší inforamace o výluce najdete na webových stránkách českých drah.

Nádraží Kladno Město

5. 3. 2010 Cestoval jsem opět z Kladna do Prahy Veleslavína a nejdříve nádražní rozhlas oznámil 20 minut zpoždění a potom, že vlak se z provozních důvodů ruší. Po oznámení v rozhlase začalo nesouhlasné mručení cestujících v čekárně. Další zastávkový vlak jel až za hodinu a já díky výluce jsem mohl jet do Veleslavína rychlíkem. Po dobu výluky ve Veleslavíně zastavují všechny vlaky.

Když se tak zamyslím pro koho je cestování vlakem vhodné, tak mi vyjdou tyto skupiny lidí :

- Denní dojíždění do práce, pomocí slev vyjde levněji než autobusem.

- Romantici a dobrodruhové, nikdy nevíte kdy a kam dojedete.

- Milovníci četby, při rychlosti vlaků máte na čtení dost času, zvláště když jezdíte po jednokolejné trati jako je na Kladno.

Nádraží Praha Veleslavín

29. 3. 2010  jsem navštívil pražské Hlavní nádraží, byl jsme zvědavý jakou  změnu prodělalo po své částečné rekonstrukci. Byl jsem velice příjemně překvapený, nachází se zde spousta obchodů a informační cedule jsou přehledné, také ČD centrum má už úroveň. WC čisté a dokonce za 40 Kč mohou cestovatelé použít sprchu. Informace o odjezdech vlaků jsou hlášeny vícejazyčně a dokonce je nádražnímu rozhlasu rozumět. Je zde speciální čekárna pro cestující 1. třídou. Od Hlavního nádraží odjíždí 6 x denně autobusy do Norimerka, které provozují německé dráhy DB a také speciální autobusy na ruzyňské letiště pro cestující, kteří po jízdě vlakem dále cestují letecky. Nádraží je stále v rekonstrukci.

20. 4. 2010  v Mf Dnes jsem se dočetl výsledek testu nádraží v ČR, redaktoři testovali 20 velkých nádraží naší republiky. K mému překvapení vyhrálo Kladno. Když budu objektvivní tak hlavní kladenské nádraží není špatné, zato ostatní kladenské nádraží žádná sláva.

Více o testu nádraží najdete na webu

 

http://cestovani.idnes.cz/test-nadrazi-v-cesku-prekvapil-vyhralo-kladno-propadly-vary-prl-/igcechy.asp?c=A100331_1360474_igcechy_tom    
     

 5, 6, 2010 jsme jeli na výlet do Jesenice u Rakovníka. Samozřejmě vlakem.

Pražské Hlavní nádraží

Z Kladna jsme jeli do Rakovníka rychlíkem, vlak jel na čas a v Rakovníku jsem přesedli to starého červeného motoráčku a vlaky Regionova nám ihned připadali jako luxus. Po cestě jsme viděli zastávky spíše jen přístřešky, kde bych v zimě tak při - 20 stupních mrazu nechtěl čekat, to byly jen torza a ČD by se mělo stydět.V obci Krty zastávka běs a hrůza a nikde ani jízdní řád.

   

 

 

   

Od 1. 7. 2010 do 14. 8 .2010  na trati Praha Kladno bude kvůli výstavbě pražského silničního okruhu výluka . Vlaky budou končit v provizorní zastávce Gymnazijní v Praha 6, nedaleko hotelu Diplomat. Zastávky Dejvická a Masarykovo nádraží budou dostupné jen pražskou MHD. Výlukový jízdní řád a další info najdete na http://www.cd.cz/infoservis/aktuality/-7050/

   
     
7.7. 2010.  Výluka už začala a kdo nejezdí pravidelně tak ať si pročte výlukový jízdní řád, vlaky jezdí v jinou dobu a jezdí jich méně.    
     

7.8. 2010

Pražské Hlavní nádraží

V červenci jsme byli na dovolené v Jizerkách a po dobu pobytu jsme využili služeb ČD, jeli jsem se podívat na ozubnicovou trať z Tanvaldu do Kořenova. Trať má značné stoupání 58 promile a tak dříve tu jezdily vlaky s přídavným ozubnicovým pohonem. Dnes, jak jsem se dočetl v průvodci, Dopravu zajišťují moderní lokomotivy pouze s adhezním pohonem. Jaké bylo naše překvapení, když na nádraží čekal klasický červený motoráček, který na kladensku potkáte jen málokdy. Přesto cestu do Kořenova zvládl za "mírného" klepání celého vlaku. Více o tratihttp://www.zubacka.cz/o_trati/20050315_historie_trati/index.htm

   

Ozubnicové lokomotiky jezdí jen při nostalgických jízdách. 

Projet se vláčkem z Tanvaldu do Kořenova je hezký zážitek, přece jenom to stoupání je značné a okolní příroda je krásná. Jinak zhodnocení ČD, nádraží v Tanvaldu pěkné, ale menší nádraží hrůza, nádraží Josefův Důl zavřené, nedovedu si představit, že zde čekám v zimě v mrazu. Třeba ho na zimu otvírají?

9. 8. 2010

Mám pro Vás trochu rad na zamyšlení. Jak už jsem se v článku zmínil pravidelně asi 1 x týdně cestuji vlakem do Prahy, ale jak se někteří cestující bezohledně chovají vůči ostaním je až zarážející.

Uvádím zde největší prohřešky v kultuře cestování nejen vlakem :

- telefonování, někteří vydrží telefonovat i několik stanic

- hlasitý poslech hudby jak z mobilu tak i z jiných přehrávačů

Pendolino
Pendolino  •  Foto: klana

- zutí bot a následné natažení nohou na protější sedadlo

někteří jedinci si svléknou i ponožky a po celodením nošení to není příjemná vůně,

- odkládání zavazadel na sedačky a pak následné doprošování cestujících o uvolnění místa

 -cestování bez trika, také jsem už zažil, samozřejmě cestujícím mužského pohlaví.

-nadměrná hlasitost rozhovoru

Nechci být přehnaný moralista, ale trocha ohleduplnnosti a slušného chování by nám určitě prospělo.

   
     
Pendolino
Pendolino  •  Foto: klana

17. 8. 2010 - výluka na trati Praha Kladno už skončila a tak vlaky zajíždějí opět na Masarykovo nádraží. V médiích se píše o zastavení dopravních staveb obzvlášť těch zelezničních. Tak rychlodráhy Praha Kladno se asi nedočkají ani naše děti. Trochu mne překvapuje, že jsou preferovány silniční stavby před železničními stavbami, ale ono to vychází z toho, že vlakem dnes jezdí jen určité skupiny lidí a automobilová Doprava je používanější. Ani se tomu nemůžeme divit, vždyť úroveň našich drah nepatří k těm nejlepším. Mám vzkaz pro ministra Dopravy pana Bártu, ať se podívá na stav střechy na Masarykově nádraží po vydatných srpnových srážkách, běs a hrůza.

Pendolino jezdí 5 let

Bude to mít rozhodně blíže, než jeho služební cesta do Polska, kde staví dálnice čínské firmy za polovic oproti polským firmám, cituji deník MF Dnes. 

   
     
12. 10. 2010  Po dlouhé době opět cestuji vlakem, trošku jsem pochopil proč vyhrálo v testu MF Dnes kladenské nádraží. Ráno před 7 hodinou jsem během několika minut na hlavním kladenském nádraží vybral peníze z bankomatu, dobil si čipovou kartu na kladenskou MHD, zakoupil lístky na pražskou MHD a nakonec jsem si koupil šátečky ke snídani. Zázemí kladenského nádraží je na dobré úrovni a nabízí mnoho služeb, jenom je škoda, že v okolí nádraží je malá kapacita na zaparkování aut(do budoucna město Kladno plánuje výstavbu parkoviště P + R).    
     
     

29. 10. 2010 jsem na otočku cestoval vlakem do Prahy a odjížďěl jsem z nádraží Praha Dejvice a po asi 10 minutovém čekání na vlak v nádražní hale, která nedávno proběhla rekonstrukcí, jsme byl promrzlý na kost. Když jsem se po nádražní hale rozhlížel, nikde jsem nenašel žádný radiátor, asi opatření ČD proti lidem bez domova, aby si z nádraží neudělali domov. Od lidí, kteří denně cestují do Prahy jsem slyšel, že i to topení ve starých vagonech není to pravé ořechové.

   
     
Autobus DB do Norimberka

16.12.2010 od 12. prosince platí nový jízdní řád, letmo jsem prohlédl jízdní řád z Kladna do Prahy a žádné změny jsem neviděl. Poslední mrazivé dny nám dávají zabrat a stařičké motoráky klasicky netopí. Minulý týden jsem cestoval večer z Prahy na Kladno a vlak měl co dělat, aby projel navátý sníh v Jenči, klobouk dolů před strojvůdci. ČD od nového jízdního řádu zrušily některé slevy - So + Ne za 150 kč, některé zdražily So+ Ne z 450 Kč na 550 Kč, tento druh jízdenky opravňuje neomezené cestování všemi vlaky až pro 5 lidí na jeden den o víkendu.2 dospělý a až 3 děti do 15 let, jenom na Pendolino si musíte koupit povinnou místenku za 200 Kč. Myslím, že kultura cestování s ČD má co dohánět. Na Masarykově nádraží se připravuje rekonstrukce, snad se tato historická budova dočká opět krásného vzhledu.

   

 

3.1. 2011, Je tu zima a klasika vlaky ČD netopí, z Kladna do Prahy jezdí souprava starých vagonů tažená lokomotivou a vagóny pravidelně netopí, zlaté Regionovy, tam je vždy teplo. Asi ČD nemají takový zisk jak vykazují, protože jnak by nemohly jezdit takové vakopávky.

Jinak musím České dráhy pochválit za dodržování jízdního řádu, pokud není kalamita, tak vlaky jezdí včas. Osobně jsem se přesvědčil, když jsem odjížděl v 23 hod z Masaryčky, přišli jsme o 1 minutu pozdě a už jsme viděli jen koncová světla vlaku v dáli.

Nádraží Lužná u Rakovníka

20. 3. 2011  Vlaky do Prahy jezdí pěkně umyté, nebo, že by ČD nasadily nové soupravy? Opět klasika, i když nemrzne vagony ranního vlaku stále netopí, kdy  je konečně vyřadí !!. U nádraží Praha Veleslavín se buduje metro, prodloužení trasy A do Motola. V budoucnu  u nádraží ve Veleslavíně vyroste přestupní terminál, budou zde končit kladenské autobusy.Výstavbě metra má ustoupit i čerpací stanice a bude zde nová stanice ČD. Kdo cestuje do Prahy z Kladna vlakem a dále pokračuje pražskou MHD, doporučuji si koupit lístky na MHD v pokladně ČD na Kladně. Z vlastní zkušennosti lístky MHD vedou v Praze jen v metru a v automatech.

 22.4. 2011 O minulém víkendu jsme jeli vlakem do Kutné Hory z Kladna přes Prahu. Z Hlavního nádraží rychlíkem Praha Brno. "Hlavák" má už dobrou úroveň a zato vagony rychlíku mne nenadchly. Rádi jsme při zpáteční cestě přestoupili z rychlíku do motoráčku Regionova. Začala rekonstrukce Masarykova nádraží. Za co však musím ČD pochválit je dodržování jízdnho řádu, všechny vlaky, kterými jsme jeli, odjely na minutu přesně.

Od zítřka 23.4. 2011 začíná kvůli výstavbě pražského okruhu a tunelu Blanka, výluka na trati Kladno Praha. Vlaky budou v Praze končit na provizorní zastávce v Praze 6 ul. Gymnazijní. Výlukový jízdní řád najdete na web, stránkách ČD. Konec výluky je 9.5. 2011.

Nádraží Rakovník

17. 6. 2011 tak máme po stávce na železnici, mne se osobně dotkla tak, že jsem jel do Prahy o dva dny dříve. Asi před měsícem jsem jel vlakem z Lužné u Rakovníka a byl jsem překvapený, že železniční uzel v Lužné nemá otevřenou pokladnu. A opět se mi potvrdilo, že nádraží jsou zoufalost a jen zoufalost, tak znečištěné  pánské WC jsem nezažil hodně dlouho!! Dámské WC bylo preventivě zavřeno. 

Tento týden jsem při zpáteční cestě z Prahy do Kladna  byl rád, že vlaky nepatří k nejrychlejším. Po čtvrt hodinovém čekání vlaku na Hlavním kladenském nádraží, přešla průtrž mračen a v klidu jsem za mírného deštíku  vystoupil na Ostrovci. 

   

 

26. 6. 2011 cestovali jsme vlakem z Kladna do Děčína, Regionovou do Kralup n. Vltavou a z Kralup rychlíkem do Děčína. Vagony rychlíků už hodně pamatují, ale byly čisté a to včetně WC. Nádraží v Děčíně opravené, pěkné hala a restaurace s kavárnou. Z Děčína se dá dojet a asi za 1 hodinu vlakem do Drážďan. Na nádraží byl připraven vlak Desiro DB do německého příhraničí. Velice pěkná souprava. Když to shrnu tak Reginovy jsou co do pohodlí lepší než staré rychlíky.

Nádraží Jesenice u Rakovníka

27. 7. 2011 13 letá dcera mi vyprávěla příběh z letního tábora u Tábora, dojížděli vlakem na projížďky na koních  a než se jim podařilo otevřít dveře ve stanici, tak si to vlak už uháněl do další stanice. Poté se děti i s vedoucím prošli asi 0,5 hodiny zpět na stanici, kde chtěli vystoupit. Myslím, že to hovoří o kvalitě vagonů ČD.

24. 9. 2011 Tak na trati Kladno Praha je opět výluka, která potrvá do 17. 11. 2011. Vlaky nejezdí až na Masarykovo nádraží, ale  končí v zastávce Praha Dejvice, pokud cestujete dále metrem je lepší dojít na metro na Vítězné nám., přechod na Hradčanskou je uzavřen a hodně se to obchází.

Rychlík Rakovník Praha

30. 1. 2012 V médiích proběhly informace, že vedení ČD dostane statisícové odměny za splnění ukazatelů, ale myslím si, že ukazatelem jejich odměn by měli být spokojení cestující, pěkná nádraží, pěkné a čisté vlaky a ne čísla, která zkvalitnění na železnici nepřinesla. Příklad za všechny, nádraží Praha Dejvice při nákladné rekonstrukci zapomněli udělat WC, o topení jsem se už zmiňoval-úplně chybí a nádražní hala připomíná ledovou jeskyni. Snížení slev pro seniory mi také připadá ubohé/výmysl ministerstva financí/. Proč stát šetří na těch nejchudších a mnohdy důchodci nemají jinou možnost než veřejnou Dopravu a  jejich zdravotní stav někdy ani neumožňuje řídit automobil.

4. 3. 2012  Tak jsem vznesl dotaz u ČD proč nejsou radiátory na nádraží  v Dejvicích a bylo mi sdělěno, že se s radiátory nepočítalo v projektu a proto tam nejsou." Docela humorné." A o provozování WC se jedná.

Koncem února jsem doprovázel blízké na Hlavní nádraží na vlak. Hlavní nádraží si pořád udržuje svoji dobrou úroveň. Otevírací doba bister je např. od 3 do 1 hod v noci, takže celou noc. Při zpáteční cestě na Kladno mě překvapila krásně opravená střecha na Masarykově nádraží. Blízcí cestovali do Lipna nad Vltavou a byli s úrovní vlaků spokojeni. Na internetu jsem se dozvěděl, že při jízdě vlakem s ČD nad 200 km má cestují nárok na jeden nápoj zdarma, jak jsem to pochopil musí si ho cestující vyzvednout na nádraží, osobní zkušenost s tím nemám.

Rychlík Rakovník Praha

Dobrý zážitek jsem měl při cestě do Prahy, když paní s děckem nestačila vystoupit v Jenči a tak si těsně po odjezdu vlaku ze stanice zatáhla záchranou brzdu, načež v klidu vystoupila a vlak stál několik minut než jsme mohli pokračovat v jízdě.

8. 5. 2012 jsem cestoval opět vlakem pod vrchol Milešovky a oproti loňsku ČD nasadily na trati Lovosice -Teplice Regionovi a kvalita rychlíků Praha Děčín je na stejné tragické úrovni, když člověk slyší slovo rychlík, tak si představí rychlý a pěkný vlak. Rychlost je dobrá, ale o pěkných vlacích si nechte jen zdát. Trochu modernizované vagony, rok výroby raději neodhaduji. Když cestujete vlaky dál tak Vám doporučuji využít mezinárodní rychlíky, pokud cestujete mezi většími městy a určitě místenku, protože z vlastní zkušenosti znám, že dva lidi si zaberou pro sebe kupé pro 8 lidí. Jiný extrém, zavazadla odpočívají na sedačkách místo lidí. Místenka stojí 30,- Kč a to určitě stojí za to. Když si objednáte jízdenku přes internet na webu ČD https://www.cd.cz/eshop/  máte místenku zdarma.

Nádraží Desná

19. 5. 2012 Tak jsem poprvé v životě cestoval 1. třídou, sice jen Kladno Lužná u Rakovníka, ale paráda. Dřevěné stolečky, pohodlné sedačky, přípojka na 230 V a jak prohlásila 14 letá dcera" jen chybí WIFI na internet a nemá to chybu". Cestovat dál tak se asi nedoplatím, ale stálo to za to, seděli jsme sami v odělení 1. třídy.

Vzadu moderní vlak, vpředu vlak do Harachovova

10 .6. 2012 Cestovali jsme na výlet na Karlštejn, České dráhy musím pochválit, z Kladna jsme jeli Regionovou a z Prahy City Elefetantem. Vlaky čisté a jely vždy včas. Někteří účastníci výletu jeli City Elefantem poprvé a ohodnotili jeho pohodlí proti Regionovám asi o 2 třídy výš. Jenom je škoda, že trať 120 na Kladno je jednokolejná a není elektifikována. Když jedu po trase do Berouna jen tiše závidím Elefanty a to jak cesta ubíhá. Místní cestující neznají stát ve stanici i 15 minut a čekat na vlak z protisměru. Slibovaná rychlodráha Praha Kladno je asi v nedohlednu a nikde se nedovíte zda ji budou stavět a kdy, vždy se jedná jen o dohody typu snad, možná. V Karlštejně mě zarazila bezohlednost a riskování cestujících, když mezi nástupišti přecházejí po kolejích a je zde podchod. Když některý znich přejde, tak za několik minut přefrčí stanicí rychlík, který zde nestaví. Lidí nadávají na dobu a na všechno a sami nedodržují základní pravidla.

3. 8. 2012 České dráhy nabízejí speciální jízdenku Na léto, jedná se o jízdenku, která umožňuje neomezené cestovaní všemi vlaky na 14 dní v kuse po dobu práznin a stojí 990,- Kč. Musíte vlastnit In kartu, nebo studentskou kartu ISIC.

Nádraží Tanvald

26. 8. 2012 Cestovali jsem vlakem opět z Kladna do Kutné Hory na výstavu Europa Jagelonica. Letos jsme vlakem dojeli až skoro do centra s přestupem na nádraží Kutná Hora hl . nádraží na vlak,který nás zavezl na zastávku Kutná Hora město, na přestup není moc času. Osobáky navazují na rychlíky od Prahy a tak projděte podchodem a myslím na první koleji přestupte na osobák. Osobák po několika minutách zastaví na manipulační zastávce, strojvůdce přejde na druhý konec vlaku a pokračuje opačným směrem, zajímavé ještě jsem se s tím při cestování vlakem nesetkal. Rychlíky staré, ale nové sedačky a čisté. Na zpátek jsme jeli přes Kolín a pak osobákem do Prahy, přes Poděbrady Nymburk, Lysou nad Labem. Jeli jsme novým Elefantem , který má na WC dokonce ofukovač na mokré ruce. Opět se mi potvrdila dobrá úroveň těchto souprav. Jenom mi připadá nesmyslně vynaložené peníze na přebarvení starých rychlíkových vagonů na modrou barvu a vnitřky zůstanou staré a zázemí na nškterých nádražích taky hrůza. Dřív na nádražích byl vždy kohoutek s vodou a v mládí na vandrech jsme si čepovali vodu. Dnes jsou kohoutky zaslepené zátkou, musí se šetřit všude, takže umytí rukou vás přijde na 8 Kč pokud jsou WC v provozu!

20.9.2012 Jak jsem se zmínil v předchozím odstavci o přebarvování vlaků, tak na Kladně jsem zažil starou motorovou lokomotivu přebarvenou na modro. Ještě mám jeden postřech z našich nádraží a to sedačky v čekárnách na nádržích. Vzhledově pěkné, ale použitý materiál kov, praktické na údržbu, ale nepohodlné  sezení a hlavně je to studené. Určitě by bylo vhodnější dřevo, neco plast. Pokud budete cestovat dál a budete muset nějaký čas čekat na další vlak, vemte si sebou podložku pod zadek, nebo noviny, ty vás také tepelně odizolují.

Nádraží Tanvald

28.9.2012 O státním svátku jsem cestoval na svou oblíbenou horu Milešovku a to opět vlakem, rychlík do Děčína, který jsem využil k přemístění do Lovosic byl tak plný, že lidi stály i v uličce. Za to odpoledne byl rychlík poloprázný. Při čekání na vlak v Kralupech nad Vltavou jsem musel asi 12. leté dětit poučit, že přecházet přes koleje je holý nesmysl, vždyť vlak má brzdnou dráhu několik set metrů. Vím, že si z mého poučení " děťátka " nice nedělaly, ale nedalo mi to protože jsem sám otec dvou dětí a vím jaké mají někdy nápady, a že si to nebezpeží neuvědomují.

21.10.2012 Cestoval jsem vlakem do Lužné u Rakovníka. V těsném sousedství této vlakové zastávky je známé Železniční muzeu, ale samotná zastávka úroveň muzea zdaleka nedosahuje. Pokladna je trvale uzavřena, vodovod na peróně zrušený, včetně korýtka, úschovna zavadadel zrušena. ČD mají jednoduché řešení, symboly dříve zcela běžných služeb na nádražích přeškrtnou a ja to! Kohoutek s pitnou vodou byl dříve standartem i na tom nejmenším nádraží, dnes ho nenajdete. Vím, že voda je drahá, ale úroveň nádraží mi připadá spíše horší než lepší. Další příklad, poplatek za použití WC na nádražích je  8 Kč a není to žádný zázrak, nejdražší poplatek za použití WC v  České republice. I v centru Prahy v metru je poplatek za WC 5,-Kč. Abych nepsal jen samé negativa, tak přesnost a kvalita vlaků včetně čistoty se zlepšuje.

Zavřené nádraží Josefův Důl

21.11. 2012 Od 9. prosince se bude měnit jízdní řád vlaků a ČD zdraží jízdenky v průměru o 2,5 %. ČD budou měnit již zaběhnuté názvy některých jízdenek,

Sone +  na Skupinová víkendová jízden

ČD Promo na   Akční jízdenka

Sporo Tiket    na Včasná jízdenka

Tiskový mluvčí ČD změny názvů vysvětluje, na přání cestujích z dopravních průzkumů, což mi připadá jako holý nesmysl! Myslím, že cestující by si radši přáli lepší zázemí na vlakových nádražích. Inu Kocourkov je Kocourkov.    

Ráno na nádraží

6.12. 2012   9. 12. 2012 má platit nový jízdní řád, přibudou některé dálkové spoje, info najdete na webu ČD. O minulém víkendu jsem vlakem cestoval do oblíbeného Českého Středohoří do zastávky Oparno. Starou budovu, která byla na prodej už zbourali a zbyl přístřešek otevřený do všech světových stran foto najdete ve Fotogalerii. Jinak vlaky byly pěkně vytopené a neměním svůj názor, že Regionova je proti rychlíkům Praha Děčín supermoderní vlak. Nemyslím co do rochlisti, ale zázemím pro cestující. Když jsem večer z Prahy cestoval Regionovou, tak jsem okoukal dobrý fígl, když máte více tašek(v předvánočním období není problém) lze zavěsit tašku na opěrku u sedadla, která je docela bytelné konstrukce.

8. 12. 2012 Tak dnes jsem cestoval s dětmi vlakem z Kladna Ostrovce do zastávky Praha Veleslavín spěšným vlakem, který ve Veleslavíně nezastavuje a vyhledávač IDOS my nabídl jet do Dejvic a pak zpět do Veleslavína courákem na Kladno a jet jednu stanici. Při nákupu jízdenky jsem se snažil vysvětlit svůj plán a byl jsem velice překvapen ochotou a pomocí výpravčího u nás na Ostrovci, který zároveň prodává i jízdenky. Po setkání  s příjemným člověkem se nám hned cestovalo příjemněji. Jěště měl strach aby nám vlak v Dejvicích neujelSmile, stihli jsme to neujel " pane výpravčí, děkujeme za ochotu".

Rychlík z Budapeště v Ústí nad Labem

Při zpáteční cestě na Kladno přijel vlak, který má konečnou v Kralupech a měl 4 vagony  a šli jsme radši do prvních dvou vagonů. Již několikrát se mi stalo, že dále z Kladna na Kralupy pokračují jen 2 vagony a zadní vagony  na Kladně odpojí. Dnes to taky tak bylo, ponaučení : do Kralup jedou jen první 2 vagonySmile.

16.12. 2012  Včera jsme cestovali z Prahy do Kladna courákem a trošku jsme čekali v Ruzyni na protější zpožděný vlak. To je ta nevýhoda jednokolejné trati č. 120. Čekání nám zpříjemňovali dobře naladění spolucestující zřejmě se vracející z pražských vánočních trhů, trošku posilnění svařáčkem. Dokonce jsme od nich a zbytek cestujících v narvaném vlaku obdrželi dárek a to hudební CD skupiny Beat Apetit. Nic Vám ten název neříká, mě taky ne. Nálada ve vlaku byla sváteční a tak cestující brali s nadhledem asi 15 minutové zpoždění. Takové zážitky při cestě svým autem nezažijetewink.

Desiro DB v Děčíně

20.1. 2013 tak jsem dnes opět cestoval z Prahy na Kladno, vlakem s odjezdem 12,50 z Veleslavína a tento osobák po cestě prostojí čekáním asi 20 minut! Snad se ještě dožiju zdvoukolejnění tratě 120 Praha Kladno.plain

1.2. 2013 Cestoval jsem vlakem do Lužné u Rakovníka, vlaky v pohodě a na Kladenském nádraží mají hezký vagón(asi na ozdobu) starý vyhořelý nákladní vagón, viz Fotogalerie. Jenom mi bylo trochu smutno, že z vlakového nádraží v Lužné se stalo vesnické nádraží, kde pokladny jsou trvale uzavřeny. Dříve tudy projížděli přímé rychlíky z Prahy do Chomutova a dnes to tu žije jen zásluhou krásného železníčního muzea, které je otevřeno jen v turistické sezoně, více o muzeu na jejich webových stránkách

http://www.cdmuzeum.cz/

Ještě mě zarazilo hlášení o příjezdu vlaku a to po nové uprávě v rámci "úspory" slov a zjednodušení pro cestující.

Dříve : Na první kolej přijíždí rychlík Rakovník Praha, vozy 1. třídy jsou řazeny v přední části vlaku.

Hala nádraží v Děčíně

Nyní : Na první kolej přijíždí rychlík Rakovník Praha, informace o řazení vlaku jsou uvedeny na vývěsce v obavovací hale.  

Teď IQ test kde je více slovSurprise  Těžko si cestující stihne přečíst o řazení vlaku, když vlak přijíždí do stanice, ale asi jsem rejpal, nebo v ČD mají speciální odbor tzv. Kocourkov.

24.3.2013  Při nedávné cestě vlakem z Prahy jsem se setkal s cestujícím, který byl pod vlivem alkoholu, nebo drog, nejdříve začal vykřikovat na vagon nějaké nesmyslné výkřiky a pak se zaměřil ve slovních výpadech na mojí osobu a po kratičké konverzaci se jeho slovní agrese začala stupňovat a já, který se snažím vše v klidu vyřešit jsem ho začal ignorovat. Trochu to pomohlo a když se vypotácel v zastávce ven z vlaku, byl jsem já i ostatní cestují  rádi že to tak dopadlo. Ponaučení pro příště, lidi pod vlivem čehokoliv ignorovat hned od začátku! 

Nádraží Kladno Dubí

8.5.2013  Tak jsme společně s kamarády cestovali na oblíbenou horu Milešovku. České dráhy na trase Praha Děčín o víkendech a poslední spoj v pátek nasadily místo starých rychlíků moderní vlakovové soupravy City Elefant. Jen vlak sestávající se ze třech vagonů nestačil zájmu turistů a cykloturistů. Nastupovali jsme v Kralupech nad Vltavou a z Prahy už přijel hodně zaplněn a tak místa k sezení zbylo jen pár cestujících. Jinak vláček prima svezeníSmile. Dál z Lovosic jsme cestovali Regionovou a proti loňskému roku je změna, že v Bořislavi je otevřená čekárna, sice jen na stojačku, ale byli jsme za ní rádi. Při zpátečním sestupu z Hory pršelo a tak jsme byli rádi, že máme střechu nad hlavou.

Beze slov
Beze slov  •  Foto: klana

16.6.2013 Cestovali jsme vlakem z Kladna na hrad Házmburk u Libochovic. Vlaky jeli jako vždy v pohodě, jen rychlík Praha Děčín měl v Lovosicích jen 5 minut zpoždění a osobní vlak, kterým jsme jeli do Libochovic na náš rychlík počkal. Vlaky dobrá úroveň, jen při zpáteční cestě rychlík do Prahy pomalu už kapacitně nestačil, bylo by dobré kdyby k 3 vagonům vozům City Elefant, ve špičce v neděli kdy se vracejí do Prahy studenti na koleje a internáty tyto vlaky posílit a přidat další vagóny. Bohužel jsme se opět setkali s bezohledností některých cestujících, batohy na sedadlech i když je vlak plný a nevhodné chování jednoho cestujícího, který se vlaku pohyboval na kolečkových bruslích. Když jeho chování kritizoval jiný cestující tak ho bruslař provokoval a používal slova, které nemohu publikovat. Slovní potyčka skončila a pán , který se snažil vejlupkovi domluvit usnul. Bruslař toho využil a dojel k němu, zařval na něj ať vstává a ve své hlouposti si nevšimnul ležícího psa. Najel psovi na tlapku a psík bolestí zakňučel.  V ten moment se do něj slovně pustili i další cestující. Tento otrapa už něco pamatoval a měl by mít trochu rozum. Je to hodně smutné jak se někteří, kteří si říkají "lidé" chovají jak zvěř. Zkusme zamyslet nad tím, co je pro jednoho dobré, tak pro druhé dobré není a jedině tolerance k druhým je ta správná cesta. Opět se nám ukázalo, že zázemí vlakových nádraží je k a t a s t r o f á l n í. Viz Fotogalerie, nádraží Libochovice město, zavřené a zazděné původní dveře a lavička na nádraží jen jedna.

Nádraží Praha Bubny

31.8. 2013 Cestoval jsem po delší době s dcerami vlakem z Prahy na Kladno, vlak přijel do Veleslavína coby 4. vagónová souprava a konečnou destiancí této Regionovi byly Kralupy nad Vlatavou. Tak jem mohl před dcerama zamachrovat, že k nám na Kladno Ostrovec jedou jen první vagony a měl jsem opět pravdu. Usadili jsme se ve vlaku a přisedli k mladíkovi a mladší dcerka chtěla sedět sama a já ji pošeptal do ucha, že stejně mladík vystupuje v Hostivicích. Ve stanici Praha Ruzyně přistoupila mladá maminka s asi 4 letou dcerkou. Tato roztomolá holčička se hned vrhla k pejskovi, který cestoval s pohodovou rodinkou. Začala ho hladit po psí hlavičce a vykřikoval na něj" Jak se jmenuješ, já se jmenuju Monička Jahodová" a páničky se hned ptala. zda má pejsek rád ovoce a hlavně jahůdky. Občas psíka dobromyslně poplácala po hlavičce a pes dobrák si nechal líbit menší masáž svého mozku. Když pak rodina s pejskem vystupovala, holčička pohladila všechny členy rodinky a pejsek měl vzorově ulízanou pěšinku. Ve vlaku vyhrávala disko hudba od nějaké omladiny a já jsem dcerám slíbil, že od Hostivic budou hrát Majkla Džeksna(záměrně napsáno pro toho kdo neumí anglicky), a před Kladnem budou hrát KabátySmile. Dcery mi to moc něvěřily, ale cesta nám dobře utekla a docela jsme se nasmály. Kabáty nakonec nehrály, ale mladík skutečně vystoupil v Hostivicích. Někdy ve vlaku zažijete i humorné historky, které většinou při Dopravě vlastním autem nemůžete zažít.

14.9.2013  Cestoval jsem z Prahy na Moravu do Studénky a to novým dopravcem Leo Expres. Cena byla velice přijatelná tam 275 Kč  a  zpět do Prahy dokonce za 256 Kč. Vlak i sedačky velice pohodlné. Podobně jako v Pendolinu si můžete objednat občerstvení ve vlaku. Ceny občerstvení jsou za velice lidové ceny, káva začíná od 15,-Kč bageta za 35,- Kč a voda Rajec 0,75 l za 15,- Kč. a v nabídce jsou samozřejmě další nápoje a pochutiny.

Ve vlaku je WI FI připojení na internet a na informačních obrazovkách vidíte polohu vlaku a jakou rychlostí vlak jede. Max rychlost vlaku je 150 km/h a to je velice pěkné. Myslím, že Leo Expres udělal dobrý tah, že vlak zastavuje ve stanici Studénka. Konkurenční Pendolino od ČD touto stanicí jen projíždí.

Fantova kavárna na Hlavním nádraží

8.10.2014 nedávno jsem cestoval jako vždy z Kladna za tatíkem do Prahy vlakem, byl jsem unavený a  ve vlaku jsem usnul, naštěstí jsem se probudil včas a vystoupil jsem na nádraží v Praze Veleslavíně. Sedím si to v klidu u tatíka u kafe a najednou jsme zjistil, " já nechal ve vlaku baťoh". Tak jsem zavolal na informační linku ČD,přepojili mne na Masaryčku a pak na Kladno a baťoh byl na Kladně ve ztrátách a nálezech, tímto děkuji pracovníkům Českých drah, za profesionální přístup. Další den jsem si svůj baťoh na Kladně vyzvedl - děkuji !

Opravená střecha na Masaryčce

18.7. 2015  začátkem července jsem cestoval vlakem z Prahy do Třeboně a poté z Třeboně do Sušice a potom zpět do Prahy, ve vlacích jsem strávil asi 600 km a žádný problém jsem nazažil . Jízdenky na vlak jsem si kupoval přes internet  a platil pomocí Paysecu, využil jsem peníze co jsme dostal od Turistiky, takže jsem cestoval zadarmoSmile. Jízdenky jsem si vytisknul (Foto ve foogalerii rady) na tiskárně a pak si je průvodčí načetli do svého přístroje. E-shop Českých drah jsem pochopil asi po ročním zkoumání ! Jenom si dejte pozor při zadání kam cestujete, automat Vám přidělí trasu kudy jede vlak a snad můžete změnit v e-jízdence Přes co cestujete. Já jsem jel ze Sušice do Prahy přes Plzeň a na jízdence jsem měl napsáno přes Písek a Březnici. Průvodčí mi problémy nedělali a v pokladně v Plzni mi řekli, že je důležitá vzdálenost v kilometrech. Všude na železnici se staví ve velkém a některá nádraží byla už na úrovni, Veselí nad Lužnicí a Plzeň. Z Plzně jsem jel rychlíkem vyšší kvality, místa po čtyřech a vagóny byly klimatizované.

28.12.2019
Tak po dlouhé a dlouhé době opět jedu vlakem z Kladna Prahy, na trati 120 už máme nového dopravce na rychlíkové spoje do Rakovníka, spol. Arriva. Ostatní osobní a spěšné spoje zajišťují České dráhy. Při odbavení ve vlaku jsem zjistil, že in kartu už mám propadlou a že ČD zrušili zpáteční jízdenku ...?? 

 

 

Poslední aktualizace: 30.12.2019
Autor: klana
Kvalita příspěvku:    
Hodnotit kvalitu příspěvku
Sdílet s přáteli
Byl jsem zde!
Zapamatovat

Svět