Loading...
Rady a tipy • Jídlo a ubytování
Výsledky analýz Svazu obchodu a cestovního ruchu ČR a výzkumné agentury NIQ konstatují, že do českých obchodů se vrací obezřetný optimismus. Zákazníci začínají více utrácet a jsou ochotni si připlatit i za kvalitu. Prozíraví výrobci potravin by tedy měli zpozornět a své potenciální zákazníky zaujmout právě zvýrazněním vyšší kvality svých výrobků ve srovnání s konkurencí. Vynikající chuť potraviny se tak stává tím nejdůležitějším synonymem její kvality, kterou spotřebitel nejvíce ocení při nákupu Značky ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA jsou pak těmi, které zprostředkují informaci o skvělé chuti dané potraviny zákazníkům. U loga České nebo Dětské chuťovky totiž nemusí kupující studovat s lupou u regálu složení výrobku, které mu o chuti prakticky nic neřekne, .le na první pohled vidí, že daný produkt obstál v senzorickém hodnocení u náročné, na slovo vzaté odborné poroty a svým způsobem ještě náročnější dětské poroty. Ta je ostatně unikátním fenoménem i v celosvětovém měřítku – není známo, že by podobná existovala jinde v rámci potravinářských soutěží.
Cíl se nemění
Každoroční soutěž o označení ČESKÁ CHUŤOVKA a DĚTSKÁ CHUŤOVKA má od svého založení před 16 lety stále stejný, neměnný cíl – motivovat výrobce k co nejvyšší kvalitě a tím i co nejlepší chuti potravin, a zákazníky k tomu, aby tyto poctivé výrobky na trhu vyhledávali. Historie soutěže jednoznačně dokládá, že se jí toto předsevzetí, dané jí do vínku nezávislými potravinářskými odborníky, kteří trvale, důkladně dbají na její nezávislost a odborný respekt, daří naplňovat. Je mimořádně potěšující, že kvalita není c Česku popelkou, vždyť za předchozích 15 let se značkou Česká chuťovka může pyšnit již 1656 výrobků od 223 firem a značkou Dětská chuťovka celkem 258 potravin od 102 českých výrobců.
Významná podpora a spolehlivá odbornost
Od roku 2017 poskytuje soutěži aktivní záštitu Stálá komise Senátu parlamentu ČR pro rozvoj venkova, která tak deklaruje svůj zájem o všestrannou podporu českých potravin. I letos, na tiskové konferenci před uzávěrkou soutěže na půdě Senátu vyjádřil pokračující stabilní podporu projektu Česká chuťovka předseda této komise senátor Jiří Vosecký. Záštitu soutěži letos poskytl tradičně také ministr zemědělství Marek Výborný a rovněž prezident Agrární komory Jan Doležal a prezident Svazu obchodu a cestovního ruchu Tomáš Prouza. Odbornou úroveň a prestiž soutěže pak podtrhuje dlouholetá odborná garance renomované Vysoké školy chemicko-technologické v Praze společně s VOŠ, Gymnáziem, SPŠ a SOŠ PODSKALSKÁ, kde budou na podzim opět probíhat i veškerá hodnocení přihlášených výrobků. Odbornými patrony soutěže jsou rektor VŠCHT prof. Ing. Milan Pospíšil, CSc. a děkan Fakulty potravinářské a biochemické technologie VŠCHT doc. Ing. Aleš Rajchl, Ph.D.
Uzávěrka přihlášek do letošní soutěže je 12. září. Slavnostní předávání ocenění se uskuteční 24. října v Národním zemědělském muzeu v Praze na Letné. Přítomní novináři i letos na základě vlastní ochutnávky předají tři ocenění „Cena novinářů – Česká chuťovka 2024“. V pořadí již čtrnáctá výrazná osobnost českého potravinářství bude slavnostně poctěna titulem „Rytíř české chuti“. Spoluorganizátorem slavnostního předávání ocenění je Česká cesta – Via Bohemica, z.s. Přihlášku i pravidla soutěže, jakož i seznam historicky všech úspěšných výrobců a oceněných potravin lze nalézt na www.ceskachutovka.cz . Soutěž je možné sledovat i na Facebooku, kde jsou průběžně uveřejňovány informace a novinky od držitelů ocenění.
Významnými partnery soutěže jsou mj. opět Národní zemědělské muzeum a Český porcelán Dubí, který i letos potěší nové držitele České a Dětské chuťovky vkusnými porcelánovými závěsnými plaketami s logem soutěže. Hlavními mediálními partnery soutěže jsou vydavatelství AGRAL, vydavatelství RIX a Regionální televize CZ, partnerem Dětské chuťovky pak je tradičně Dětská tisková agentura.
Věřme, že se letos podaří českým potravinářům přetavit onen zvýšený zákaznický optimismus i do svých hospodářských výsledků a že svůj zasloužený kousek radosti si budou moci ti nejlepší z nich opět společně vychutnat na podzimním předávání ČESKÝCH a DĚTSKÝCH CHUŤOVEK 2024 v Národním zemědělském muzeu! Pro nás spotřebitele to znamená snadnější orientaci při nákupech i při přípravách zásob na cesty – ať už po vlasti, či do blízkého zahraničí…
Miroslav Navara/TZ