Loading...
Trasy • Cyklotrasa • Velká náročnost
Začátek cyklotrasy | Asfalt | 0,0 km | ||
Odbočka na hlavní silnici s provozem automobilů | Asfalt | 0,5 km | ||
Odbočka vlevo na méně frekventovanou silnici | 2,1 km | |||
..mírné, ale pozvolna zvětšující se stoupání... | ||||
Sedlo Vrmac 230m/n.m | Asfalt | 7,2 km | ||
..menší obchůdek.. | ||||
Stoupání nejprve po sfaltové, dále kamenité lesní silničce | Asfalt | 7,3 km | ||
Opuštěná vojenská pevnost a kasárny | Šotolina | 11,0 km | ||
z doby Rakouska-Uherska | ||||
Výhledy na Kotorský záliv a město Kotor | 12,4 km | |||
kamenitá silnička | ||||
Vrch Sv.Ilija 733m/n.m | 15,6 km | |||
..cestou k vrcholu jsou pozůstatky rakouského zařízení na zachytávání dešťové vody.. | ||||
Dlouhý a místy nebezpečný sjezd po vrstevnicích | 16,4 km | |||
..lesní stezka s plochými a hladkými kameny, na kole bez odpružení alespoň přední vidlice dost "drsné"..., nebo pomalé a dlouhé.. | ||||
Pozor, vjezd na frekventovanou silnici | Asfalt | 24,8 km | ||
Konec cyklotrasy | Asfalt | 27,8 km |
Pro milovníky adrenalinu a horského terénu je připravena horská trasa Sv.Ilija 735m/n.m. Když pomineme lehký rozjezd na začátku, tak budeme stále stoupat a cestou se stále více potýkat s horšící se kvalitou terénu. Kdo by se těšil na relativní rovinu po hřebeni, tak právě špatný terén tuto krásnou představu nechá dokonale rozplynout. To ovšem neznamená, že je trasa nesjízdná. Právě naopak, prověří kvality a připravenost každého horského cykloturisty a nechá jej sáhnout tzv.na dno. Tempo si samozřejmě každý určuje sám a tedy i hloubku adrenalinového zážitku (naštěstí). Na druhou stranu odměnou jsou na vrcholu trasy alespoň výhledy na celý Kotorský záliv a část Hercegnovského zálivu. Také pozůstatky na působení rakouských vojenských posádek jsou na této trase více než patrné. Vyplatí se vzít foťák a udělat pár snímků, alespoň tak člověk využije odpočinkový čas na této vyloženě sportovní horské cyklotrase.
Stejně jako další cyklotrasy v oblasti Boky Kotorské není tato trasa v terénu značena.