Cyklovýlet nad i podél Labe a v jeho okolí.
Trasy • Cyklotrasa • Střední náročnost
Začátek trasy | Asfalt | 0,0 km | ||
Začátek cyklovýletu v mém bydlišti v obci Velemín. | ||||
Bílý Újezd | Asfalt | 1,0 km | ||
V této vsi se nachází historická památka v podobě středověké tvrze, pro veřejnost ovšem nepřístupná, je to soukromý majetek. | ||||
Hrušovka | Asfalt | 2,2 km | ||
Zde stojí cca 400 let stará roubená chalupa, chalupa podobného typu se nachází ještě v nedaleké obci Žim. | ||||
u vsi Kletečná | Asfalt | 3,7 km | ||
Vrcholový bod tohoto cyklovýletu, nachází se zde pomník, který byl postaven na památku zrušení roboty zdejšího obyvatelstva. | ||||
Železniční zastávka Radejčín | Asfalt | 6,0 km | ||
Skvělý výchozí bod pro výlety jak pěší, tak i cyklistické. | ||||
Začátek objízdné trasy. | Šotolina | 6,0 km | ||
Kvůli stavbě dálnice v době mého výletu byla uzavřena silnice do Dubic/Dubiček, musel jsem tedy zvolit objízdnou trasu vedoucí blízko Radejčínské rozhledny. Omlouvám se zároveň za ne úplně přesné trasování objížďky, na této mapě není ještě stavba D8 vyznačena. Děkuji za pochopení. | ||||
Návrat na silnici směr Dubice/Dubičky. | Asfalt | 6,8 km | ||
Dubice | 8,2 km | |||
Vyhlídka v Dubičkách. | Asfalt | 9,0 km | ||
Zde jsem si udělal takovou malou zajížďku, abych se podíval na krásu Labského údolí, nebo taktéž zvanou Porta Bohemicu. Výhledy ale kvůli mlze nebyly nic moc. Ta mlha ale i tak byla impozantní, sami můžete ohodnotit ve fotogalerii tohoto článku. | ||||
Stebno | Asfalt | 12,2 km | ||
Mezi významnější památky této obce se řadí kostel svatého Šimona a Judy z roku 1692. | ||||
Milbohov | Asfalt | 13,3 km | ||
Hostovice | Asfalt | 15,8 km | ||
Místní část města Ústí nad Labem. Zde jsem odbočil ze silnice a dále se držel cyklotrasy směr Větruše. | ||||
Rozcestí u kříže | Asfalt | 16,2 km | ||
Hezky vyvedený kříž s Ježíšem Kristem. | ||||
Přechod z asfaltu na různorodý povrch. | 16,8 km | |||
Betonové panely, šotolina atd. | ||||
Nechtěné vybočení z cyklotrasy. | Asfalt | 17,7 km | ||
Zde jsem omylem sjel z cyklotrasy a vzal to po cestě značenou červenou turistickou značkou. | ||||
Rozhledna a hotel Větruše | Asfalt | 18,4 km | ||
Větruše je původní zámeček, můžete zde vylézt na věž a pokochat se výhledy na město Ústí nad Labem. Obdobné výhledy ale zažijete i z vyhlídkové plošiny u zámečku. Je odtud vidět velká část města Ústí nad Labem- hlavní železniční stanice, železniční most do místní části Střekov, most Edvarda Beneše, Mariánský most, či dominanta Ústí nad Labem- Mariánská skála. | ||||
Most Edvarda Beneše | Asfalt | 20,0 km | ||
Napojení na cyklotrasu č.2. | Asfalt | 20,2 km | ||
Tato cyklotrasa vede z Děčína do Litoměřic, dále na Doksany. Jedná se o mezinárodní cyklotrasu, kterou se dostaneme až do Německa. | ||||
Střekov | Asfalt | 21,1 km | ||
Místní část města Ústí nad Labem. | ||||
Masarykovo zdymadlo | 22,6 km | |||
Tato unikátní stavba byla vybudována v letech 1924 až 1936 a byla postavena z důvodu, aby se dala řeka Labe trvale splavovat, v těchto místech se totiž dříve nacházeli peřeje, které v některých obdobích plavbu znemožňovali. Nad Masarykovým zdymadlem se tyčí středověký strážný hrad Střekov. | ||||
Sebuzín | Asfalt | 29,5 km | ||
Církvice | Asfalt | 31,4 km | ||
Místní část obce Sebuzín. | ||||
Libochovany | Asfalt | 34,4 km | ||
V této obci se nachází impozantní kostel Narození Panny Marie. byl vystavěn v pseudogotickém slohu. Jeho současná podoba pochází z roku 1895. | ||||
Přívoz | 38,5 km | |||
Přívoz přes řeku Labe z Velkých do Malých Žernosek. | ||||
Velké Žernoseky | Asfalt | 38,6 km | ||
Obec známá zejména, co se týče vinařství. | ||||
Žalhostice | Asfalt | 41,6 km | ||
Pro železniční fandy se v této obci nachází dvoje mechanické závory na železniční trati z Lovosic do Litoměřic. | ||||
Most generála Chábery. | Asfalt | 43,3 km | ||
Most byl vystavěn kvůli dostupnosti obou břehů Labe při povodních. | ||||
Lovosice | Asfalt | 49,5 km | ||
Toto město je známé hlavně kvůli chemickému průmyslu. Významnější památky města- Kostel svatého Václava, zámek, v kterém se dnes nachází učiliště. | ||||
Malé Žernoseky | Asfalt | 51,8 km | ||
Rozcestí Opárenské údolí | Šotolina | 53,8 km | ||
Odtud se dostaneme do Malých Žernosek, na Lovoš, nebo taktéž do Velemína a Chotiměře. | ||||
Černý (Černodolský) mlýn | Šotolina | 55,1 km | ||
Nachází se tu rozcestí, od kterého se dostaneme i do vsi Opárno. | ||||
Konrádův mlýn | Šotolina | 55,8 km | ||
Taktéž zvaný Opárenský mlýn. Odtud se lze dostat do Velemína, Chotiměře, na Opárenský hrádek a do Malých Žernosek. | ||||
Konec trasy | Šotolina | 58,3 km | ||
A už jsem dorazil domů zpět do Velemína =) |
Jedná se o středně náročnou trasu, nejvíce mi dal zabrat úsek s dlouhým stoupáním z Hrušovky až na Kletečnou. Z Kletečné dál až do Dubiček je až na pár výjimek pouze klesaní.
Z Dubiček dále je trasa až k zámečku Větruše velmi vlnitá- chvíli do kopce, potom z kopce a takto to pokračuje skoro až k Větruši, kousek před ní nás čeká delší klesání, místy docela prudké, takže velká opatrnost je na místě.
Dále jsem zvolil rychlí průjezd centrem Ústí nad Labem, přejel jsem most Edvarda Beneše a na pravém břehu řeky Labe jsem se napojil na cyklostezku číslo 2 vedoucí z Děčína do Litoměřic. Cyklostezka není vůbec náročná, až na pár menších stoupání vede pořád po rovině, takže je ideální i pro rodiny s dětmi. Cyklostezka vede skoro celou dobu podél řeky Labe, projížďka po ní je velmi příjemná a jak už jsem se zmínil, není nějak náročná.
Podél Labe jsem dojel až na kraj Litoměřic. Ve Velkých Žernosekách jsem ale Cyklostezku opustil, abych se mohl dostat na most generála Chábery u Litoměřic. Tento most jsem přejel a odtud jsem přes Lovosice, Malé Žernoseky a Opárenským údolím dojel zpět domů do Velemína.
Závěrem, projížďka na kole to byla velmi hezká, jen výhledy kvůli mlze byly zejména po ránu omezené. Opět jsem si vylepšil kondičku a už můžu pomalu plánovat cestu do Mladé Boleslavi.
Využít lze také alternativní způsob Dopravy po Českém středohoří a Podřipsku:
Cyklobus i pro pěší do Českého středohoří