Luž - ŽST Jedlová - přes Horní Svělou - Ledovou jeskyni/ Lužické hory

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 Luž - chata Luž 0,0 km

Z vrcholu se vydáme po červené dolů, klesání je plné zatáček  a cesta dosti kamenitá. Po chvíli se před námi objeví rozcestník Odbočka na Luž. Vydáme se dále po červené směrem Horní Světlá a po chvíli se před námi objeví chata Luž, kde je též rozcestník, a můžeme se zde občerstvit

číslo 2 Chata Luž přes Horn Světlou k rozcestníku Naděje 0,5 km

Od chaty pokračujeme dolů, značka vede při vozovce, různě s klikatí a po chvíli už vidíme první krásné chaty Horní světlé. Projdeme  mezi chatami a na konci vesnice je rozcestník. Pokračujeme dále po červené při vozovce, po levé straně je krásný výhled na Hvozd(749 m.n.m) a také je vidět Ještěd. Za zatáčkou se značka stáčí vlevo dolů do lesa a čeká nás delší klesání. Cca po 700 m přejdeme most nad  potokem a dojdeme k lesní asfaltce, tady už také stojí rozcestník Naděje

číslo 3 rozcestník Naděje - rozcestník Pod Suchým Vrchem 2,7 km

. Od něj se můžete vydat doleva a objevit vodní nádrž Naději. My pokračujeme doprava po cestě nahoru a a cca po 500m je tu další rozcestník, který nám nabídne odbočku k Ledové jeskyni, výstup rozhodně stojí za to. Vrátíme se zpět na cestu a pokračujeme dále po červené až k nedalekému rozcestníku Pod suchým vrchem

číslo 4 Pod Suchým vrchem přes rozcestí U Jána(Sirný pramen) ke Stožeckému sedlu 3,7 km

tady se od červené značky odkloníme a pokračujeme dále po žluté. Stále lesem po lesní cestě , cca po 300 m se odpojíme od cesty, značka nás zavádí do lesa, kde se různě klikatí a po stoupání nás pomalu táhlým klesáním vede k silnici a rozcestníku U Jána. Zde je také odpočívadlo, a cca 300 m po směru silnici k Horní Světlé také po levé straně odbočka k Sirnému prameni.Od rozcesníku pokračujeme rovně nahoru mírným stoupáním, u kterého zhruba 1km zůstaneme, stoupání po té přechází v rovinku a takto pokračujeme po lesní cestě až k rozcestníku Stožecké sedlo.

číslo 5 Od Stožeckého sedla k rozcestí se zelenou značkou 6,9 km

Dojdeme k vozovce a po pravé straně se nabízí pohled na Jedlovou horu. Přejdeme vozovku a jdeme cca 300 metrů při ní , po té nás modrá značka zavádí do lesa, pokračujeme po lesní cestě, a po chvíli modrou opustíme a vydáme se vpravo po zelené značce,

číslo 6 Po zelené přes Jelení skálu až k ŽST Jedlová 7,8 km

odsud zhruba po 1 km narazíme na rozcestník Jelení skála, kde se nabízí odbočka a výstup opět stojí za to.Vrátíme se k rozcestníku a pokračujeme po zelené dále, po chvíli nás zavádí značka svahem dolů, cesta je opravdu krkolomná a nabízí velmi málo prostoru. Po jejím absolvování se napojíme na opět na lesní cestu, kde se schází červená, žlutá i zelená značka dohromady., V zatáčce se z cesty odkloníme a čeká nás ještě jedno klesání po lesní pěšině dole na nás čeká poslední rozcestník a budova železniční stanice Jedlová.

číslo 7 ŽST Jedlová 9,3 km

odsud můžeme odjet vlakem směr Děčín, Česká Lípa či Rumburk, nebo se vydat na Jedlovou horu, či Tolštejn a nedalekou Křížovou cestu v Jiřetíně pod Jedlovou

Další trasa Lužickými horami, tentokrát z jejího vrcholu Luže až k železniční stanici Jedlová. Výhledy na okolní vrchy se nenabízí jen ze samotné Luže ale i při procházení trasy samotné.Od Horní Světlé je nádherně vidět Hvozd či Ještěd. Po trase též můžeme vidět vodní nádrž Naději, přírodní památku – Ledová jeskyně, či Sirný pramen.

Poslední aktualizace: 6.4.2010
Luž - ŽST Jedlová - přes Horní Svělou - Ledovou jeskyni/ Lužické hory na mapě
Autor: Salwin

Příspěvky z okolí Luž - ŽST Jedlová - přes Horní Svělou - Ledovou jeskyni/ Lužické hory

Luž
Výrazná znělcová hora (793 m), ležící asi 1,5 km severně od Hor…
Co nám může být větší výzvou než nejvyšší vrchol Lužických hor se…
Neděle 25. 6. 2023 V klidu a v pohodě jsme spali do 9 hodin. K rá…
Z parkoviště v Lesném, u turistického rozcestí, vyrazíme po červené značce…
Ráno na Myslivnách pod horou Luž, nad námi již žádná duha není. J…
Jedeme autem z Mělníka do Lužických hor do obce Horní Světlá, na krátkou…
Brazilka je mokřinová louka, ležící asi 1,5 km severně od Dol…
Malá rekreační osada na jihovýchodním úpatí Luže je…
Téměř na hranicích s Německem se v Lužických horách nachází skalní útvary,…
Vesnice Horní Světlá spadá správně pod obec Mařenice v Lužických horá…