Lužické hory - údolí Černého potoka

Trasy Pěší trasa Malá náročnost

číslo 1 stanice ČD Mlýny Asfalt 0,0 km
číslo 2 odbočka na místní komunikaci Šotolina 1,0 km
  přes přejezd a řeku Kamenici do lesa
číslo 3 přechod na okruh místního značení Šotolina 2,7 km
číslo 8 připojení žluté TZ Asfalt 7,1 km
číslo 9 odbočka k restauraci Asfalt 7,2 km
číslo 10 konec trasy Asfalt 7,6 km

Trasa začíná před staniční budovou stanice Mlýny.Na hlavní silnici se vydáme doleva a pokračujeme vesnicí k železničnímu přejezdu.Odbočíme na místní silničku a přejdeme řeku Kamenici.Mírným stoupáním po lesní cestě dorazíme na vrchol hřebenu nad obcí Prysk.Otevře se nám krásný výhled.

Napojíme se na červený okruh místního značení(pozor na orientaci jdeme v protisměru okruhu) a sestupujeme k dalšímu rozcestníku místního značení "U rybníčku".Vydáme se doleva a krátkým prudkým stoupáním zdoláme úbočí Tetřevího vrchu.

U dalšího rozcestníku se orientujeme a pokračujeme po žluté TZ společně s místním značením.Vrstevnicová cesta nás dovede bukovým lesem až na louky a zde na dubu je umístěn improvizovaný rozcestník.My se vydáme po neznačené cestě dolů do údolí Černého potoka.

Sestupujeme místy prudkým spádem až k údolní cestě.Zde se napojíme na zelenou TZ a pokračujeme podél meandrujícího Černého potoka pohodovou lesní cestou.

Posléze se objevují první domky obce Mlýny a my po místní komunikaci dojdeme opět ke staniční budově stanice Mlýny.

Celková délka trasy je 7 km.I když využívá neznačených cest orientace není složitá a najdeme ji na mapě KČT š. 13 a 14 České Švýcarsko a Šluknovsko,Lužické hory.

Použití VHD se u této trasy přímo nabízí,protože počátek i konec trasy je u stanice Mlýny na trati ČD 081 linka U8.

Občersvení na trase je možné poblíž výchozího/konečného bodu trasy v místní restauraci v obci Mlýny.Na trase jsou umístěny dvě lavičky,kde můžeme posvačit z vlastních zásob.

Poslední aktualizace: 1.11.2015
Lužické hory - údolí Černého potoka na mapě
Autor: Diego

Příspěvky z okolí Lužické hory - údolí Černého potoka

Mlýny
Mlýny jsou převážně rekreační ves, malebně rozložená v zalesněném…
Vyrazíme na nenáročný výlet na rozhlednu Vlčí Hora,na p…
Nevelký potok, pramenící na louce u Křížového buku, teče k jihu romantickým zalesněným údolím a na okraji Mlýnů ústí do Kamenice. Asi…
Střední vrch (593 m) je výrazný čedičový kopec, ležící asi 1 km…
Rekreační obec se sklářskou tradicí, ležící na horním toku říčky Kamenice,…
Naše trasa začíná na zastávce ČD Kytlice.Pokračujeme…
Na skalním ostrohu se dochovaly sporé zříceniny hradu Fredevaldu, který z…
Prysk je protáhlá, převážně rekreační ves, ležící v údolí Pryského…
Horské sedlo U Křížového buku (537 m) s lučinatou světlinou a…
Podmanivá podzimní nálada Lužických hor je jedním z hlavních cílů této…