Šumavou III (Medvědí stezkou z Nové Pece na Černý Kříž)

číslo 1 Žst. Nová Pec Asfalt 0,0 km
číslo 8 Ohyb trasy u potoka Hučinka 10,4 km
číslo 9 Ohyb trasy pod vrcholem Vrchoviště 11,8 km
číslo 10 Žst. Černý Kříž 13,5 km

Středně náročná tůra (15 km) šumavskými lesy se zajímavými skalními útvary, vyhlídkou v nejvyšším bodě - na Perníku, Jelením jezírkem - retenční nádrží Schwarzenberského plavebního kanálu, osadou Jelení a památníkem posledního šumavského medvěda. My jsme zvolili náročnější postup z Nové Pece. Od nádraží vede trasa nejdříve po asfaltové silničce. Auta tu ale nepotkáte, zato je potřeba dávat pozor na cyklisty a bruslaře, protože tu vede jedna z nejoblíbenějších cyklostezek - má kvalitní povrch a je bez náročných výškových převýšení. Toto převýšení však čeká na turisty, kteří odbočí u žel. stanice Ovesná a po žluté značce šplhají vzhůru. Stezka vede kolem skalisek se zajímavými názvy: Skalní vyhlídka, Perníková skála, Soutěska lapků, Skalní kaple, Viklan, Kamenná kráska, Obří kostky až na Perník (1049 m). Po jejich prohlídce a rozhledu z Perníku sestoupíme k Jelenímu jezírku, které tmavou vodou dává tušit blízkost rašelinišť. Následuje opět mírný sestup do osady Jelení. Zde se můžeme občersvit, prohlédnout si dolní portál vodního tunelu a navštívit muzeum plavebního kanálu. Kdo chce cestu ukončit, může použít ke zpáteční cestě autobus. Ostatní půjdou po žluté lesem kolem památníku posledního zastřeleného medvěda na Šumavě na žel. stanici Černý Kříž. Odsud je možnost jet vlakem přes Stožec do Nového Údolí nebo, jako my, se vydat zpět do Nové Pece.

Výchozí bod trasy pohodlně dostupný autem, autobusem, vlakem. Spojení Jelení vrchy a Nová Pec zajišťuje tzv. fialová linka plzeňského ČSAD pouze v době letních prázdnin a na trase Černý Kříž - Nová Pec jezdí vlaky v cca dvouhodinových intervalech.

Občerstvení v Nové Peci, na Jeleních vrších a v Černém Kříži.

Turistická známka Schwarzenberský plavební kanál v Jelení bez problému.

Poslední aktualizace: 3.3.2010
Šumavou III (Medvědí stezkou z Nové Pece na Černý Kříž) na mapě
Autor: maska

Příspěvky z okolí Šumavou III (Medvědí stezkou z Nové Pece na Černý Kříž)

Nová Pec - rozcestí
400 m od nádraží v Nové Peci vpravo za kolejemi se nachází rozcestník výc…
Malé šumavské městečko Nová Pec je známým letoviskem a výchozím místem mn…
Šestidenní přechod Šumavy z Nové Pece do Hojsovy Stráže. Přespání na nouzových nocovištích. Nová Pec-Plešné jezero-Plechý…
Autem se přesuneme z okolí Lipna do Nové pece a odtud do cíle a na parkoviště do Jelení (799 m.n.m.). Odtud se vydáme po zelené…
Vážení přátelé turistiky i Turistiky, rád vás pozvu na výlet, ke kterému vám postačí jen jediná barva značky. Žlutá. Ta, vás provede…
V posledním prázdninové týdnu jsme se vydali poznávat…
Při našem pobytu na Šumavě jsme samozřejmě měli s sebou i horská kola,…
V obci Želnava, která je situována do malebného prostředí v …
Sobota 4. 7. 2020 Večer jsme typovali, že…
Pondělí 15. 5. 2023 V noci bylo nepatrně chladněji, teplota v aut…
Výlet na kolech na Třístoličník jsme se tentokrát rozhodli absolv…
Poslední říjnový víkend se opravdu vydařil. Výborná parta,  kouzelná Šumava. Podnikli jsme několik výletů a jedním z nich byla…
Poslední říjnový víkend bylo nádherné počasí a tak jsme se vypravili na…
Opět jsme si chtěli užít zdolání Třístoličníku na kolech. Tentokrát jsme si vybrali trasu přes Nové Údolí a Haidmühle. Z naší základny Na Klápě nad Novou Pecí vyrážíme po…
Medvědí stezka zcela jistě patří mezi nejhezčí a nejzajímavější cesty na…
Akvadukt na Schwarzenberském kanálu
Schwarzenberský plavební kanál, který je asi nejzajímavější technickou…
Lipenská přehrada je největší vodní plochou v ČR.Vodní dílo bylo…
Na Třístoličníku jsme byli již několikrát. Je to hora,…
Na Občerstvení Říjiště narazíme v nadmořské výšce 885 metrů. Jedná se o př…
Původně osada založená dřevaři při Schwarzenberském plavebním kanále…