Loading...
Trasy • Pěší trasa • Malá náročnost
Blansko, nádraží | Asfalt | 0,0 km | ||
Ježkův most | Asfalt | 0,9 km | ||
Legionář | Asfalt | 1,0 km | ||
Vlaková zastávka Blansko-město | Asfalt | 1,2 km |
Když se na trati z Brna do České Třebové začátkem 20. století budovaly novodobé vlakové stanice s výstavbou nádražních objektů, byla pro Blansko rychlíková stanice zvolena na jižním okraji tehdejší zástavby, odkud začínalo hluboké údolí říčky Punkvy k tehdy nově objeveným Punkevním jeskyním a k propasti Macoše. V této době a mnoho let potom byl proto název stanice Blansko-Macocha. Blíže k centru města pak vznikla zastávka Blansko-město. U rychlíkové stanice bylo postaveno i autobusové nádraží, odkud autobusy rozvážely turisty po atraktivních místech Moravského krasu. Při budování turistických tras na Blanensku začátkem padesátých let minulého století však jako výchozí místo byla zvolena zastávka v centru města. Tou zůstala i do dnešních dnů. Začátkem našeho století zdejší radní v rámci postupné realizace cyklotrasy údolím Svitavy se rozhodli propojit obě nádraží vycházkovým chodníkem. Na straně města se začalo prodloužením chodníku v parku u sochy legionáře dále po vodě při břehu řeky a další pokračování směřovalo příbřežními loukami za areálem budov nákupních center a zahrádek. Jeho závěrečná část pak byla dokončena spolu s rekonstrukcí a rozšířením autobusového nádraží. Po tomto novém promenádním chodníku jsem navrhl i krátkou vycházkovou trasu „od vlaku k vlaku“.
Protože v úseku mezi stanicemi rozděluje řeka Svitava zdejší okresní město na pravobřežní Staré Blansko a levobřežní novější a nové části města, nazval jsem tuto část řeky "blanenskou".
Z důvodu stavebních prací na přemostění železnice a řeky novým silničním mostem mezi Starým Blanskem a novou čásí města bude trasa chodníku v období jara a léta 2022 nepřístupná.
Práce se protáhnou asi až do konce roku 2022. Most to však bude impozantní.
Od ledna 2023 je cesta opět průchodná.