Výstup na Piz Boe.

Trasy Pěší trasa Velká náročnost

Na poslední den našeho pobytu v italských Dolomitech jsme si nechali další lahůdku - zdolání vrcholu Piz Boe. Autem jsme vyjeli na parkoviště na Passo Pordoi. Protože na odpoledne hlásili výrazné zhoršení počasí /déštˇa vítr/, tak jsme se rozhodli první úsek na Sass Pordoi absolvovat lanovkou. Někteří z nás žbrblali, ale teprve pozdě odpoledne jsme toto rozhodnutí docenili....crying. Na hoře jsme lanovkou za pár minut, počasí je krásné a tak se kocháme a fotíme. Pak pokračujeme kolem sněhových polí k chatě Forcella Pordoi. Tady obdivujeme sněhový tunel, tím budeme sestupovat. Vyrážíme po stezce 627, cesta vede zatím pohodlně po rovině. V dáli před námi už se bělá sněhové pole. Ale i tady to jde vcelku dobře, cestička je vyšlapaná. Cesta začíná stoupat a počasí se zhoršuje. Fouká silný vítr a my šlapeme sutí, pak přichází kratší úsek, který je zajišten lany. Po dalším půlhodině procházíme kolem helioportu, který je těsně pod vrcholem. A jsme na tu... Krásné výhledy umocňuje oblačnost, která se rychle blíží. Jdeme se občerstvit do chaty a již začínají padat první kapky deště. V chatě je příjemně, ale čeká nás sestup a počasí se nezlepšuje, tak se neradi zvedáme sad. Ještě vrcholové foto a začínáme sestupovat. Okolní Hory se vlivem blížící se oblačnosti dramaticky změnily, ale stále jsou tajemně krásné. Cestou zpět stále poprchává a těsně před chatou Forcella Pordoi začíná silný déštˇ. Někteří pokračují v sestupu, několik se nás však schovává v chatě. Asi po půl hodině se mraky začínají trhat a déšt´ustává. Vyrážíme sněhovým tunelem dolů do průsmyku. Cesta vede v suti a po předchozím dešti klouže. Je proto nutné dávat pozor na každý krok. A proto i foťák zůstává v batohu. Asi po čtyřiceti minutách se suchý dostávám před restauraci, kde mě čeká na kost promoklý zbytek skupiny. U výborné kávy čekáme na ostatní a pak za deště nasedáme do auta a odjíždíme. Dolomity nám dnes ukázaly tu méně vlídnou tvář, ale o to větší to byl zážitek Surprise.

Poslední aktualizace: 16.4.2014
Výstup na Piz Boe. na mapě
Autor: Zdenek7

Příspěvky z okolí Výstup na Piz Boe.

Sedlo Pordoi
 Jeden ze čtyř nejvýše položených průsmyků v Dolomitech. Prochází přes něj…
Sedlo Pordoi /2239 m/ odděluje skalní skupinu Sella a hřeben Belvedere. Je…
V blízkosti Sedla Pordoi stojí Ossarium, společný hrob padlým německým…
Itálie – Dolomity (4): Ze sedla Pordoi za výhledem na Marmoladu …
Je 18. 9. 1991 a naším dnešným výletom v Dolomitoch je výstup …
Piz Boe je dominantou skalní skupiny Sella a je jednou z nejsnáze…
 Cesta autem z Prahy do Val di Fassa trvá kolem 8 hodin…
Sedlo Sella  spojuje údolí Val Gardina a Val di Fassa a odděluje skupinu Sella a skupinu Langkofel. Prochází tudy silnice z Canazei…
Mapa lyžařských středisek v Itálii…
Silnice vedoucí z Canazei do Alleghe přechází přes horské sedlo Fedaia,…