Výstup na Piz Boe /3152 m/.

Piz Boe je dominantou skalní skupiny Sella a je jednou z nejsnáze dostupných dolomitských třítisícovek. Nejčastějším výchozím bodem je Sedlo Pordoi /2242 m/. Výstup lze zkrátit a zjednodušit použitím lanovky na jeden z vrcholů skupiny Sella na Sass Pordoi /2950 m/. Za 4 minuty jste ze sedla na vrcholu Sass Pordoi. Odkud se krátkým sestupem dostanete k chatě Forci Pordoi /2848 m/.

My jsme zvolili tu těžší variantu a po cestě č.627 jsme začali stoupat k chatě Forci Pordoi. Výstup je celkem náročný, stoupá se v drobné suti, která stále ujíždí pod nohama. Závěrečná část se často prochází ještě ve sněhu a je zajištěna ocelovým lanem. Výstup k chatě nám trval 1,5 hodiny. Po zaslouženém občerstvení u chaty jsme pokračovali pěknou a pohodlnou cestou po náhorní plošině nad kterou ční vrchol Piz Boe. Přes sněhové pole jsme došli pod závěrečný strmý výstup a přes skalní stupně jsme se dostali na vrchol. Od chaty nám to trvalo dalších 1,5 hodiny. Na vrcholu je socha madony, vrcholový kříž, telefonní anténa , malá chata a samozřejmě plno turistů, kteří sem přicházejí z různých stran. Za vynaloženou námahu jsme byli odměněni nádherným kruhovým výhledem na okolní štíty Dolomit a vzdálené vrcholky Alp. Bylo dost větrno a tak po občerstvení a focení jsme začali sestupovat. Zpáteční cesta je většinou po stejné trase jako výstup. My jsme zvolili trochu delší cestu a sestupovali jsme náročnější a exponovanější cestou k chatě Boe /2873 m/. Cesta je místy jištěna ocelovým lanem a v mapě je značená jako lehká ferrata. Od chaty Boe jsme přecházeli náhorní plošinu, občas přes sněhová pole a za hodinu jsme byli u chaty Forci Pordoi. Pokračovali jsme dál v sestupu. Ani při sestupu pohyb v suti nebyl jednoduchý.

Byl jsem zde několikrát. Při poslední návštěvě jsem byl šokován, když jsem na náhorní plošině potkal italskou rodinku s kočárkem. Díky lanovce je zde přelidněno

Poslední aktualizace: 19.2.2010
Výstup na Piz Boe /3152 m/. na mapě
Autor: Hribal

Příspěvky z okolí Výstup na Piz Boe /3152 m/.

Taliansko - výstup na Piz Boe 3152 m. retro
Je 18. 9. 1991 a naším dnešným výletom v Dolomitoch je výstup …
V blízkosti Sedla Pordoi stojí Ossarium, společný hrob padlým německým…
 Jeden ze čtyř nejvýše položených průsmyků v Dolomitech. Prochází přes něj…
Sedlo Pordoi /2239 m/ odděluje skalní skupinu Sella a hřeben Belvedere. Je…
Na poslední den našeho pobytu v italských Dolomitech jsme si nechali další…
Ubytováni jsme byli na vrcholu průsmyku Paso Campolongo mezi Korvarou a…
Krásné horské turistické střediskov Dolomitech, plné penzionů a hotelů,…
Jsme ubytováni v pěkném penzionu v Arabbě. Přímo proti oknu máme stěnu…
Itálie – Dolomity (4): Ze sedla Pordoi za výhledem na Marmoladu …
Do sedla se dostaneme množstvím serpentin a zatáček z Corvary. Silnice…