Z Kdyně za sv. Annou a Václavem a do Domažlic

Na další ze zajímavých výletů naší domažlické dovolené jsme si zajeli do nedalekého městečka Kdyně.

Po prohlídce hezkého náměstí se snaživou cukrárnou jsme si zašli také ke kostelu na návrší a poté už jsme vyrazili po modré značce kolem železniční zastávky (1 km) na rozcestí Prapořiště (0,5 km) a vzhůru přes vrchol Čepice (1,5 km) na rozcestí pod Čepicí (0,5 km).

Lesní dělník, kterého jsme cestou potkali, nám doporučil, abychom určitě šli „do ráje“, kam nás také skutečně brzy dovedla červená značka ve směru na Tanaberk.

Ráj je zalesněný kopec, pod jehož vrcholem se na kraji lesa nachází krásná vyhlídka s pomníkem místního podnikatele, starosty kdyňské a šumavské sokolské župy Emila Tšídy z roku 1927, obnoveným v roce 2009.

Foto: Isolda11

Poutní místo Tanaberk (2,5 km) s barokním kostelem sv. Anny je naštěstí v podstatně lepším stavu než některá jiná, co jsme za ten týden na Domažlicku navštívili.

Poutě se zde konají dodnes a i mimo ně se turistům nabízí příjemné posezení pod starými stromy kolem kostela či dokonce v nově zbudovaném přístřešku.

Další kilometrový úsek nás dovedl na okraj osady Hájek a poté následoval (také naštěstí jen) 1 km po docela rušné silnici do Brůdku, což jsou obě součásti Všerub.

Po dalším půl kilometru jsme dorazili k údajně nejstaršímu svatováclavskému kostelíku na našem území, jehož založení se klade již do roku 1040!

I zde si turisté mohou odpočinout na kryté lavičce s působivým výhledem na Všerubský průsmyk.

Po dalším kilometru následuje samota Studánky a poté rozcestí s odbočkou na vyhlídku Bělohradský les (0,5 km) a hospodářský dvůr s vepřínem Bělohrad (1,5 km).

Poslední 2 kilometry červené značky nás zavedly na rozcestí U Štítovek, odkud už jsme pokračovali po modré až do cíle.

Foto: Isolda11

Přes stejnojmennou osadu a nedaleký Nový Klíčov nás značka po silničce dovedla až do Starého Klíčova (3,5 km), kde už jsme vzhledem k pořádnému horku dost ocenili jedinou otevřenou hospodu na návsi.

Do sousedního Mrákova je to také jen kilometr, poté přes pole a kolem rybníka do Nevolic 2,5 km a stejný úsek nám nakonec zbýval až na domažlické náměstí…

Poslední aktualizace: 14.8.2014
Z Kdyně za sv. Annou a Václavem a do Domažlic na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Kdyně za sv. Annou a Václavem a do Domažlic

Za Kdyni štíhlejší
Za Kdyni štíhlejší   Na 8. květen jsme se rozhodli, že se vypravíme na…
Informační centrum Vám poskytne informace o společenských, kulturních a sportovních akcích ve městě…
Po více než 40leté přestávce jsem počátkem letošního dubna znovu šlápl…
Po dobu, kdy jsem dělal dopravce, společníka a asistenta vlastní mámě na výcvikovém táboře jezevčíků, jsem se do města Kdyně dostal…
V r. 2014 byla oteřena tato okružní naučná stezka, seznamuje na 8…
Kdyně leží v Plzeňském kraji, východním směrem od města Domažlice. Město Kdyně se rozkládá mezi pohořím Český Les a Šumavou.…
Vážení přátelé Turistiky i turistiky, tentokrát Vás pozvu na bezva túru,…
Parkoviště před klatovským nádražím je poloprázdné a celé okolí s…
Můžeme se vydat autem do Kdyně, odkud je to asi necelé tři kilometry pěšky lesnatou stezkou. Nebo je příjemné zastavit na…
Autem nebo vlakem do Kdyně. Autem na konci města ve směru na Domažlice…
Na návrší přibližně 0,5km severně od obce Nová Ves (hned u silnici Kdyně –…
Zřícenina hradu Rýzmberk stojí na zalesněném kopci na česko-bavorském pomezí u Všerubského průsmyku nedaleko Kdyně na Domažlicku v Plzeňském …
Rozhledna a horská chata Koráb stojí na stejnojmenném vrchu v nadmořské…
Okružní trasa na Chodsku - jihovýchodně od Domažlic - vede přes dvě rozhledny a dvě zříceniny, převážně po lesních cestách. Je…
Okružní trasa na Chodsku - jihovýchodně od Domažlic - vede převážně po lesních cestách. Je vedena po turisticky značených cestách,…
V neděli měli jezevčíci (oba dva zde ubytovaní) naplánovanou exkurzi na…
Přehoupla se 2. polovina října 2014, máme 3 dny volna a slibují hezké podzimní počasí. Přemýšlíme, kam vyrazit. V autě se už spát…
Koráb (773m) patří do Branišovského hvozdu a ten do Chudenické vrchoviny.…
Do Kouta na Šumavě jsme jeli autobusem z Klatov, lze jet i vlakem, autem …
Naše nedělní trasa začala v Koutě na Šumavě, v malebné obci vzdálené…