Z Tišnovské Nové Vsi přes Skryje a Loučky do Tišnova

Jeden z loňských podzimních výletů nás zavedl zase jednou na Tišnovsko, objevovat neznámé zapadlé kouty krásné krajiny. Využili jsme autobus do Tišnovské Nové Vsi, odkud jsme se vydali nejprve neznačenou cestou přes pole a podél lesa do údolí k Šafránkovu mlýnu. Zde už jsme narazili na známou červenou turistickou značku, po níž jsme se ovšem dali opačným směrem než minule, tedy k Tišnovu. Po chvíli nás čekalo první rozcestí Pod Košíkovem, odkud to byly 2 kilometry do první vesnice s příznačným názvem Skryje. Cesta podél říčky Bobrůvky je maximálně romantická, chvíli se dokonce takřka leze po skále, ale většina cesty je pohodlná a velmi příjemná snad v každé roční době. Půvabné zapadlé Skryje skrývají řadu krásných starých chalup, po dalším 1,5 km jsme dorazili do navazující osady Boudy. Dále se cesta klikatí stále podél říčky a nějakých těch chat 4 kilometry do Újezdu u Tišnova, odkud už se do Dolních Louček musí po silnici (2 km). Nyní jsme značku zase na chvíli opustili a vydali se silničkou vzhůru pod železniční most až na rozcestí Chytálky, kde jsme narazili na zelenou. Ta nás ihned zavedla do lesa, kde jsme se při následném stoupání na Pasník (3,5 km) pořádně zapotili. Ale ty krásné výhledy pak za odměnu! Po 1,5 km jsme došli na rozcestí nad osadou Nelepeč, odkud jsme se dali po modré značce do Předklášteří (2 km) a Tišnova (1,5 km). Někdejší bohatý výběr tamních cukráren se sice aktuálně podstatně zúžil, ale Diana u nádraží se drží statečně a navíc znavený turista si moc nevybírá..;-)

Poslední aktualizace: 4.1.2016
Z Tišnovské Nové Vsi přes Skryje a Loučky do Tišnova na mapě
Autor: Isolda11

Příspěvky z okolí Z Tišnovské Nové Vsi přes Skryje a Loučky do Tišnova

Kozlí potok
Jedná se sice o krátký, ale krajinářsky velice zajímavý tok, kter…
Nachází se v hlubokém údolí říčky Libochovky u lávky, přes kterou značená cesta přechází říčku u skupiny rekreačních chat. Prochází…
Trasa začíná na žďárecké návsi u místní hospůdky. Odkud pokračuje…
Zdejší kostel sv. Petra a Pavla se nachází v dolní části obce v r…
Kolem malé vesničky Řikonín v předhůří Českomoravské vrchoviny pr…
Řikonín je poslední železniční stanicí Jihomoravského kraje na hlavní…
Řikonín je velmi malou obcí s 35 obyvateli a najdeme ji ve východ…
Na náš výlet se vydáme do východního podhůří Vysočiny do romantického…
Obec Řikonín se nachází v předhůří Českomoravské vrchoviny v malebné…
Skryje je malá obec jejíž součástí je i osada Boudy a…