BROUMOVSKÉ STĚNY-Malý okruh skalním městem

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody Na hory

Zajímavá oblast skalních měst je na Broumovsku.Vedle těch slavnějších a masivně navštěvovaných Adršpackých skal,jsou Broumovské stěny klidné pohlazení na duši.Malý okruh se dá hravě zvládnout z Hvězdy,hlavního východiska na Broumovské stěny.Až na Hvězdu se dá vyjet autem.Jezdí sem i autobus.Pochopitelně sem vede také řada turistických tras jak z Broumova tak z Police n.Met. či Hlavňova.

panorama
panorama  •  Foto: radimm

Malá okružní trasa nás provede po nejkrásnějších místech.Po zelené sestoupíme do divoké Kovářovy rokle a z ní po červené vyšplháme k vyhlídce Supí Hnizdo na hřebenu.Hřebenem se potom kolem famozního Skalního Divadla a přes Plošinu můžeme vrátit zpět na Hvězdu.Po celou dobu se nám pochopitelně otvírá romantický pohled na zdejší skalní velikány.Pořádnou porcí romantiky je potom vyhlídka na Skalní Divadlo.

Trasa je dlouhá cca 4km.

Broumovské stěny patří ke krajinářsky nejhodnotnějším částem území CHKO Broumovsko. Tvoří přirozený předěl dvou důležitých celků této oblasti - přírodní (a v mnoha případech i historickou) hranici mezi Polickem a samotnou Broumovskou kotlinou. Jsou budovány kvádrovými pískovci středního turonu, jejichž souvrství je ukloněno k jihozápadu. V závislosti na úklonu těchto vrstev jsou svahy směrem do Polické pánve mírné, zato k severovýchodu do rovinaté Broumovské kotliny spadá hřeben příkrými skalními stěnami a prudkými svahy s převýšením i přes 300 metrů. Pro tento typický terénní charakter došly Broumovské stěny ke svému pojmenování.

Hřbet Broumovských stěn je ve směru SZ-JV dlouhý asi 12 km, na severozápadě počínaje Honským sedlem (589 m n. m.), jímž prochází silnice z Police nad Metují do Broumova. Na jihovýchodě končí sedlem Machovský kříž (669 m n. m.), za kterým geologicky i geomorfologicky shodný terén pokračuje Stolovými horami již na území sousedního Polska.

Katastrální území Bělý, Hlavňov, Křinice, Martínkovice, Božanov, Slavný, Suchý Důl.
Výměra 1179,4 ha.
Nadmořská výška 620 - 773 m.
Vyhlášeno v roce 1956 - Národní přírodní rezervace

Na Hvězdě nám je k dispozici turistická chata a stánek s občerstevním.Žízeň nám určitě zažene dobré pivo OPAT a mají zde i grilované klobásy.Na tur. chatě si můžete dát minutky.

Panoramatické rozhledy na Broumovsko a pohled z vyhlídky na Skalní Divadlo!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Vstupné do skalního města se neplatí."zatím"

Poslední aktualizace: 26.6.2009
BROUMOVSKÉ STĚNY-Malý okruh skalním městem na mapě
Autor: radimm

Příspěvky z okolí BROUMOVSKÉ STĚNY-Malý okruh skalním městem

Broumovské stěny
Pohodlnými a dobře zančenými turistickými stezkami se dostanete d…
  Kostel sv. Markéty v Šonově je další ze slavné „B…
Projíždíme Broumovskem a máme v plánu podívat se na všechny zdejší…
Začátkem září 2010 vyznačili členové KČT v Broumově dvě nové…
Obec Šonov, nacházející se pod Javořími horami, je nejdelší obcí Broumovska (dosahuje délky okolo 7 km).…
Turistickým rozcestím v Šonově procházejí následující trasy: zelená S směrem - Homole ("Pseudosopka"), Šonov - dolní konec zelená SZ směrem - Rožmi…
Kříže a Boží muka tvoří nedílnou součást naší krajiny. Málokde ale…
  Turistické rozcestí leží v centru obce Rožmitál u autobusové zastávky. Procházejí tudy tyto trasy: modrá SV směrem - Rožmitál - lom,Třípanský kám…
Další částí naší krásné země, kterou jsme se rozhodli navštívit, …
Příjemná, středně náročná trasa plná výhledů, tedy pokud si k…
Tato trasa není okružní, je tedy vhodné se do Broumova dostat…
Broumov leží v Východních Čechách, východním směrem od města Trutnov…
Broumov - Benediktínsky kláštor
Benediktínsky kláštor ( národná kultúrna pamiatka ) - dnešnú podobu…
Muzeum, které se nachází v sousedství kláštera návštěvníky seznamuje s…
Kostel sv. Václava se nachází u dolní brány pod „hlavním“ Mírovým a Malým…
První dochovaná zmínka o klášterním kostele sv. Vojtěcha je datována rokem 1357 ve spojitosti s dokončením stavby gotického dvoulodí…
Benediktinský Klášter Broumov je zapsán v seznamu kulturtních památek…
Přemysl Otakar I. daroval v roce 1213 broumovský výběžek Řádu benediktinů…
Pomník se sochou prvního rakouského svatého a mučedníka, sv. Floriána se nachází u kašny na Malém náměstí. Na současné místo byla…
Broumovské Mírové náměstí je s přilehlým okolím historickým centrem města. Měšťanské domy jsou původně ze 16. století, postaveny…
Naším cílem je malebné broumovsko a samotné město Broumov, ve kterém se…
Když už jednou člověk navštíví Broumov a jeho okolí, nemůže si nevšimno…
Po třech dnech jsme dorazili do Broumova, kde máme zajištěné ubytování na další 4 noci, které zde prožijeme i se synem a jeho rodino…
Kostel sv. Petra a Pavla je poprvé připomínán v r. 1258, kdy pražský biskup věnoval příjmy z farního kostela Břevnovskému klášteru,…
Broumov - dřevěný kostel sv. Panny Marie
Jedná se o nejstarší dřevěnou sakrální stavbu nejen v Čechách, ale i ve…
Okolí Broumova sice nebylo postiženo střety mezi Prusy a Rakušany v létě roku 1866 tak jako např. Náchod, Česká Skalice, Trutnov a…
Jedeme přímo do Broumova do pivovaru. Parkoviště je přímo v areálu pivovaru. Prohlídka místního pivovaru. Vaří se zde pivo pod názvem Olivětinský…
Klášter se nachází v Broumově. Přijeli jsme sem autem a zaparkovali na parkovišti místního náměstí. Tento klášter byl zbudován roku…
Vezmu to trochu zeširoka, omlouvám se. Na podzim 2009 jsem se…
Budete-li někdy projíždět či procházet územím mezi Broumovem a Policí nad…