Energylandia pro malé i velké, mladé i starší

Tipy na výlet Rodina s dětmi Celodenní výlet

Tentokrát jsme vyrazili vyzkoušet zábavní park v nedalekém Zatoru v Polsku. Chystali jsme se tam již delší dobu, ale stále nebylo vhodné počasí. Ze zkušeností víme, že počasí má velký vliv na to, jak čas v takovém typu parku strávíme. My měli polojasno, ale teplo. V létě určitě doporučujeme zabalit plavky. Pláštěnku na vodní atrakce si můžete koupit v automatu za 5 PLN.
Energalandia se nachází na jihu Polska, asi 150 km od Ostravy.  Je to velký park plný kolotočů, zábavných programů a vodních atrakcí.

Foto: kalamity

Navštívili jsme již několik podobných parků v Evropě a Energylandii bychom dali 8 bodů z 10. Před parkem je velké prostorné parkoviště. Park se skládá z několika zon a vodního parku. Každý si zde určitě najde atrakci, která se mu bude líbit. Podle letáku je zde nejvyšší Speed na světě. Podobný je i v Mirabilandii. Ten polský se nám líbil více. Každou hodinu můžete navštívit některý z doprovodných programů parku. My jsme šli na 7D kino, představení artistů a moto show. Každé trvá max 20-30 minut, takže vydrží i malé děti.

Jeli jsme ráno a večer jsme se vraceli. Nebylo třeba ubytování. Ale určitě se v okolí Energylandie najde spousta možností na přespání pro případ, že byste využili dvoudenní vstupné.
V parku je spousta možností občerstvení. Pro představu hranolky 7 PLN, párek v rohlíku 8 PLN, káva 8-12 PLN.

Foto: kalamity

Zajímavostí parku bylo, že je zde jedna atrakce v několika provedení. Třeba "divokou řeku" mohou využít jak mrňátka, tak i dospělí, kteří si vyberou trošku adrenalinovější verzi. Děti jsou na atrakce pouštěny podle výšky. Pro nás nepochopitelně mohly jít na šílený Boomerang, ale některé méně adrenalinové atrakce byly pro ně zakázané.
Dalším kladem bylo, že všechny atrakce nám připadaly bezpečné. Narozdíl od těch pouťových u nás. Fronty byly v den naší návštěvy minimální (skoro zataženo a začátek července 2019). Snad jen u nejžádanější atrakcí stála menší řada.

Obrovským mínusem parku je podle mého jeho rozloha. Je v porovnání s jinými parky menší a všechny atrakce jsou namačkány na sebe. Je zde málo zeleně a stromů. Nikde žádné místečko na rozložení deky pro chvilku odpočinku.

Moc se nám líbil vodní park s dostatkem lehátek a bazénů. Ale ani zde klid nehledejte.
U vodních atrakcí jsou velké vysoušeče. Za sucho se zde ale platí. Pokud vás nevysuší sluníčko, vyjde levněji si koupit pláštěnkulaughing

Parkovné zaplatíte u pokladny při koupí vstupenky 5 PLN.
Denní vstupné: dospělý 129 PLN, děti, důchodci, těhotné - 79 PLN
Dvoudenní vstupenky: 389 PLN a 239 PLN
v den narozenin vstupné 1 PLNlaughing

V areálu jsou k dispozici skříňky za 5 PLN na celý den. Zaplatíte (stačí až u skříňky), dostanete náramek s čárkovým kodem.
Pokud máte něco v autě, je možné na parkoviště zajít a vrátit se. Jen si musíte říct u pokladen o razítko.

Poslední aktualizace: 6.7.2019
Energylandia pro malé i velké, mladé i starší na mapě
Autor: kalamity

Příspěvky z okolí Energylandia pro malé i velké, mladé i starší

Wadowice rodiště papeže
Jedeme z Orlové do Wadowic v Polsku, přes Těšín, které leží na půl cesty mezi městy Bialsko-Biala a Krakowem. Město Wadowice, prvn…
Park Miniatur Świat Marzeń to niezwykłe miejsce, położone w województwie małopolskim w połowie…
Ještě před odjezdem do Osvětimi (do státního muzea, patřícího me…
Můj 1. Výlet, který jsem absolvovala úplně sama. (bylo mi 18 let) Hodně…
Státní muzeum v Osvětimi se nachází v Polsku, nedaleko hraničního přechodu…
Málokterý z návštěvníků koncentračního tábora Auschwitz-Birkenau tuší, že…
Do polské Osvětimi se lze dopravit různě. Autem, autobusem nebo vlakem. S…
Osvětim Osvětim lze rozdělit na 3 hlavní skupiny: Osvětim I, Osvětim II - Březinka a Osvětim III - Monowice Původně koncentrační…
Vyjeli jsme z Ústí nad Labem do Prahy a z Prahy přímým nočním vlakem přes Oswiecim do Krakowa. Z Prahy byl odjezd ve 21:09 a příjezd do Oswiecimi 4…
Jedeme do Polska - Osvětimi a Březinky. Do dnes muzeí koncentračních táborů Auschwitz I, II. Jela…
Naším cílem byl Inwaldpark vzdálený něco přes hodinu cesty od Českého…
Zamek Tenczyn w Rudnie położony jest na południowy-zachód od Krzeszowic, na najwyższym wzgórzu…
Dějepis mě ve škole nikdy moc nebavil, ale historii mám celkem ráda. A…
Předem se omlouvám za možná zavádějící název tohoto příspěvku. Osvětim…
 Osvětim /polsky Oświęcim, německy Auschwitz / je město v jižním …
Jedeme do Polska navštívit muzeum tábora smrti a seznámit se s tragickými…
V obci Harmeze, nedaleko Osvětimi, se ve františkánském centru sv.…
Nedaleko polského Krakova se nachází kdysi samostatná obec Tyniec, jejíž…
Przełęcz Przegibek – výrazné sedlo (663 m n. m.) v západní části Malých B…
Tychy vznikly jako malá rolnická vesnice poblíž obchodní cesty z Oswiecimi…