Karneval v Benátkách

Tipy na výlet Pro zdatnější Putování (více dnů) Za kulturou

Hodně cestovních kanceláří pořádá v měsíci únoru víkendové zájezdy do Itálie, do Benátek V této době jsou Benátky dějištěm tradičního karnevalu. Cesta autobusem v noci je sice náročnější, ale výsledek stojí za to.

My jsme z ČR odjížděli v době, kdy byla velká Sněhová kalamita a měli jsme obavy, jak to bude v Itálii vypadat. K našemu překvapení tam bylo 12 stupňů, takže v našem zimním oblečení nám bylo docela teplo. Troufli jsme si i na výbornou zmrzlinu.

Během dopoledne dorazí autotobus do některého italského přístavu, a cestujete lodí do Benátek. Během cesty můžete ještě vysednout a podívat se na ostrovy Burano a Murano, pak zase pokračovat další lodí do Benátek. Vstupenky na loď obstarává delegát a budete-li mít štěstí na dobrou cestovku, dostanete do ruky lodní lístek se kterým můžete cestovat po Benátkách lodní Dopravou celý den. My jsme takové štěstí měli.

V době konání karnevalu je v Benátkách hodně lidí z celého světa, takže je třeba se připravit na fronty u občerstvovacích i prodejních stánků. Tato cesta je pro zdatné. Přímo v centru Benátek nejsou žádné lavičky, jen před restauracemi, kde po vás chtějí, abyste si něco objednali. Proto zde lidé posedávají, kde se dá. Kousek od centra Benátek je však park, tam lavičky jsou a je možné si zde odpočinout nebo posvačit. Tento park je otevřený do 19.00 hodin.

Budete-li chodit po Benátkách, tak na každém rohu potkáte nějakou masku. Některé velmi zajímavé, ale taky velmi drahé. Domácí pojali tento karneval jako svůj svátek, takže můžete i v restaracích potkat manželské páry, které se oblékly do svátečních kostýmů a vyrazili na procházku Benátkami. Je zde také mnoho umělců, kteří vám za nějakých 5 EUR namalují masku přímo na obličej a skutečně to jsou velmi pěkná díla a je radost se na takového umělce dívat. Také je zde mnoho cizinců, kteří zde přijeli, aby taky uplatnili své kostýmy. Je velmi hezké vidět v kostýmech i malé děti. Nám se velmi líbila 3 růžová prasátka trojčátek.No nádhera!

Je zde vyhlášena soutěž o nejkrásnější masku. Tyto masky se pak procházejí po podiu za zvuku hudby a je až s podivem, jaké masky a z jakého materiálu jsou vyrobeny. Na tohle čeká velmi mnoho lidí a foťáky nestačí fotit.

My jsem zpět k autobusu odjeli lodí o půl deváté večer, sice hodně uchození, ale pak jsme si měli skutečně o čem povídat. I přes delší cestu autobusem v noci, velké množství lidí v Benátkách, jezdíme do Benátek znovu každý rok.

Jako správní Češii jsme měli z domu jídlo nabaleno. V Benátkách se jídlo samořejmě dostane koupit všude, ale ceny v restauracích jsou velmi vysoké, takže vhodné je se najíst mimo náměstí Svatého Marca a zabrousit do postranních uliček, kde jsou malé restaurace s venkovním posezením a tak se najíst dá. Velké fronty byly i u Mc Donalda.

V Benátkách bylo veselo a bylo se skutečně na co dívat. Masky byly velmi zábavné, hodně se předváděly a některé by i středem zájmu některých uměleckých fotografů. Nejvíce jsme ale obdivovali soutěž masek, které se na mole předváděly. Mysleli jsme, že nám upadnou nohy, ale vydrželi jsme. Když jsme si chtěli trochu odpočinout, sedli jsme na místní vodní autobusy a nechali se vozit po Benátkách. Tohle normálně neuvidíte a můžete si kdekoliv vystoupit a zase nasednout.

Také jsme měli radost z počasí, bylo nádherně. A u nás řádila sněhová kalamita.

K čemu jsme měli ale výhrady, byly vyšší ceny za používání toalet. Není jich tam zase tak moc, ale ceny od 1-3 EUR.

Pokud byste do Benátek jeli, je třeba počítat s velkým množstvím lidí (není to ale zase taková hrůza) a do jednotlivých budov nebo na věž se platí a je třeba si na to vystát frontu. Taky se zkuste v cestovce informovat, jaký bude lodní lístek, pro přepravu lodí do Benátek. Ne každá cestou zařídí celodenní jídenku. Stalo se nám taky, že jsme jízdenku ani nedostali do rukou a byla jen na cestu lodí do Benátek a zpět.

Poslední aktualizace: 11.10.2010
Karneval v Benátkách na mapě
Autor: Andiva

Příspěvky z okolí Karneval v Benátkách

Poprvé v Benátkách  (Benátky, retro 1995)
Poprvé v Benátkách (Benátky, retro 1995)
Dnes již možná nikdo neuvěří tomu, jakým způsobem – a po jak dlouhé době –…
Třetí a současně závěrečná část "velkého" italského retroputování bude…
Dovolenou jsme trávili na plážích letoviska Caorle. Stereotypní…
Benátská zákoutí, večer v Benátkách Jednodenní výlet - rychlovka 21.května 2008 Dopoledne letecky z Prahy do Trevisa, BUS…
Rozhodli jsme se vydat již po několikáté do Benátek (Venice) v severní…
Doporučuji využít nabídku cestovní kanceláře. Pokud pojedete "na vlastní…
Jako každý i já jsem měla nějakou touhu...a to podívat se na karneval v Benátkách.Jed…
Místo jež jsem vždy chtěl navštívit. A jsem s oblibou říkal „dřív než se mi potopí“, jelikož problémy s přílivem mi byl znám. Co už …
Benátky sú už 1100 rokov snáď najúžasnejším mestom na svete, sú same o sebe umeleckým dielom, námornou veľmocou. Desiatky námestí po…
Hlavní město severoitalské oblasti bylo postaveno na laguně s nespo…
Snad každý, kdo byl v Itálii, navštívil alespoň jednou Benátky. My se do nich vracíme téměř každý rok v létě a pokaždé si je užíváme…
Bazilika svatého Marka je velkolepý kostel s pěti kopulemi. Je již třetí…
Základní kámen Dóžecího paláce, postaveného z růžového mramoru, byl položen již v…
San Giorgio Maggiore je kostel, postavený architektem Andrea Palladiem v 16. století.…
Campanile di San Marco je kostelní věž, stojící na místě původní věže…
Bazilika svatého Marka je jednou z nejvýznamnějších památek Benátek, jedna…
Benátky jistě každý zná jako centrum renesančních staveb, gondol a holubů…
Dalo by se říct, že vhodná doba k návštěvě Benátek je po celý rok…
Každý den strávený ve městě má co nabídnout ze svých zásob kouzel.…