Neodmyslitelná součást Paříže - Eiffelova věž

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Za kulturou

Pokud se rozhodnete k návštěvě Francouzského hlavního města Paříže, určitě si nenechte ujít tuto skvostnou stavbu, která tvoří jedinečnou dominantu města. Eiffelovu věž zná určitě každý, je symbolem romantiky a lásky.

Jak na Eiffelovu věž:

Metrem na Hakeim nebo Trocadéro. Rychlíkem RER do Champ de Mars/Tour Eiffel

Historie tohoto kouzelného místa:

V současné době je tato věž neodmyslitelnou součástí Paříže, ovšem její začátky nebyly tak slavné. Ještě se ani pořádně nevědělo, že Francie chce vystavit tuto věž uprostřed města a už začali velké protesty proti plánovanému zohyzděním města, protestů se účastnili architekti, umělci a politici. Čím vyšší stavba byla, tím méně protestů a více obdivovatelů získávala.

Věž byla vybudována na počest Světové výstavy v roce 1889. Plány na stavbu věže vypracovali v roce 1844 Maurice Köhlich a Alexander Gustave Eiffel. Stavba vznikla na místě bývalého výcvikového prostoru vojenské školy na jižním břehu Seiny. Se stavbou se začalo v roce 1887, byly použity nové stavební metody a nové stavební materiály. V březnu roku 1889 byla stavba dokončena a na její vrchol, ve výšce 300,5 metrů byla vyvěšena francouzská trikolora.

Eiffel si nechal vybudovat na nejvyšší plošině laboratoř a malý byt v současné době zde nalezneme meteorologickou stanici a elektronické zařízení pro leteckou Dopravu.

Technické informace:

Původní výška: 300,5 m

Výška s televizní anténou, která zde byla umístěna v roce 1935: 320,75 m

Původní váha 9 700 t, po renovaci se snížila váha na 1 340 t

Roční návštěvnost: cca 5 milionu

Na jídlo můžete zajít přímo do Eiffelovi věže, nachází se zde restaurace.

Eiffelova věž je naprosto okouzlující, na její návštěvu určitě nezapomenete do konce života. Nejokouzlivější je však věž v noci, kdy je překrásně nasvícena.

Otevírací doba:

Denně od 9:30 do 23:00

Od 17. července do 28. srpena od 9:00 do 24:00

Poslední aktualizace: 29.3.2011
Neodmyslitelná součást Paříže - Eiffelova věž na mapě
Autor: chantal

Příspěvky z okolí Neodmyslitelná součást Paříže - Eiffelova věž

Paříž, Normandie, Bretaň
V létě jsem se vydala na poznávačku do Francie. Po nočním přejezdu jsme…
Parc de la Vilette navržený švýcarským architektem Bernardem Tschumim je…
Muzeum středověku Cluny v Paříži ( Museé national du Moyen Age - Hôtel de Cluny) vzniklo na místě starých římských lázní…
Do Francie jsme se vydali na poznávací zájezd. Navštívili jsme Pažíš a Versailles. Romantika na každém kroku, ale na druhou stranu…
V roce 2004 jsme s manželkou byli na týdenním pobytu v Paříži. Byli jsme…
Paříž je snem dospělých, ale i dětí. Ve škole se o ní dozvědí, že je hlavním městem Francie, kolik má obyvatel a jaké jsou základní…
Jen z dálky a z výšky zdají se hřbitovy zahradami... Druhý největší…
Předvánoční Paříž roku 2008. Víkend  těsně před Štědrým dnem. Já se svými…
Paříž je hlavním městem Francie a jedno z nejkosmopolitnějších měst na…
Jardin du Luxembourg - Lucemburská zahrada je nejoblíbenější pařížský park…
Je to úžasný park na levém břehu s množstvím květin, kaštanů a nádherných…
Naše cesta začala už na Teplickém vlakovém nádraží (pro mého tatínka začalo dobrodružství už tady vlakem jel naposledy před 30 lety), kde jsme se vypravili do Prahy, kde jsme…
Katedrála Notre-Dame (Chrám Matky Boží) stojí na ostrově Île de la Cité na řece Seině v Paříži. Patří mezi významné památky středověké ar…
  Druhý den v Paříži:   Následující ráno nás cestou z periferie do…
Jestliže někdejší královská kaple se zlacenou kopulí bývá občas nespravedl…
Centre Pompidou (s přesným francouzským názvem Centre national d'art et de…
Takmer každý návštevník Paríža má túžbu navštíviť Louvre, o čom s…
Louvre (metro: Louvre) Muzeum Louvre je neproslulejším muzeem v Paříži a…
Les Invalides (Invalidovna) je soustava budov, kde se nacházejí muzea a…
Eiffelova věž se nachází na Martových polích v Paříži.  Postavena byla roce 1889 u příležitosti Světové výstavy a postupem času se…