nevzniklá železnice Trenčín - Opava
Tipy na výlet • Romantika • Pro zdatnější • Do přírody
Kam a jak jedeme?
Čeká nás možná i dobrodružná, cca patnáctikilometrová trasa cestou necestou.
Většina naší trasy bude shodná či rovnoběžná s modrou turistickou značkou ) viz podrobný popis trati.
Čeká nás hledání četných stop po železničním tělese: náspy, zářezy, mostní pilíře, dokonce započatý a nedokončený tunel, toto hledání však ocení jen ten, kdo je ochoten a schopen pohybovat se v divokém, zarostlém terénu.
Za čím jedeme?
Železnice Opava Trenčín (úsek mezi Skřípovem a Fulnekem)
"Celková délka trati měla mít na rakouské straně 129 km s nejyšším 16 ‰ převýšením.Počítalo se zde s jízdami 15 vlaků o délce 70 náprav denně v obou směrech."
Citováno z magisterské a diplomové práce pana Michala Petra:
Úspěchy a neúspěchy výstavby železnic v Rakouském Slezsku v70. letech 19. století (Historický ústav Filozofické fakulty Masarykovy univerzity v Brně)
Použil jsem úmyslně doslovnou citaci odborníka na tuto trať, abyste věděli, po čem vlastně pátráte.
Jak a kde jsme se najedli a ubytovali?
Možnost občerstvení jsou omezení, doporučuji zásobit se ve Fulneku. Ostatní místa na trati jsou menší a není jisté, zda se zde setkáte s nějakým otevřeným zařízením
Co se nám nejvíce líbilo a co naopak ne?
Trasu doporučuji komukoliv, kdo i v dnešní uspěchané době hledá "zarostlé chodníčky"
Ostatní informace
Doporučuji zjistit si přesně dopravní spojení ze Skřípova či Jakubčovic, zdatní turisté však mohou dojít i do Hradce či Raduně.