Okolím Rojetína

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní

Okolí říčky Libochovky v nejzápadnějším cípu Jihomoravského kraje nebývá moc často navštěvováno, neboť zde je velmi málo spojení hromadnou dopravou. Kromě zdejšího turistického a trampského centra Kutiny tady není ani možnost žádného slušného občerstvení či ubytování. Ale kraj je to velice svérázný a stojí za vidění. Právě odtud rád malovával své daleké výhledy jeden z posledních klasických krajinářů Josef Jambor. Ve svých obrazech dokázal, že nejen drsná vrcholová část Vysočiny, ale i její vlídnější okraje na Tišnovsku jsou krajinou přitažlivě krásnou. Okolím jedné z místních obcí - Rojetína,  proto vedu jako ukázku jednu krátkou vycházku.

Trasa vycházky okolím Rojetína začíná na místní návsi, jíž dominuje kaple Narození Panny Marie. Uličkou směřující mezi domky do údolí sejdeme k romantickému Obecnímu rybníku. Za mím vejdeme do lesa a podél Rojetínského potoka pokračujeme lesní cestou nad tokem. V místě soutoku s levostranným přítokem má koryto prudší spád a na tocích se vytváří několik zajímavých peřejí. Za ním se pak nad cestou objeví upravený pramen s velice kvalitní vodou, kterou místní nazývají Rojetínská studánka. Po toku se po chvilce již octneme pod prvními hadcovými skalkami, na něž nás upozorní tabule Přírodní památka. Zde na strmé stráni se nalézá významná přírodní lokalita zvaná Rojetínský hadec. Za skalkami přejde cesta potok a vystoupá na hřeben k rozcestí, kde kousek od něho se nachází bílý kamenný kříž. Na rozcestí je pak umístěna informační tabule podrobně popisující zdejší přírodní památku Rojetinský hadec. Zde se trasa zlomí vlevo a po zeleně značené turistické cestě (ta přichází od Kutin) se postupně nejprve lesem a totom pastvinami vrátí zpět do obce. Pod návsí ještě mineme rázovité stavení v němž se nalézá zdejší Art galerie, ve které se pořádají výstavy obrazů většinou místních malířů. Trasa vycházky pak končí opět na rojetínské návsi. Celý okruh měří necelé dva kilometry a dá se projít v kterékoliv ročním období.

Jak už jsem uvedl výše, možnost celoročního ubytování a stravování je v blízkém turisticko trempském centru v údolí říčky Libochovky - Kutinách. Další je potom až v Dolních Loučkách na soutoku Libochovky a Bobrůvky.

Zdejší téměř zapomentý kraj, který dýchá romantikou a poklidnou atmosférou podhorského charakteru na pomezí Jižní Moravy a Vysočiny.

Na konci návsi pod starou lípou je i malý prostor pro zaparkování auta. I když je Rojetín úplě na okraji Tišnovska a tím i Jihomoravského kraje, zajíždí sem několik spojů IDS JMK 350. Zastávka se nachází asi 150 m po hlavní ulici na okraji obce u obecního úřadu. Okolí Rojetína se nachází na turistické mapě KČT 1:50 000 č. 84 Velkomeziříčsko ve čtverci C3, nebo na podrobné turistické mapě GOL 1:25 000 Velkobítešsko. Průběh trasy vycházky je pak zobrazen zde.

Poslední aktualizace: 11.2.2024
Okolím Rojetína na mapě
Autor: pasatur

Příspěvky z okolí Okolím Rojetína

Okolo Rojetína
Trasa vycházky začíná na místní návsi. Uličkou směřující mezi domky sejde do údolí k Obecnímu rybníku. Za mím podél Rojetínského potoka …
Lokalita Rojetínský hadec se nachází asi půl kilometru východně o…
Nepatrné zbytky zdejší žďárecké tvrze, místními nazývané Hrádek, …
Zdejší kostel sv. Petra a Pavla se nachází v dolní části obce v r…
Nachází se v hlubokém údolí říčky Libochovky u lávky, přes kterou značená cesta přechází říčku u skupiny rekreačních chat. Prochází…
Trasa začíná na žďárecké návsi u místní hospůdky. Odkud pokračuje…
Kolem malé vesničky Řikonín v předhůří Českomoravské vrchoviny pr…
Tato velikostí velice malá, ale svým výzamem a malebností svého o…
Nachází se v romantickém údolí říčky Libochovky, těsně při soutoku s říčkou Haldou. Kutiny jsou malou osadou, která vznikla v období druhé kolonizace…
Jeskyně v údolí Haldy
V malebné osadě Kutiny, která se nachází v hlubokém údolí říčky L…
Nachází se v hlubokém romantickém skalnatém údolí říčky Libochovk…
Přírodní památka Kutiny (49°17′7,357″ s. š., 14°36′14,329″ v. d.)…
Jeden z loňských podzimních výletů nás zavedl zase jednou na Tišnovsko,…
Jedná se sice o krátký, ale krajinářsky velice zajímavý tok, kter…
V okolí Níhova došlo k přeznačení zelené značky. Nejnovější stav z roku 2011 zobrazuje zdejší směrovník. Zeleně značená cesta jde nyní…
Zřícenina hradu Víckov se nachází v kraji Vysočina. Romantické…
Řikonín je velmi malou obcí s 35 obyvateli a najdeme ji ve východ…
Řikonín je velmi malou obcí s 35 obyvateli a najdeme ji ve východní části Českomoravské vrchoviny, západním směrem od Tišnova a…
Na náš výlet se vydáme do východního podhůří Vysočiny do romantického…
Nachází se za obcí u silnice směřjící k nádraží. Směrovky jsou umístěny na okraji odbočující polní cesty na kmenu staré jabloně.…