Fotogalerie Okolo Kámena do Obrataně - na dotek dvou železnic

1. Kostel v Obratani. Bez báně na zvonici je tak poněkud neúplný.

1. Kostel v Obratani. Bez báně na zvonici je tak poněkud neúplný.  autor: jokabuki


1. Kostel v Obratani. Bez báně na zvonici je tak poněkud neúplný.
2. Železniční nádraží v Pacově, počátek i cíl našeho výšlapu.
3. Zastávka v Leskovicích. Svezli jsme se kousek vlakem a odtud dále již po svých.
4. Pěkně opravenou kapličku sv. Anny v Leskovicích jsme si nemohli nechat ujít. První písemná zmínka o existenci vsi je z roku 1379.
5. Dále jsme po modré turistické značce zamířili do nedalekých Nesvačil. "Nesvačily, tam jsme ještě nesvačili." Vítala nás zdejší kaplička.
6. Zlátenka. Kaplička na návsi s božími muky z roku 1766. Ves, o které je první zmínka z roku 1362, se původně jmenovala Zlatná Lhota.
7. Kaplička s litinovým křížkem ve Vysoké Lhotě. Historie Vysoké Lhoty, nejmenší obce v republice, zřejmě sahá do přelomu 14. a 15. století.
8. Kaplička Nejsvětější trojice v Dobré Vodě u Pacova, postavená v roce 1885 na místě původní dřevěné zvonice. Zvon ve věžičce nese letopočet 1776.
9. Budova bývalé školy v Dobré Vodě, postavená v roce 1905.
10. Kostel sv. Jiří ve Věžné je poprvé uváděn již roku 1358. Roku 1733 byl barokně přestavěn. Ve zdi lodi je zazděno jedenáct náhrobníků s erby rodu Malovců z Malovic, pocházejících z let 1558 – 1630.
11. Bývalá fara ve Věžné, dnes multifunkční obecní dům.
12. Brná - kaplička. Brná je součástí nedaleké Věžné.
13. Zastávka Sudkův Důl na úzkorozchodné trati Obrataň - Jindřichův Hradec. Nedaleko se nachází zbytky stejnojmenné tvrze asi z roku 1531.
14. Obrataň. Kostel Narození Panny Marie. Pochází z 1. poloviny 14. století, prošel barokní přestavbou v roce 1876. Arcibiskup Arnošt z Pardubic kostelu věnoval stříbrný pozlacený kalich sázený českými granáty.
15. Pohled na tzv. "ponorku", což je nový vzhled vlaku jezdící na úzkokolejce do Obrataně, stojící v konečné zastávce. Provoz na trati dlouhé 46 km byl zahájen roku 1906.
16. Ještě jedna železnice, jen jiná budova a jiné vlaky. Trať Tábor - Horní Cerekev je plnorozchodná. Byl a otevřena roku 1888, dlouhá je přes 69 km.
zavřít reklamu