Pec - Obří sedlo - Luční bouda - Výrovka - Pec

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Pro zdatnější Celodenní výlet Za sportem Do přírody Na hory

Naším cílem je jedna z krkonošských klasik, cesta Obřím dolem do Obřího sedla k Slezskému domu, ne však na Sněžku, ale do opačného směru k Luční boudě a Výrovce s návratem do Pece pod Sněžkou.

Z parkoviště u kapličky Panny Marie se vydáme na cca 6 km dlouhou cestu Obřím dolem k rozcestí u bývalé Obří boudy. Asfaltové silnice nás vede ke kapličce v Obřím dole, nejprve však nedaleko za infocentrem Krnapu potkáme barevnou sochu sv. Panny Marie s dítětem. Od kapličky se již cesta lesem prudce zvedá a kolem bývalého dolu Kovárna stoupáme k bývalé vodárně, která zásobovala Sněžku vodou. Mineme Dixův kříž a po necelém 1 km již před sebou máme Obří sedlo Dom Slasky (Slezský dům).

Po krátkém odpočinku se chytneme modré značky, která nás nejprve kosodřevinou a dále přes Úpské rašeliniště dovede k Luční boudě. V tomto úseku výletu se můžeme zastavit u 3 informačních tabulí Naučné stezky Doby ledové, jsou to zastavení Pohled do Obřího dolu, Úpské rašeliniště a Luční bouda. Po „nutné“ občerstvovací zastávce na Luční pokračujeme k nejvyššímu místu našeho výletu, do sedla mezi Studniční a Luční horou ve výšce 1 500 m. Po panoramatických výhledech od památníků obětem hor nás již čeká cesta jen a jen dolů.. Než však dojdeme k Výrovce tak z asfaltové cesty zabočíme doprava k vyhlídce, ze které se nám nabízí výhledy na Špindlerův Mlýn, Kozí hřbety, Medvědín, Kotel, Zlaté návrší, Labský důl… U Výrovky opouštíme červenou značku, která nás vedla od Luční boudy a „přesedáme“ na značku zelenou, která nás vede k Richterovým boudám. Zde se můžeme rozhodnout, kterou cestu k pokračování sestupu do Pece půjdeme dál, oba směry značí značka červená. My se rozhodujeme ke směru přes Široký hřbet do Modrého dolu s návratem k parkovišti u kapličky.

Trasa je i s převýšením vyznačena zde: https://www.turistika.cz/trasy/trasa-pec-obri-sedlo-lucni-bouda-vyrovka-pec

Vzhledem k tomu, že cca v polovině cesty „potkáme“ Luční boudu tak je jasné, že občerstvovací zastávka byla právě zde na Luční boudě, někým kritizované a někým naopak chválené…. Co je navýsost jasné je však to, že místní pivo Paroháč se povedlo… a cena 45 Kč je v těchto podmínkách celkem přijatelná.

Popisovat impozantnost Obřího dolu a krásné výhledy z celé trasy je nošení dříví do lesa, ale rozhodně zajímavé je nakouknout do bývalé vodárny pro Sněžku, která se nachází při Rudném potoce cca 1 km od rozcestí u bývalé Obří boudy. Dvířka do vodárny jsou stále otevřena….wink

Kdo toho nebude mít po návratu z výšlapu ještě dost tak se může svézt na bobové dráze, která se nad parkovištěm nalézá: https://www.turistika.cz/mista/pec-pod-snezkou-bobova-draha-relaxpark

Poslední aktualizace: 22.2.2013
Pec - Obří sedlo - Luční bouda - Výrovka - Pec na mapě
Autor: Martens

Příspěvky z okolí Pec - Obří sedlo - Luční bouda - Výrovka - Pec

turistické rozcestí u Kapličky
Turistický rozcestník, který se nachází u Kapličky, resp. Památníku obětem…
Hory přitahují od pradávna spoustu turistů. Někteří z nich se však z nich…
Turistický rozcestník, který se nachází cca 400 metrů východně od Luční boudy, ukazuje cestu ve směru Špindlerův Mlýn - Luční Bouda.…
Je pravá Ladovská zima a tak je čas vyrazit do hor. Ten…
Krkonoše (2): Sněžka – Luční bouda – Liščí hora – Pec pod Sněžkou…
Luční bouda - posvátné místo, nejen, českých turistů. Luční bouda se…
Luční bouda (1410 m. n. m.) je horský hotel v Krkonoších na Bílé louce…
Třetí den přechodu Krkonoš jsem začal ještě před svítáním…
Na běžkách z Pece pod Sněžkou na Sněžku, Luční boudu, V…
Webkamera, která je umístěna na východní straně Luční boudy ve směru ke…
Přeshraniční naučnou stezku Dědictví doby ledové společně zřídily Správy…
Turistický rozcestník, který se nachází u Luční boudy, ukazuje turistům cestu v třech směrech. Po značce červené od rozcestí Chalupa…
Mapa republiky, to je již oficiální název pro místo, na jihozápadním svahu…
Rennerova bouda byla postavena, na severním úpatí Luční hory, bratry Rennery v roce 1797. Po požáru, který stavení, dne 2.10.1938,…
Když si položíme otázku jaké naše pohoří je vytvarováno činností ledovce,…
Vyhlídka nad Výrovkou
Upravené vyhlídkové místo nad chatou Výrovka najdeme cca 200 metrů nad…
Úpské rašeliniště se rozkládá cca v prostoru mezi Luční boudou a severním…
Sněžka je nejvyšší horou Krkonoš a asi nemá moc cenu vysvětlovat kde jí…
Z Pece pod Sněžkou se vydáte po modré a následné žluté turistické značce …
Výrovka
Bouda postavena na místě původní Výrovky a Havlovy Boudy, které vyhořely …