Přechod ze Stubnerkogelu do Sportgasteinu/ Nassfeldu

Tipy na výlet Pro zdatnější Celodenní výlet Na hory

Přechod ze Stubnerkogelu, nejnavštěvovanějšího vrcholu nad Bad Gasteinem, do známého střediska Sportgasteinu/ Nassfeldu nabízí nezapomenutelné výhledy na horské masivy Vysokých Taur v okruhu až několika desítek kilometrů.

Na Stubnerkogel jsme vyjeli z Bad Gasteinu novou kabinovou lanovkou s přestupem v mezistanici. Vrchol vzhledem ke snadné dostupnosti, atrakcím a restauraci bývá vyhledávaným cílem turistů a lázeňských hostů. Na samotném vrcholu jsme pobyli minimálně jednu hodinu, když jsme se prošli po nejvýše položeném visutém mostě v Evropě, stanuli na vyhlídce u vysílače, vyhlídkové plošině Glocknerblick a další plošině nad údolím Gasteinu.

Poté jsme se vydali na sousední vrchol Tischkogel (2.409 m n. m.). Stoupání není nikterak náročné. Za pěkného počasí výstup podnikne několik stovek turistů denně. U kříže si každý může obtisknout razítko do vandrovní knížky a pokochat se dalekými výhledy.

Z Tischkogelu je to co by kamenem dohodil na Zitterauer Tisch (2.463 m n. m.). Pohodová cesta má převýšení jen několik desítek metrů. Z vrcholu jsou fantastické výhledy všemi směry. Z nejbližších horstev Vysokých Taur jsou na dosah Goldberggruppe, Ankogelgruppe a hraniční hradba oddělující Salcbursko od Korutan.

Zitterauer Tisch je snadným cílem mnohých turistů, kteří se sem vypravili ze Stubnerkogelu. Z vrcholu se pak všichni vracejí stejnou cestou zpět k horní stanici lanovky. Dál směrem ke Sportgasteinu/ Nassfeldu nepokračuje už takřka nikdo. O to větší je to pohoda v krásném horském prostředí.

Ze Zitterauer Tische nejprve prudce klesáme, ztrácíme výšku. Vlevo se terén strmě svažuje do údolí Nassfeldertalu. Před námi je skalnatý hřeben s nejvyšším vrcholem Ortberg (2.401 m n. m.). Ze sedla Ortbergscharte (2.273 m n. m.) obcházíme hřeben se třemi vrchy zprava až do sedla Miesbichlscharte (2.237 m n. m.).

Z Miesbichlscharte se nám již otevírá pohled na hladinu vodní nádrže Unterer Bockhartsee (1.872 m n. m.). O té jsem již dříve napsal samostatný článek. K přečtení je po kliknutí zde. Po sestoupení ze sedla k hrázi a jejím obhlédnutí nás čekal krátký výstup k chatě Bockhartseehütte (1.933 m n. m.).

Hned pod chatou je vyhlídka, ze které můžete obdivovat překrásné údolí Nassfeldtal. Lemují ho třítisícové vrcholy se zbytky sněhu. Podrobněji o vyhlídce píšu zde. Z vyhlídky sestupujeme do Sport Gasteinu/ Nessfeldu, odkud odjíždíme posledním autobusem do Bad Gasteinu, místa našeho přechodného pobytu.

Na popsané trase se můžete občerstvit na Stubnerkogelu, na Bockhartseehütte a ve Sport Gasteinu/ Nessfeldu. Většinu času však půjdete horským terénem, proto doporučuji přibalit si do batohu něco na zub a dostatek tekutin.

Jak jsem již předeslal, uvedenou túru ocení milovníci výhledů. Celá trasa vede otevřeným terénem. Na Stubnerkogelu nás zaujal v úvodu uvedený nejvýše položený visutý most v Evropě a obě vyhlídkové plošiny s přístupovými mostky.

U popsané túry je možné zvolit alternativu. Tischkogel a Zitterauer Tisch lze obejít značenou cestou č. 132, nazvanou O. Reichert – Weg. Ale byla by škoda oba vrcholy vypustit a nedopřát si jedinečné výhledy.

Vracet se pěšky ze Sport Gasteinu/ Nessfeldu údolím Nassfeldertal zpět do Bad Gasteinu by bylo po celodenní túře fyzicky náročné a především časově nezvládnutelné. Přes den jezdí ze Sport Gasteinu/ Nessfeldu do níže položených míst autobusy v intervalech po půl nebo celé hodině. Poslední odjíždí v 17.30 hodin. Bylo by nemilé ho nestihnout. Uvedený čas 17.30 hodin berte prosím jako orientační, raději si jej ověřte. Jízdní řád se může každým rokem změnit. Abyste mi potom nespílaliSmile.

Poslední aktualizace: 8.2.2015
Přechod ze Stubnerkogelu do Sportgasteinu/ Nassfeldu na mapě
Autor: dupis

Příspěvky z okolí Přechod ze Stubnerkogelu do Sportgasteinu/ Nassfeldu

Vodní nádrž Unterer Bockhartsee nad Sport Gasteinem
Nad střediskem Sport Gastein ve Vysokých Taurách se nachází komplex vodní…
Do rekonstrukce a modernizace zařízení na hojně navštěvovaném vrcholu…
Vrchol Stubnerkogel (2.246 m n. m.) ve Vysokých Taurách je vyhledávaným v…
Ve Vysokých Taurách na hojně navštěvovaném vrcholu Stubnerkogel se od rok…
Středisko Sport Gastein/ Nassfeld ve Vysokých Taurách je jedno z nejvyhle…
Pro předchozí díl vyprávění klikněte sem. Krásná a teplá světnice Hagener…
Stubnerkogel a Zitterauer Tisch 2463m, Hohe Tauren název opět ponechán…
Webkamera umístěná na budově základní stanice lanovky ve sportovn…
Hned na začátek letních prázdnin, s využitím zároveň dvou státníc…
Lyžařská sezóna: od poloviny p…
Vrchol Monte Cavallo di Pontebba (Rosskofel) byl vybrán z důvodu dobré…
Lyžařská sezóna: od začátku prosince téměř do konce DubnaNadmořsk…
Slyšel jsem, že cca 85 % golfistů také lyžuje a sám jsem absolvoval…
Této části vyprávění předchází tato. Korutanský Bělák, tedy německy…
Existuje něco lepší než zimní dovolená v lyžařské oblasti s dosta…
V Gasteinském údolí v Rakousku je příroda nejdůležitější. Tedy ne…
 RAKOUSKO - FOTOGALERIE Dva  dny naší návštěvy  Rakouska jsme…
Rodinná dovolená by měla být především jedno: vzrušující a odpoč…
Zbarvené lesy už to oznamují: Nebude to trvat dlouho a spadnou pr…
Nejpozději s filmovou adaptací „Divočina“ s Reese Witherspoon doš…
V nadmořské výšce těsně nad 1000 metrů se nachází rakouské lázeňské…
Proč strávit zimní dovolenou v Gasteinu…
Jedním z kostelů, které můžete vidět ve čtyřtisícovém rakouském lázeňském městě Bad Gastein na Salcbursku, je evangelický kostel sv.…
 Gasteiner Wasserfall in Bad Gastein 26.8.2016 Vodopád v lázeňském městě Bad Gastein (Salcbursko) Kaiser Franz Josef Str. 5640 Bad Gastein  Vodopád je dominantou města a…
Gasteinský vodopád  je jedním z nejznámějších a nejzajímavějších vodopádů v celém Rakousku a současně se stal také dominantou a…
Atypickou dominantou rakouského lázeňského městečka Bad Gastein je kamenný římsko-katolický farní kostel sv. Prima a Feliciána.…
V údolí Gasteinu ve Vysokých Taurách se nad lázeňským městem Bad Gastein …
Významné lyžařské středisko v Rakouských Alpách. Jedná o středisko s celo…
Tento cestopis měl být původně jednodílný a jeho celý název zněl Alpy,…