Předjarní výlet po okolí - z Příluk do Zlína

Tipy na výlet Rodina s dětmi Romantika Vycházka - půldenní Do přírody Na kole

Ještě není Apríl a počasí si dělá, co chce. Sluneční dny nás poctily svou návštěvou už začátkem měsíce a tomu odpovídají i odpolední teploty kolem 15 stupńů. Na to, že je březen vyšel první březnovou neděli pěkný den s nádherně modrým nebem, a tak jsme se rozhodli pro malý dopolední výlet po okolí Zlína. MHD jedeme ze zastávky před domem na sídlišti Jižní Svahy dolů do města, kde přestoupíme na spoj do městské části - Příluky. Vystupujeme na točně pod Kapličkou v Dolní dědině.

Po silničce odtud stoupáme mírně do kopce přes Horní dědinu. Zastavujeme se u polních lánů, kde se pasou koně po pravé straně u kapličky a památného stromu nad Horní dědinou. Když se podíváme vlevo, otevírá se nám pohled na město Zlín a nad ním na sídiště Jižní Svahy. Silničkou pokračujeme dál k lesu. Asi půl km jdeme lesní pěšinou a scházíme vpravo, dolů do údolí, kde býval velký rybník, ale je vypuštěn. Na luce na protější stráni se hnal divočák velkou rychlostí k lesu, za námi naštěstí ne. Vracíme se zpět k cestě. Odtud kousek po silnici, pak pokračujeme lesem až k ceduli Šťákovy paseky. Jdeme kousek vlevo k lavičce, kde si chvíli vydechneme a posvačíme.

Vydáváme se na cestu zpět ke Zlínu po modré značce lesem vpravo. Jdeme kolem nějakého polorozbořeného obydlí, kousek lesem, pak pěšinou po louce, zase lesem až k rozdělovníku. Odtud vede červená značka lesní cestou s vyhlídkou na Šťákovy paseky, přes Burešov kolem domu pro seniory až dolů k hlavní silnici ve Zlíně. Pokračujeme kolem Dřevnice na zastávku MHD, naštěstí dlouho nečekáme, po pár minutách přijíždí spoj, kterým se dostaneme až domů na sídliště, kde bydlíme. Procházka byla asi 6 km, všude byl vidět příslib rychle se blížícího jara. Na větvích keřů se už začínají dělat pupeny Zlatého deště, takže přichází nejkrásnější chvíle roku - JARO ! Procházka s blížícím se jarem byla pěkná, tuhé mrazy jsou letos definitivně pryč...

Ráno jsme před cestou posnídali, svačinu s pitím jsme měli sebou a oběd doma po návratu.

Procházka byla příjemná. Nebe bylo nádherně modré, mírný větřík příjemně pofukoval, viděli jsme nádherné koně další kousek místní části města Zlína.

Výlet nebyl náročný, stačí svačina sebou a použít MHD. Za procházku v přírodě se naštěstí neplatí !!!

Poslední aktualizace: 9.3.2014
Předjarní výlet po okolí - z Příluk do Zlína na mapě
Autor: JENNY-JANA

Příspěvky z okolí Předjarní výlet po okolí - z Příluk do Zlína

Příluky - kaple sv.Martina
 Příluky jsou součástí Zlína, nacházejí se na východní straně krajského m…
Příluky jsou místní částí města Zlína a zdobí ji dvě kaple. První kaple sv…
   Je nádherný květnový den - vždyť je 8.5. a navíc Státní svátek - tož a…
 Jak už jsem kdysi kdesi psal, řeka Dřevnice, protékající Zlínem, není…
  Nezanedbatelný Genius loci přidává krásným městům také vodní tok, který…
Příluky - kaple Panny Marie
   S velmi hezkou sakrální stavbou se můžeme setkat, pokud se vydáme na…
  K této přírodní vyhlídce se dostanete, pokud vyrazíte po neznačené zpe…
   Tato budova je jednou z prvních moderních zlínských staveb, vzniklých…
Velká starosvětská opice, blízce příbuzná paviánům, obývající vysoko…
Ve Zlíně najdete množství ubytovacích možností i restaurací. Jednou z nich…
Základem pitného režimu by měla být čistá voda, bez které se naše tělo neobejd…
Pokud jedete do Zlína ze směru od Vizovic, a nevíte kam na dobr…
 Pokud budete přijíždět do jediného valašského krajského města směrem od…
Hlavním zlínským centrem odvážných bojovníků s ohněm a jinými katastrofami…
Pramen řeky Dřevnice leží v Hostýnských vrších na odbočce žluté turistické…
Nenáročnou vycházku ve Zlíně vhodnou i pro rodiny s dětmi (včetně kočárku)…
Vinárnu s nabídkou teplé i studené kuchyně, navštivte ve sklípku U…
Na špičkovou ukázku „socrealismu“ lze v našem krajském městě narazit poblíž Baťovy nemocnice, u níž se na protějším levém břehu Dřev…
Jednu letošní březnovou neděli jsme se vzbudili do tak krásného jitra, že…
  „Být, bystrý... babyka, Bydžov, Příbyslav“ - kdo z nás by neznal…