Procházka v okolí říčky Chrudimky s návštěvou zajímavé tvrze

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Do přírody

Od turistického rozcestí na návsi u hasičské zbrojnice v Klokočově se vydáme po červeně značené polní cestě na Modletín, Horní Bradlo. Cesta nás vede okrajem lesa s výhledy do okolí. Zahlédneme i část hladiny Sečské přehrady. Lesní pěšinou sestoupíme k jednomu z přítoků Chrudimky a pokračujeme souběžně s ním proti jeho proudu do Modletína. Pěšina nás přivede až na silnici. Na ní zahneme vlevo a okrajem málo frekventované silničky přijdeme asi po 400 metrech k turistickému rozcestí před kostelem v Modletíně. Červená uhýbá vlevo, provede nás Modletínem a za ním vyjdeme opět na silnici. Jdeme asi 1 kilometr na okraj obce Lipka, kde značka uhýbá vpravo a vede nás do středu obce na náves. Zde najdeme turistické rozcestí i zvoničku.

V obci stojí stará tvrz a další památná lípa. Od zvoničky jdeme polní cestou nahoru, za chvíli před sebou uvidíme po pravé straně památnou lípu a po levé straně tvrz. Tvrz je v soukromých rukách a prošla i částečnou necitlivou rekonstrukcí. Přesto její prohlídku doporučuji. Současný majitel o ni příliš nedbá, a tak je volně přístupná. Kousek za památnou lípou je i hrobka rodiny Kustošů, bývalých majitelů tvrze.

Od tvrze se vrátíme zpět na rozcestí značek a pokračujeme po červené. Z centra Lipky sestoupíme k hlaví silnici, tu přejdeme a sestupujeme na okraj Horního Bradla. Před prvním stavením zahneme vlevo a nyní po modré značce jdeme okrajem lesa souběžně s tokem Chrudimky k turistickému rozcestí Paseky.

Pokračujeme dále vlevo lesní silnicí kterou lemuje množství rekreačních chat. Takto dojdeme až k rekreačnímu areálu. Zde je možnost občerstvení a v letních měsících i koupání v bazénech.

Od areálu pokračujeme modře značenou lesní cestou. Chvíli stoupáme do mírného kopce a z Přemilova klesáme k rozcestí Mladiny. Tady modrou opustíme a pokračujeme žlutě značenou pěšinou. Po lávce přejdeme Chrudimku a před sebou vidíme rekreační zařízení Na Pilce, kde je možnost chvíli posedět a občerstvit se. Stojí v pěkném údolí řeky Chrudimky uprostřed lesů v blízkosti přehrady Seč. Atmosféru místa dotváří cvakot otáčejícího se mlýnského kola a šum řeky. Pak nám zbývá již jen závěrečný úsek cesty do centra Klokočova po žlutě značené cestě.

Vycházka nabízí hned několik zajímavostí. V Klokočově je stará památná lípa a za prohlídku stojí i nově opravený zámeček. V Lipce si prohlédneme zajímavou tvrz, která bohužel pro nezájem majitele chátrá. Kousek od tvrze je další památná lípa.

Je to procházka pěknou přírodou s výhledy do kraje.

Trasa nabízí řadu míst s možností občerstvení. Já jsem využil občerstvení v rekreačním areálu u bazénu a příjemné bylo posezení Na Pilce. V nově rekonstruované hospodě U Zámečku v Klokočově pak nabízejí domácí stravu za velmi příznivé ceny.

tvrz Lipka
tvrz Lipka  •  Foto: trempik

Mě jako obdivovateli starých hradú, zřícenin a tvrzí se líbila tvrz Lipka. Příjemné bylo posezení v rekreačním areálu Na Pilce a především pak procházka pěknou přírodou.

Celá oblast okolí Sečské přehrady je pěkným místem k trávení dovolené a to v letních i zimních měsících.

Poslední aktualizace: 10.1.2010
Procházka v okolí říčky Chrudimky s návštěvou zajímavé tvrze na mapě
Autor: trempik

Příspěvky z okolí Procházka v okolí říčky Chrudimky s návštěvou zajímavé tvrze

Ke Klokočovské lípě z Horního Bradla
Nenáročná a pohodlná trasa na jedno odpoledne. Vychází z Horního…
Turistické rozcestí leží u základní školy a autobusové zastávky v Horním Bradle. Začínají zde značky červená do Modletína, Klokočova, Hoješína, Hed…
Turistické rozcestí leží uprostřed obce v těsné blízkosti památné…
Turistické rozcestí Mladiny
Rozcestí CR059 se nachází na modré a žluté turistické značce, kousek od malebné lokality Na Pilce. Modrá značka vede podle řeky Chrudimky z…
Lávka přes Chrudimku samozřejmě není turistický cíl, ale zajímavost.…
Deska se  nachází na budově čp 25. (kulturní dům)je na ní text:ZA SVOBODU A ČEST NÁRODA ZEMŘELI MUČEDNICKOU SMRTÍ V TEREZÍNĚ V ROCE …
Lokalitu Na Pilce najdeme v krásném údolí, na řece Chrudimce uprostřed…
Památná Klokočovská lípa (lípa velkolistá - Tilia platyphyllos ), zvaná též Královská nebo Karlova na počest Karla IV., který se pod ní zastavil se…
Pro podzimní toulky nebo pro prázdninový pobyt na Seči v příštím…
První písemná zpráva o obci Klokočov, která leží na hřbetu Železných hor…
Pozdně renezanční zámek stojí v obci Maleč nedaleko Chotěboře na…
Rozhledna na Zuberském kopci
Turistická rozhledna u Trhové Kamenice je umístěna na stožáru základnové stanice Oskar Mobilu a.s. Je na Zuberském kopci u obce…
Seč – zřícenina hradu Oheb nad Sečskou přehradou
Seč je malé Městečko v Pardubickém kraji. Leží v okrese Chrudim a…
Archeologická lokalita České Lhotice významná fragmenty keltského osídle…
Okružní trasa kolem Sečské přehrady (foto 1 - pro s…
Romantická zřícenina gotického hradu Oheb stojí na vysokém skalnatém ostr…
Sečská přehrada v Železných horách
Sečskou přehradní hráz najdete na řece Chrudimce u městyse Seč v Železnýc…
Účelem vodního díla je zadržení vody v nádrži pro nalepšování průtoku v n…
Vodní nádrž Seč je perfektní místo pro relaxaci s mnoho zajímavými turist…
Jedeme do Nasavrk, městečka na úpatí Železných hor, navštívit zdejší…