Okolo Seče

číslo 13 Pod Ohebem Asfalt 15,4 km
číslo 14 Hráz přehrady Asfalt 15,7 km
číslo 15 Rozcestí Sečská přehrada 16,2 km

Okružní trasa kolem Sečské přehrady (foto 1 - pro souběžné prohlížení fotografií doporučuji otevřít galerii v samostatném okně prohlížeče), vhodná i pro cykloturisty. Nástup na trasu je možný kdekoliv, já jsem vybral rozcestí Sečská přehrada mezi silničním tunelem pod Vildštejnem a kempem U letadla. Zde začíná žlutá značka, vedoucí asi 2 km přímo po pláži přehrady (foto 2 a 3) s výhledem na protější stráň se zbytky hradu Oheb (foto 4). Za pláží odbočuje žlutá v pravém úhlu nízkým lesem vpravo do kopce a chatovou osadou vede k silnici č. 340 Seč - Běstvina . Z ní hned po 150 metrech odbočuje vpravo do Horních Počátek, my však ještě 200 m silnice vydržíme a sejdeme k červené značce, vedoucí do Hoješína. Jde se opět mezi chatami, později lesem a po břehu Seče. Před Hoješínem se můžeme zastavit na malém židovském hřbitově (foto 5) s hezkým výhledem na Seč. Těsně za Hoješínem je výletní hospůdka Pod drnem (foto 6, foceno večer v lijáku), výborné občerstvení hlavně večer. Po červené pokračujeme dále po břehu (foto 7) lesem k Březinkám, odkud je vidět horní konec přehrady. Vystoupáme do kopce do Klokočova (foto 8), opustíme červenou a dáme se po žluté pro změnu z kopce k chatě Na Pilce (foto 9). Po lávce přejdeme Chrudimku a na rozcestí odbočíme vlevo po modré. Ta nás dovede zprvu mezi skalami, později lesem do chatové osady Ústupky a za ní vystoupáme na zříceninu hradu Oheb (foto 10 - 13). Po prohlídce a kochání se výhledem na přehradu (foto 14 a 15) sejdeme z prudkého kopce na silnici a po zelené se přes hráz přehrady a tunelem (foto 16) dostaneme na výchozí místo.

K trase přikládám itinerář (obr. 17) a profil se statistikou (obr. 18).

Poslední aktualizace: 15.2.2010
Okolo Seče na mapě
Autor: HonzaC8

Příspěvky z okolí Okolo Seče

Zřícenina hradu Vildštejn u vodní nádrže Seč
V letech 1924 až 1934 byla vybudována na řece Chrudimce vodní nádrže Seč.…
Sečská přehrada se nachází v CHKO Železné Hory. Byla vybudována v letech 1924 – 1935. Zděná žulová hráz je 42 m…
Dříve údajně téměř pohádkový hrad nad řekou Chrudimkou, dnes témě…
Málokdo, kdo dnes prochází nebo projíždí od Seče 36 m dlouhým tunelem na…
Sečská přehrada v Železných horách
Sečskou přehradní hráz najdete na řece Chrudimce u městyse Seč v Železnýc…
Aby jste se na velikonoční neděli nenudili, tak jsme pro…
Vyjdeme z náměstí v Seči (foto 1) ulicí vedoucí na Běstvinu. Po chodníku…
Na Seč se obvykle jezdí kvůli koupání nebo rybaření. Hlavní atrakcí je…
Vodní nádrž Seč je perfektní místo pro relaxaci s mnoho zajímavými turist…
Vyrazíme z náměstí v Seči (foto 1) po zeleně značené silnici kolem…
Romantická zřícenina gotického hradu Oheb stojí na vysokém skalnatém ostr…
Díla tohoto typu jsme si zvykli většinou označovat za kvalitní sochařskou práci, pocházející z některé z dílen velkých barokních mistrů. V případě m…
Pro milovníky zřícenin a přírody bych doporučovala zříceninu hradu Oheb, a…
Turistické rozcestí leží přímo na náměstí v centru Seče nedaleko Večerky. Je východištěm těchto značených tras: modrá - Vápenný Podol , Nerozhovice…
14.9.2017 Někdy se to tak vyvrbí. Dlouho dopředu si plánujeme něj…
V nedávné době byly poblíž Seče vyznačeny dvě nové turistické značky.…
Zdejší kostel byl osazen plebánem již v roce 1350, kdy náležel pod…
Skalnatý kopec i stejnojmenná zřícenina hradu obdržely své pojmenování od toho, že se pod tímto ostrohem řeka Chrudimka, dříve známá…
Farní kostel sv. Vavřince v Seči byl stavěn na začátku 17. století…
Seč – zřícenina hradu Oheb nad Sečskou přehradou
Seč je malé Městečko v Pardubickém kraji. Leží v okrese Chrudim a…