Skialpový výlet na Vozku a Keprník

Tipy na výlet Romantika Celodenní výlet Za sportem Do přírody Na hory

Zatímco vloni byly hory celou sezonu v podstatě bez sněhu, letos paní Zima s nadílkou nešetřila. Lyže nedočkavostí poskakují, tak je potřeba je jít zase provětrat.

Slunečná, ale velmi mrazivá Ostružná, je náš výchozí bod. Chystáme se jít po stejné trase, jako jsme šli před dvěma lety.
Fotogalerie:

Sníh nám křupe pod nohama, sluníčko svítí a „Bardotka“ si to kolem nás sviští po kolejích. Nádhera. Místy jdeme vyšlápnutou stopou, místy si prošlapáváme cestu sami v tom nejlepším sněhu, jaký může být. Sněhovou peřinou se brodíme vzhůru a nikde ani živáčka. Jakmile se dostaneme nad hranici lesa, dělá nám společnost nejprve Šerák, později se k němu přidá i jeho větší bráška Keprník. My však nejprve míříme na Vozku. A když se konečně dostaneme ke skalám Vozky, tak nám zdáli zamává i Praděd, který se dnes neskrývá v peřinách z mraků, ale hrdě se tyčí vzhůru a shlíží na celé Jeseníky.
Za Vozkou se musíme trošku občerstvit a pak už se vydáváme vstříc Keprníku. Odtud už nás čeká víceméně sjezd dolů. Od horní stanice lanovky na Šeráku svištíme až do Ramzové po červené sjezdovce. Do Ostružné to pak mrskneme přes pole a lyže sundáváme z nohou až pár desítek metrů od cedule Ostružná.

Ostružná – Banjaluka – Volské louky – Vozka – Trojmezí – Keprník – Šerák – Ramzová – Ostružná – 21 km

Cestou se dá občerstvit na horské chatě Jiřího na Šeráku

Za návštěvu určitě stojí vrchol Keprník a bájemi opředený vrchol Vozka, ze kterých jsou krásné výhledy Na Praděd a Králický Sněžník.

Auto se dá nechat zaparkované v Ostružné nebo Ramzové. Na Keprník se dá dostat snadno i pomocí sedačkových lanovek, které vedou z Ramzové.

Poslední aktualizace: 3.2.2012
Skialpový výlet na Vozku a Keprník na mapě
Autor: hanakova

Příspěvky z okolí Skialpový výlet na Vozku a Keprník

kaplička u Ostružné
Malá „pohádková“ kaplička se nalézá při levé straně silnice z Ostružné do Petříkova. Kaplička ve spojitosti se statným stromem…
Že je v Ostružné a okolí krásně, ví každý výletník, který do této…
Na rozdíl od sousedního Petříkova nemá Ostružná takovou kultovní …
Většinou se velikost středisek neuvádí, ale Ostružná je největším…
Obec Ostružná se rozprostírá v oblasti Jesenického regionu, jihozápadním…
Dominanta obce Ostružná, farní kostel Tří Králů, se nachází při silnici…
V letošním roce (2018) uplyne 100 let od konce Velké války (dnes říkáme 1. světová). V té době si zřejmě spousta lidí neuvědomila, že může přijít ješ…
Pomník se nachází v centrální části obce.Na pomníku jsou jména padlých: 1914 Katzer Adolf Winkler Josef Hackenberg Emil Olbricht Alb…
Správně bych měl uvést „Lidový léčitel Jeseník“, ovšem kde k tomu pojmenování autor a investor přišli je mi poněkud záhadou. Nicméně od 8.10. 2016 z…
JONAS PARK Ostružná (700 - 835 m) se nalézá v Ramzovském sedle. Na severních …
Ostružná se nachází v turisticky zajímavém centru Jeseníků /Ramzová, Petříkov, Ostružná/, Expozice hudebních ná…
Během letošní dovolené máme v plánu navštívit mnohá zajímavá místa, hrady, zámky, přírodní památky, ale také nějaké to muzeum. Jedno takové zajímavé…
Přiznám se, že při příchodu k mladému stromku mě poněkud pobavila informační cedulka, která oznamuje, že lípa je zasazena na paměť vítězství obce v s…
Na závěr našeho bohužel jen čtyřdenního courání po Jeseníkách a…
Víkend v Jeseníkách, poprvé a rozhodně né naposledy. V pátek večer…
Když se před už delším časem proměnila nevzhledná budova u bývalého…
Jsou místa návštěvníky vyhledávaná, ale jsou i místa, která už sv…
Vlastně je to taková varianta k výletu, který jsme absolvovali před časem.…
Velice atraktivní trasa, na které se dá jen těžko nudit. Navštíví…
V podstatě závěr zimy přinesl v posledním únorovém týdnu takřka arktické…