Tunisko – mnohem více než jen písek a slunce

Tisíciletá historie, kterou se prolnulo několik kultur, neuvěřitelná různorodost krajiny, nekonečné zlaté pláže, vynikající a velmi originální kuchyně, poklidné tempo života, přátelská atmosféra a pohostinnost místních obyvatel – to vše vábí k návštěvě této orientální země. V Tunisku se snoubí Evropa s arabskou kulturou. Nabízí svým návštěvníkům to nejlepší z obou světů. Kilometry písčitých pláží s podobným stylem života jako jinde u Středozemního moře a zároveň tradiční severoafrickou kulturu se Saharou na jihu a s romantickými horskými vesničkami na severu. Tento fascinující stát je díky dlouholeté tradici demokracie nejvyspělejší a nejbezpečnější arabskou zemí. Nahlédněme blíž do některých zajímavých míst tuniské republiky. V hlavním městě Tunisu vás čeká nezapomenutelný pohled na kupole a Minarety, široké ulice lemované kavárnami a stánky s květinami, na tržištích hýřících barvami obchodují klenotníci, tkalci a voňavkáři, muzeum Bardo s nejkrásnější sbírkou římských mozaik, ale také moderní evropská čtvrť s luxusními hotely a obchody. Vše v dokonalé souhře a harmonii. Nelze opomenout romantické Trosky fénického Kartága. Město nechala postavit královna Dido a Římané jej později zničili. Nejlépe zachovalé římské město Dougga se hrdě tyčí na kopci. Je to soubor famózních antických staveb – divadlo, termální lázně, chrámy, mauzoleum. Hammamet je antické město, kdysi rybářský přístav, dnes hlavním přímořským letoviskem země. Je proslulý svými nádhernými plážemi a golfovými hřišti. Romantický ostrov lotosů – Djerba je samostatným světem, obklopeným pláží, kde slunce hřeje po celý rok. Jeho vesnice, staré čtvrti a pevnosi jsou svědky bohaté historie psané Berbery, Siciliány, Španěly a piráty. Divokou krásu můžeme obdivovat v horských oázách Chebika, Tamersa s nádherným vodopádem a v městečku Mides, nalepeném na skalním ostrohu jako orlí hnízdo. Tozeur je hlavním centrem oáz tuniského jihozápadu. Kouzelné město s tradiční architekturou, svéráznou výzdobou fasád a 1.000 ha palmových hájů. Poutní oázou je Nefta s 24 mešitami a127 světskými hrobkami. Za vstupní bránu Sahary je považována vesnička Douz, obklopená prvními písečnými dunami. Je výchozím bodem velbloudích karavan a saharského safari. Tady začíná dobrodružství… Toto je jen hrubý výčet míst, které Tunisko svým návštěvníkům nabízí. Je toho samozřejmě mnohem více, co zde můžete vidět a prožít. Chceme vám Tunisko představit osobně. Již po několikáté vyrážíme na okružní poznávací cestu do této kouzelné země muslimské Afriky. Cestujeme v dubnu, kdy je klima příznivé pro turistiku a poznávání památek. Sluníčko ještě nemá takovou sílu, takže nehrozí africká vedra. Zatímco u nás v republice se chodí ještě v bundách, my si užijeme příjemných 20 – 25 oC. Putujeme především za tajemným kouzlem Sahary, uvidíme dokonale zachovalé antické památky Kartaginců, Římanů, staré medíny i tradiční obydlí původních Berberů. Od zalesněných hor Abdalu projedeme stepí až do písečných přesypů největší pouště naší planety. Na svět se podíváme ze hřbetu velblouda, nevynecháme koupání a lenošení na plážích a v horkých pramenech římských lázní, ochutnáme místní gurmánské speciality. Nechte se zlákat a pojeďte s námi, odjíždíme už v polovině dubna! Bližší informace o našem zájezdu Tunisko – za velbloudy na Saharu konaném v termínu 15.4. – 30.4. 2005 naleznete na www.kudrna.cz. CK Kudrna Bašty 2 663 14 Brno Tel.:542 216 764, 777 583 762

Poslední aktualizace: 17.3.2005
Tunisko – mnohem více než jen písek a slunce na mapě

Příspěvky z okolí Tunisko – mnohem více než jen písek a slunce

Tunis
Přístav a hlavní město Tuniska se rozkládá u pobřežní laguny Středozemníh…
Malý okruh Tuniskem na vlastní pěst Píše se rok 2002 a počátkem srpna…
Ze Sousse jsme vyjeli krátce po snídani v sedm hodin. Cílem naší …
Při svém pobytu v Tunisko určitě zajeďte do hlavního města Tunisu, je tam co…
Hlavní město Tuniska je také nazýváno Bílé město, protože je zde mnoho bílých budov. Hlavní ulící v centru Francouzské čtvrti je Ave…
Avenue Habiba Bourguiba v hlavním městě Tuniska je rušnou třídou lemovanou množstvím obchůdků a kavárniček. Hlavní stavb…
Muzeum Bardo je muzeum nejkrásnějších římských mozaek v Tunisku. Jestli…
Letiště Carthage (TUN) spadá pod město Tunis, …
Kartágo bylo vybudováno na útesu s přístupem k moři na jihu i severu.…
Antoniovy lázně jsou nejdochovanější památkou Kartága. Pochází z 2.…